Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Ettbesöket trodde vi hade tid i morgon. Tvåbesöket har inte hört av sig. Undrar om vädret är för bra för trebesöket...

Jag kan trösta dig med att vi ska äta rabarberpaj som frun nyss gjort på nyplockade rabarber och till det blir det glass. Kaffet är Zoegas Black velvet nymalt och bryggt rätt ner i muggen. Sen ut i den eländas solen. Kanske gungar vi lite i hamocken. Vi har otur.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfikad. Rabarberpajen smakade inte bra. :bla:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Noterade att min lilla snutta, Gloria, just idag sjunger i Kanada..önskar att jag varit på plats.

När hon kommer denna vägen, eller åtminstone England, måste jag ta mig dit och få se henne live.

Stor ute i Europa och USA, okänd för de flesta här i norr

 

 

post-113-0-66889900-1400861887_thumb.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker synd om er som inte får uppleva lyckan i att sitta på ett illaluktande kontor med en "ventilation" som för ett symboliskt men högt oljud och ser till att temperaturen ligger och bobbar runt 35 grader.

 

Rabarberpaj...

ja, riktigt längtar till resten av sommaren så jag också får uppleva den lyckan. Får nästan ångest när jag tänker på kylaggregatet som hänger i taket precis utanför mitt kontor. Jag har tillåtelse att stänga av det så jag borde ju vara "lycklig". Usch! Om det åtminstone hade spridit ut sval luft, men det enda det gör är att vispa runt den luft som är. Finns det någon app som mäter decibel?

25-30 grader blir det på en gång när solen och värmen kommer på jobbet, och som jag tror att ni har nu i överdåd!

 

Det har jag med iofs, i det vidunderligt vackra pyttelandet Montenegro. Så vackert!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

ja, riktigt längtar till resten av sommaren så jag också får uppleva den lyckan. Får nästan ångest när jag tänker på kylaggregatet som hänger i taket precis utanför mitt kontor. Jag har tillåtelse att stänga av det så jag borde ju vara "lycklig". Usch! Om det åtminstone hade spridit ut sval luft, men det enda det gör är att vispa runt den luft som är. Finns det någon app som mäter decibel?

25-30 grader blir det på en gång när solen och värmen kommer på jobbet, och som jag tror att ni har nu i överdåd!

 

Det har jag med iofs, i det vidunderligt vackra pyttelandet Montenegro. Så vackert!

Appen Buller från Arbetsmiljöverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfikad. Rabarberpajen smakade inte bra. :bla:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

Blanda med söt jordgubbssylt. Smaskens! :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Anteckna att ni ska kolla på SVT 1, kl 20.00 kommande torsdag, en hotande miljökatastrof

 

post-113-0-25102800-1400868463.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan jag tipsa om Good Old England, en underbar dag i världsarvet i Falun där man kan se ett stort antal brittiska fordon med mera. Tidsenliga klädslar uppmuntras osv. Absolut värt att åka 30 mil för!! Alltid sista lördagen i maj! Dvs 31/5 i Staberg 10 km utanför Falun mot Hedemora.

 

http://www.goodoldengland.se/

 

dscn0027.jpgristner04.jpg

Så Axelman skall dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 grader. Fifan! hot.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 grader. Fifan! hot.gif

dricka dricka dricka.... använd pluntan i din ficka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Viftat fluga :)

 

Nu börjar myggen bli för påträngande och det är dags att ge sig hemåt - och hämta en flötig pizza på vägen.

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dricka dricka dricka.... använd pluntan i din ficka!

Ja absolut, fast absolut inte Absolut. :hihihi:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fäst upp skylt med Marit på. Ingen vandalism nu dock. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett villaområde, finns inga hyresgäster.

Då får villagästerna dricka fritt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viftat fluga :)

Nu börjar myggen bli för påträngande och det är dags att ge sig hemåt - och hämta en flötig pizza på vägen.

attachicon.gifimage.jpg

Oj grattis ! är det en rekordfisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viftat fluga :)

Nu börjar myggen bli för påträngande och det är dags att ge sig hemåt - och hämta en flötig pizza på vägen.

attachicon.gifimage.jpg

Vad är öringrekordet i Sverige ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vad är öringrekordet i Sverige ?

Kring 15 kilo säger Google. Men detta var varken öring eller rekord. Regnbåge är det, i lagom storlek för att hamna på tallriken :) Jag hade varit nöjd utan fisk med. Det är fint att bara få komma ut lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är öringrekordet i Sverige ?

För insjööring är det 17 kilo, för havsöring är det drygt 15 kilo. Gravad öring är tokgott! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams
Postad (redigerade)

Oj, dubbelpost.

Redigerad av Karl-Jan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kring 15 kilo säger Google. Men detta var varken öring eller rekord. Regnbåge är det, i lagom storlek för att hamna på tallriken :) Jag hade varit nöjd utan fisk med. Det är fint att bara få komma ut lite.

Ja jag tänkte mig röding först

Men det stämde inte med denna bild

http://www.svenskfisk.se/media/112843/röding500.jpg

 

Den var inte tillräckligt röd

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur the vicar of Dibley

 

David: [seeing Geraldine chained to the church] You look like an extra in a low-budget remake of a film by Ken Russell.

Owen: [walking into the parish hall] Sorry for being late but I made the mistake of going to my toilet today and it hasn't been flushed for ten days. I've only just regained consciousness.

Jim: I was so excited, I made love to a Swedish journalist.

Geraldine: We know, JIm. We were chained to you at the time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...