Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Mattiasgbg

Oj, vilket åskväder det var i morse. Rena “Lützen”. Fick dra ur allt, även TVn. Kom ett par riktiga smällar som inte kändes allt för långt bort. Blixtarna var i början som på röda mattan till en galapremiär av ngn storsvulstig film. Massor - hela tiden.

 

Lite käk nu, o sen iväg på en lapprunda inför imorgon. :yeahbaby:

Den staden är väl mest känd, av svenskar, för sin dimma?

 

En omtumlande dag. Först jättebra samvaro med min son. Sedan blev jag utskälld av min dotter som var arg på mig. (Sonen hade sagt saker som jag skulle ha sagt som dottern inte alls gillade). Med min bakgrund är känslostormar av det här slaget svårhanterligt. Men jag tog en lugnande tablett och cyklade upp till sjön och såg solnedgången. Sedan tog jag en Murphy's Stout (bara folköl) på balkongen. Så nu är jag i balans igen. Det är rätt tufft att vara tonårsförälder. Men också alldeles underbart. Ska se inspelad Mr Selfridge senare. I morgon ska jag ångerrösta.

Kan man ångeströsta på måndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den staden är väl mest känd, av svenskar, för sin dimma?

GBG?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

GBG?

Nä, Lützen. Namnet på staden intill slaget som dödade kungen som uppfann GBG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Hissar vår flagga

post-113-0-96675500-1400999141.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan också. Nu har jag blivit angripen av en djurrättsfundamentalist som tar ut all sin frustration på mig. Det råkar vara frun till en god vän. Han har samma syn som jag, men de har slutit borgfred, så då är det väl tacksamt för henne att hitta någon som det känns tryggt nog att sparka på. "%#&€/(@, säger jag bara. Jag överväger att sluta umgås med dem på hemmaplan. Karln kan jag träffa vid sidan av. Vi brukar gå till thairestauranger och frossa ihop! Då har vi trevligt. :)

Å vad vill hon att du ska rösta på då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vad vill hon att du ska rösta på då.

Hon har inte uppmanat mig i frågan. Hon anser mig väl vara förtappad. Men hon har postat en del länkar till Djurens parti. Fast det är väl tveksamt om ens hon röstar på dem, de lär inte komma in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett nystartat parti inom djurrättsrörelsen som heter Djurens Parti. Jag kommer inte att rösta på dem idag, men det är ett alternativ att fundera på längre fram. Idag står det mellan att kryssa Marit Paulsen eller Peter Ericsson.

Välj Marit. Dels stavar du hennes namn rätt, samt FP ser ut att behöva alla röster de kan få, och dels så samarbetar MP högst sannolikt med kommunisterna på hemmaplan... ;)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Marit. Dels stavar du hennes namn rätt, samt FP ser ut att behöva alla röster de kan få, och dels så samarbetar MP högst sannolikt med kommunisterna på hemmaplan... ;)

Marit! En tant med häftig retorik som dundrar och går på. Men vad har hon uträttat i praktiken? Bättre med åstadkommation!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom gillar Marit kärnkraft, inte okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer intresserad av utsorteringsmekanismen när det gäller en typ av tråd vi inte haft tidigare. I åtminstone någon form av konsekvens bör alla trådar som inte tillför något absolut nödvändigt med tanke på att det just är ett datorforum låsas, och kanske låta just den här tråden vara öppen för "All övrig diskussion".

Du är för teknisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har stört sig på nybörjarnas frågor i sig, eller jämfört dem med trams. Det som jämförts är städningen i denna forumdel och städningen i andra forumdelar - där den kanske skulle göra mer nytta. Den frågan handlar inte om att neka nybörjare hjälp eller att vara otrevlig mot dem.

 

Om jag förstod Svolder rätt så är frågan om hur sorteringen görs i den här forumdelen, på vilka grunder man plockar bort trådar eller om det är helt godtyckligt vilka som inte anses tillföra något.

JOdå. Det har framförts många gånger. Sen kan inte jag tolka Svolders mening annorlunda.

Hur många gånger har vi som jämförelse sagt att det inte behövs antivirus på en Mac eller beskrivit hur man installerar program i andra forumdelar och i olika trådar som inte tillför något nytt över huvud taget.

...

Sen är det inte jag som bestämmer hur saker ska vara i slutändan. Självklart blir det godtyckligt vad som ska vara och inte. Hur ska man annars få till det? Ska man införa strikta regler blir det antingen soprent med alla "dumma" trådar och ingen vill vara här. Eller så blir det ett inferno av "dumma" trådar. Måttstocken är att vara sparsmakad med tillökningen och hålla dem som finns i trim. Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bra då kan du använda solenergin på vintern

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusan jag var i fel stad... Vad var det för klipp man kunde göra på loppisen?

Säger jag inte. Men fint vare! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte centerpartist, men här blir det en röst på Fredrick Federley. Mycket hos honom som stämmer överens med mina åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte centerpartist, men här blir det en röst på Fredrick Federley. Mycket hos honom som stämmer överens med mina åsikter.

Nu blir kiplon glad! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, centerns förhållande till vargstammen och övriga djurfrågor gör det till ett alternativ som jag *aldrig* kommer att lägga min röst på.

+1 Word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

JOdå. Det har framförts många gånger. Sen kan inte jag tolka Svolders mening annorlunda.

Hur många gånger har vi som jämförelse sagt att det inte behövs antivirus på en Mac eller beskrivit hur man installerar program i andra forumdelar och i olika trådar som inte tillför något nytt över huvud taget.

...

Sen är det inte jag som bestämmer hur saker ska vara i slutändan. Självklart blir det godtyckligt vad som ska vara och inte. Hur ska man annars få till det? Ska man införa strikta regler blir det antingen soprent med alla "dumma" trådar och ingen vill vara här. Eller så blir det ett inferno av "dumma" trådar. Måttstocken är att vara sparsmakad med tillökningen och hålla dem som finns i trim. Vad är problemet?

Åter ställer jag mig bakom Svolders svar.

 

För att jag förtydliga min egen hållning

 

Jag ifrågasätter tanken bakom att godtyckligt ta bort trådar som man inte tycker tillför något i en forumdel som inte tillför något. Låt tiden visa om forummedlemmarna uppskattar tråden istället för att vara för snabb med moderatorfingrarna.

 

Skulle man vilja hålla bättre ordning i andra delar av forumet så behöver det inte innebära att det ska gå ut över nya medlemmar som ställer nybörjarfrågor. Men t.ex. vimlar det av trådar som följer detta mönster:

 

Medlem registrerar sig för att ställa fråga efter att ha fått problem.

 

Andra forummedlemmar ger förslag på lösningar.

 

Två år senare har den "nya" medlemmen fortfarande bara en post på forumet och inte gett feedback på om lösningarna som erbjöds hjälpte honom/henne.

 

Där finns ju städning att göra om man är ivrig att hålla ordning och reda.

 

Jag förstår att det inte är du som bestämmer, men nu råkade det bli så att feedback gällande detta hamnade i ditt knä. Gör vad du vill med det. I övrigt gör ni alla ett bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är snart i Ulricehamn den sköna.

Åker eu-moppe. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger jag inte. Men fint vare! :totaltgalen:

Äsch !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Ajdå! Jag trodde att det gick att magasineras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Man kan ju undra varför staden inte heter Gustafsborg. Andra städer från samma tid heter Kristianstad, Karlshamn, Karlskrona. Eller, vem var Göte? Var det Gustafs älskare som fick en stad uppkallad efter sig? Ungefär som att vi har en kyrka som heter Sofia Albertina, som ju iofs inte var en älskarinna utan en drottning, men ändå.

Hittade en grej om Göta Älv.

Två huvudsakliga uppfattningar står mot varandra, och enligt den förhärskande och numera mest accepterade förklaringen är älvnamnet sekundärt till folknamnet gautar, och bildat till verbet gjuta, såsom ('män') 'utgjutare (av sädesvätska)'.

Det där om sädesvätska var lite oväntat, lägger man till borgfunktion så borde resultatet bli ungefär spermabank.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Göta_älv#Etymologi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på gudstjänst i Lugnetkyrkan i Falun där man haft evenemang för att stödja ett projekt mot trafficking i egypten. Sammanställningen är inte klar men runt 70.000:- är redan i hamn. Troligen landar det närmare 100.000:-. Från en helg i Falun.... :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag ifrågasätter tanken bakom att godtyckligt ta bort trådar som man inte tycker tillför något i en forumdel som inte tillför något. Låt tiden visa om forummedlemmarna uppskattar tråden istället för att vara för snabb med moderatorfingrarna.

 

Jag kan ju bara redovisa min personliga inställning. Tråden är ju inte stängd än så ingen har varit snabb.

...

Angående godtycklighet så var jag expert på forum innan jag blev moderator........

...

Dessutom är ju problemet omvänt. Hur ska jag förklara för den som har fått sin helt onödiga tråd struken när en enmeningstråd får vara kvar.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...