Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Minst 20-21°C får det allt va. Tar hellre en varm dusch annars. ...

Duschar du varmt med 20-21°C? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minst 20-21°C får det allt va. Tar hellre en varm dusch annars.

 

 

Badgalen förr, nu vill jag ha mer än 21° av en enkel anledning. Kallare vatten gör ont i kroppen efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er då är det en ny arbetsvecka som börjar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badgalen förr, nu vill jag ha mer än 21° av en enkel anledning. Kallare vatten gör ont i kroppen efteråt.

Ja, jag brukar tycka, i april, och ibland i slutet av mars någon gång i livet, att det inte var någon god idé att bada när det kalla vattnet hugger i smalbenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag brukar tycka, i april, och ibland i slutet av mars någon gång i livet, att det inte var någon god idé att bada när det kalla vattnet hugger i smalbenen.

Det värker i benen och i lederna för mig. Nått najs ät ål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I dag skäms jag över att SD blev näst största parti i dalarna. De nådde 25% i ett distrikt i Orsa. Så nu vet ni var ni inte ska bo. Axelman är bedrövad över sina fränder i denna delen av sverige. :dumstrut::cry: Dalarna är fantastiskt men det tycks bo för många rednecks här.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag skäms jag över att SD blev näst största parti i dalarna. De nådde 25% i ett distrikt i Orsa. Så nu vet ni var ni inte ska bo. Axelman är bedrövad över sina fränder i denna delen av sverige. :dumstrut::cry: Dalarna är fantastiskt men det tycks bo för många rednecks här.

I valdistriktet strax söder om där jag bor, fick SD 21 procent. Stället är ökänt som rednecks/white trash-område. Visst samvarierar det med sådant, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som krävs för att bli en brunskjorta är enkelt. Stanna kvar i sandlådan. För att bli en demokrat och världsmedborgare måste du tänka. Tänka är jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en insändare till länstidningen:

 

"När jag såg att SD är näst störst i EU-valet så skäms jag över dalfolket. Vad har hänt? Hur kan människors hjärtan bli så hårda? Det som krävs för att bli en brunskjorta är enkelt. Stanna kvar i sandlådan. För att bli en demokrat och världsmedborgare måste du tänka. Tänka är jobbigt. Men det är nödvändigt för att se att kortsiktig främlingsfientlighet slår tillbaka negativt på lång sikt. Vi ska ju inte bara bo här ett par veckor till, eller?"

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Häcken klippt, och nu blir det inget mer ansträngande idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en liten benved intill en bäck här där jag bor, strax sydväst om Borås. Benved förekommer i våra varmaste landskap, så det kanske är signifikativt att den förvildar sig från planteringar, i och med ett varmare klimat. Häromkring växer också mycket häckoxel, som inte heller brukar förvilda sig särskilt ofta. Alla de här är ganska småvuxna, vilket tyder på att klimatet blivit gynnsamt först på senare tid. Synd att jag inte är någon klimatolog eller botaniker på riktigt, då skulle man kunna forska lite på det.

 

Benved:

 

post-28798-0-15323700-1401098305_thumb.jpg

 

Häckoxel:

 

post-28798-0-81461700-1401098307_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häcken klippt, och nu blir det inget mer ansträngande idag..

Avundsjuk. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag rakat mig. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag rakat mig. :hihihi:

mindre Antik då? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Duschar du varmt med 20-21°C? ;)

:D Haha... Nja, jag duschar hellre varmt (> 35-40°) än badar när det är för kallt.

 

Badgalen förr, nu vill jag ha mer än 21° av en enkel anledning. Kallare vatten gör ont i kroppen efteråt.

Ja, det med.

 

- - -

 

Usch, vilken seg dag. Mest sovit. Se om man kan sparka igång skallen med en kanna kaffe. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att nån duktig programskrivare kommer med ett nytt instick till safari>; för nu kan jag med nöd och näppe klara forumet utan att få totalt hjärnsläpp. Om annonserna åtminstone höll sig stilla skulle det väl gå an men nu stör det ut mitt bräckliga läsnings och stavningssystem. Flyttar omkring fönstret så att en lugn yta kvarstår om jag ska läsa eller skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Flyttat bin. Min ena grabb ska börja med biodling

Han ska annan sorts kupor, med andra mått än mina, så det är lite strul att flytta över bina dit.

Men, uppfinningsrik som man är, så löser man sånt.

 

Jättesnälla bin som fick utstå omild behandling, förvånar mig att de inte blev skitsura och griska och gick till anfall.

Men ett stick fick jag, men det var för att jag klämde ett bi med pekfingret, som nu är dubbelt så tjockt :D Men det tål jag.

Lite svårt att böja, men det går ner tills imorgon.

 

I övrigt är det lite kris i biodlandet för mig, de är på gränsen till svält.

Nu ser det dock ut som om hallonen börjar blomma, så jag hoppas det löser sig.

Fått mata dem.

 

Det är den knepiga våren som ställt till det, nattfrost, kyla och regn, gjorde att de missat nästan allt som blommat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Apropå att klippa häcken

 

Kanske borde gjort så här i stället

 

 

post-113-0-03156000-1401115071_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att nån duktig programskrivare kommer med ett nytt instick till safari>; för nu kan jag med nöd och näppe klara forumet utan att få totalt hjärnsläpp. Om annonserna åtminstone höll sig stilla skulle det väl gå an men nu stör det ut mitt bräckliga läsnings och stavningssystem. Flyttar omkring fönstret så att en lugn yta kvarstår om jag ska läsa eller skriva.

Jag antar att du har en mobil enhet där man inte kan installera annonsblockerare?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat bin. Min ena grabb ska börja med biodling

Han ska annan sorts kupor, med andra mått än mina, så det är lite strul att flytta över bina dit.

Men, uppfinningsrik som man är, så löser man sånt.

 

Jättesnälla bin som fick utstå omild behandling, förvånar mig att de inte blev skitsura och griska och gick till anfall.

Men ett stick fick jag, men det var för att jag klämde ett bi med pekfingret, som nu är dubbelt så tjockt :D Men det tål jag.

Lite svårt att böja, men det går ner tills imorgon.

 

I övrigt är det lite kris i biodlandet för mig, de är på gränsen till svält.

Nu ser det dock ut som om hallonen börjar blomma, så jag hoppas det löser sig.

Fått mata dem.

 

Det är den knepiga våren som ställt till det, nattfrost, kyla och regn, gjorde att de missat nästan allt som blommat.

Jag har också sett hallonblommor. Men ännu värre: idag hittade jag två unga karljohanssvampar! Eller gallsoppar, jag smakade inte. Hursomhelst alldeles för tidigt. Men ifjol var det så torrt att svampen uteblev, kanske därför den är tidig nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att nån duktig programskrivare kommer med ett nytt instick till safari>; för nu kan jag med nöd och näppe klara forumet utan att få totalt hjärnsläpp. Om annonserna åtminstone höll sig stilla skulle det väl gå an men nu stör det ut mitt bräckliga läsnings och stavningssystem. Flyttar omkring fönstret så att en lugn yta kvarstår om jag ska läsa eller skriva.

Jag, har ingen reklam på min... :crossfingers:

Du kan ju prova med den här stilmallen:

mwf_col.css

(inkl högerkolumnen)

 

Sen har jag även Adblock Plus installerat med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du var jag är nu Alix?

 

post-5952-0-50782800-1401117145_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...