Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kanske en fisketur?

Med båten......? Någon som minns vart den tog vägen i fjol?

post-363-0-04262600-1400529919_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förstår jag... man får ta sig fram den ena dagen efter den andra. :geros:

Jag överlever och är inte under isen. Men man känner sig platt och kraftlös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med båten......? Någon som minns vart den tog vägen i fjol?

Man kan fiska från stranden också, det brukade jag göra, tills jag insåg att jag skrämmer iväg fisken. Så jag lade av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå. Jag är bara på tvärs just nu. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har problem med nätverket, och så haft ända sedan uppgraderingen till Mavericks, har felsökt och grejat och tycker inte jag kommer någonstans. Funderade ett tag på att radera alltihop och börja om, med router och TC och alltihopa. Men uh vad jobbigt. :deppig:

 

Men raderade anslutningen på datorn iaf, och la upp nätverksanslutningen igen. Men tji

Nätverket svajar så man kan bli tokig, ena stunden bra och andra dålig.

post-67957-0-62643700-1400533831.png

 

Men så fick jag för mig att trycka på lilla knappen framtill på routern, det sitter en lite wifisymbol på den. Och hej vad det går, än ska jag väl inte ropa hej. För det har bara gått en kvart än :) Men inget svaj och bredbandskollen säger Godkänt/Bra hela tiden.

 

Kanske var det inte mavericks som spelade ett spratt, kanske var det jag som borde ha begripit att trycka på den där lilla knappen på routern istället :dumstrut:

 

Men det är ju alltid skönt att kunna skylla på någon annan :whistling:

 

Och huruvida problemet verkligen är löst återstår väl att se egentligen ;)

 

Men nu går det ruskigt bra

:pompoms::pompoms::pompoms:

 

med uppkopplingshastigheten iaf :pompoms:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-41327100-1400535871_thumb.jpg

 

Jag har nu äntligen tagit tag i att efterforska om min kanonkula. Min morfar hittade den på en åker utanför Sireköpinge för hur länge sedan som helst (typ 30-40-talen). Den kan komma från slaget vid Landskrona (Ylleshed) som inträffade alldeles intill. Jag har mejlat slagfältsarkeologen Bo Knarrström (känd från tv) och hoppas att han vill hjälpa mig. Det skulle vara kul att få veta vad kulan har för historia (bortsett från att den har malt senap, för det vet jag redan...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör mig redo för ännu en dag med helvetesaggregatet........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vita bruset tar över. Låt inte det vita bruset ta över. Det vita bruset tar över. Låt inte det vita bruset ta över. Det vita bruset tar över. Låt inte det vita bruset ta över. Låt inte det vit........ aaaaaaaaaaaaaaa

Just så, för det är ju bara att bestämma sig för att man inte hör det. Det är ju ingen konst alls....Tänk bort det bara. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jobbigt.

Jodå. Jag är bara på tvärs just nu. :dumstrut:

Usch... Låter inget kul. :( Hoppas det löser sig snart. :crossfingers::kramis:

 

Man kan fiska från stranden också, det brukade jag göra, tills jag insåg att jag skrämmer iväg fisken. Så jag lade av.

Nejdå, det gör man inte. Om inte annat kan man fiska för den otroligt rogivande effekten den har.

 

Gör mig redo för ännu en dag med helvetesaggregatet........

Är väl bättre att du lämnar C om det är så du känner för det. :shifty:;)whistle.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en massa åska och skit igår. Var bara att koppla ner och sen när det tilltog och började smälla till precis utanför, så stängde jag (och drog ur) även av TV'n en stund tills det värsta hade passerat. Blev lugnare sen på kvällen. Är inte lika kvalmigt i luften idag. :yeahbaby:

 

Man får köra med trackersidan nu, så man har lite koll på den. Just nu verkar det lugnt o fint i hela landet. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Nejdå, det gör man inte. Om inte annat kan man fiska för den otroligt rogivande effekten den har. ...

Inte särskilt rogivande att aldrig få någon fisk... Men jag får testa utan krok, då vet jag ju att det inte blir något... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

attachicon.gifkanonkula 2.jpg

 

Jag har nu äntligen tagit tag i att efterforska om min kanonkula. Min morfar hittade den på en åker utanför Sireköpinge för hur länge sedan som helst (typ 30-40-talen). Den kan komma från slaget vid Landskrona (Ylleshed) som inträffade alldeles intill. Jag har mejlat slagfältsarkeologen Bo Knarrström (känd från tv) och hoppas att han vill hjälpa mig. Det skulle vara kul att få veta vad kulan har för historia (bortsett från att den har malt senap, för det vet jag redan...)

Du kanske kan smyga in/ombord på Vasaskeppet och provskjuta den lite med deras pjäser när ingen ser. :rolleyes::totaltgalen:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan smyga in/ombord på Vasaskeppet och provskjuta den lite med deras pjäser när ingen ser. :rolleyes::totaltgalen:

Skulle det vara i pjäsens första eller andra akt? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er idag skiner solen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara i pjäsens första eller andra akt? :P

Du kanske kan hitta en kanon på ngn auktion/loppis, så du får riktig användning för din kula. ^_^:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan hitta en kanon på ngn auktion/loppis, så du får riktig användning för din kula. ^_^:D

Den kanonen bli djääääääääkligt stor! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Den kanonen bli djääääääääkligt stor! :tappahakan:

Men licensfri om den är tillverkad före ca 1890.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men licensfri om den är tillverkad före ca 1890.

Bra att veta. Kulan väger förresten 3450 gram, jag var iväg till den lokala affären och lånade deras postvåg. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vita bruset tar över. Låt inte det vita bruset ta över. Det vita bruset tar över. Låt inte det vita bruset ta över. Det vita bruset tar över. Låt inte det vita bruset ta över. Låt inte det vit........ aaaaaaaaaaaaaaa

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från sonen och han får stanna kvar ett tag till. De kunde i alla fall mäta plättarna nu och han hade 5. Under 5 kan de inte mäta...................... så frågan är om de hittade de fem som fanns kvar....... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er idag skiner solen!

Japp, här också. Jätteskönt! sol.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, här också. Jätteskönt! sol.gif

japp idag är det sista veckan jag jobbar måndag till fredag

från och med måndag är det måndag - torsdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Schysst, jag fick en länk av Tre som berättar hur mycket datatrafik jag har kvar: 3,6 GB! Rätt märkligt eftersom jag bara har laddat 2 GB. Jag ringde kundtjänst som bekräftade att det är 3,6 GB som gäller, men de hade ingen aning hur det kunde komma sig. Bara att köra på så länge det håller! :w00t:

 

PS. Jag har mina aningar varför det blir så här, men det tänker jag behålla för mig själv... :shifty:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...