Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nästan samma för mig ikväll. 1,5 timme ashtanga. Mör i kroppen på ett bra sätt :)

Jag kollade upp Ashtanga och undrar varför det varnas för det.

Den är mycket lik det som görs i Solhälsningen och är snarare att rekommendera människor som vill hålla sig i form på ett bättre sätt än det i gymmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jaha, är det det. Och jag läste just att Braeburn i sin tur är en korsning av Granny Smith and Lady Hamilton. Är väl därför de är så saftiga, fasta och fina i köttet. Men Braeburn verkar är inte vara lika röda som dina. (»»).

 

Kul. Skall se om jag kan hitta den där Kanzi och sen prova jämföra. Braeburn har jag bara sett på Lidl - ingen annan stans. Brukar finnas i påsar om 1/2/2,5kg.

 

2 och 11 gör man rätt ofta, sittandes ^_^, när man sträcker på sig i sin datorstol. :yeahbaby:

3 & 10 är jag fram till första koppen kaffe på morgonen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag kollade upp Ashtanga och undrar varför det varnas för det.

Den är mycket lik det som görs i Solhälsningen och är snarare att rekommendera människor som vill hålla sig i form på ett bättre sätt än det i gymmet.

Visste inte ens att det varnades för det. På vilka grunder varnas det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 & 10 är jag fram till första koppen kaffe på morgonen :)

6 är när jag letar efter skruv under soffan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte ens att det varnades för det. På vilka grunder varnas det?

För avancerat för nybörjare och det rekommenderas att det endast utförs med en erfaren lärare.

Men som sagt, min erfarenhet är tvärsom, det är att rekommendera för nybörjare i synnerhet.

Då kan gymmet bli till betydligt mer skada för en nybörjare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

För avancerat för nybörjare och det rekommenderas att det endast utförs med en erfaren lärare.

Men som sagt, min erfarenhet är tvärsom, det är att rekommendera för nybörjare i synnerhet.

Då kan gymmet bli till betydligt mer skada för en nybörjare!

Precis. Det där om nybörjare är kanske inte fel, men det kan sägas om många former av idrott. Det går väldigt bra att skada sig i ett gym också. I yoga arbetar man aldrig med mer än sin egen vikt.

 

De flesta jag känner som lider av idrottsskador har fått dem när de jagat bollar. Lustigt att man aldrig hör någon varna för innebandy och fotboll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta jag känner som lider av idrottsskador har fått dem när de jagat bollar. Lustigt att man aldrig hör någon varna för innebandy och fotboll...

Precis. :hihihi:

Är det fortfarande sant att fotbollen är den näst vanligaste orsaken till sjukskrivningar efter förkylningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad jobbigt. Kanske läge att ta en pratstund med Harry Haffa? bara berätta vad man känner och lite hur hon är. Hoppas det löser sig. :crossfingers:

 

Har efter första anmälan som redan vid mottagandet var nedlagd försökt nå handläggaren utan framgång. Eftersom den var nedlagd så fick det till sist bero.

 

Men nu är det svarat, sakligt och noggrant i skrift där båda anmälningarna bestrids var för sig och som helhet då den andra anmälan bygger på att den första anmälan stämmer, vilket den inte gör, ej heller den andra då det ej fanns allvarliga skador på varken människa eller hund eller tre döda höns samt anfallen hund i den första anmälan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nytt highscore på 2048 idag. :galetglad:
Bästa var när jag fick 4096-brickan... Då var det nästan rent.
post-64246-0-51364800-1400446320.png


Sen kom jag väl hyfsat långt. Jämn och bra siffra blev det i a f.
post-64246-0-96916900-1400446329.png

 

Dags att börja pilla med lite käk. Ris och Çevapiçi blir det nog, med lite hickorysås till dem. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nytt highscore på 2048 idag. :galetglad:

Bästa var när jag fick 4096-brickan... Då var det nästan rent.

attachicon.gif2048_01.png

 

 

Sen kom jag väl hyfsat långt. Jämn och bra siffra blev det i a f.

attachicon.gif2048_02.png

 

Dags att börja pilla med lite käk. Ris och Çevapiçi blir det nog, med lite hickorysås till dem. :yeahbaby:

Grattis! Finns det världsrekord noterade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Finns det världsrekord noterade?

Tack. Har sett några fått uppåt 500k+, men det är på varianter av spelet - såna med "undo"-funktion. Finns en uppsjö med kloner. Hade inte Karl-Jan nåt värsting-highscore? 97k nånting ? eller minns jag fel. think.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotade benen med frugans iPhone som är riktigt prickiga. Ska se om jag kan få in dem i forumet. Fotona, inte benen....

...

:hihihi:

Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun Axelman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter första anmälan som redan vid mottagandet var nedlagd försökt nå handläggaren utan framgång. Eftersom den var nedlagd så fick det till sist bero.

 

Men nu är det svarat, sakligt och noggrant i skrift där båda anmälningarna bestrids var för sig och som helhet då den andra anmälan bygger på att den första anmälan stämmer, vilket den inte gör, ej heller den andra då det ej fanns allvarliga skador på varken människa eller hund eller tre döda höns samt anfallen hund i den första anmälan.

ä

 

Hund och höns? Vart har du varit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tack. Har sett några fått uppåt 500k+, men det är på varianter av spelet - såna med "undo"-funktion. Finns en uppsjö med kloner. Hade inte Karl-Jan nåt värsting-highscore? 97k nånting ? eller minns jag fel. think.gif

Nä, inte 96k inte. Kommer inte ihåg exakt, men mitt högsta ligger i trakten av ditt - 60-70k någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Så här ser ITP ut på sonens ben. Alla prickar är brustna blodkärl. I natt fick han näsblod de inte kunde stoppa så de fick bränna. Pappan och mamman är oroliga. Vi ska åka dit nu.

post-363-0-52403000-1400491602_thumb.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser ITP ut på sonens ben. Alla prickar är brustna blodkärl. I natt fick han näsblod de inte kunde stoppa så de fick bränna. Pappan och mamman är oroliga. Vi ska åka dit nu.

Att döma av den här artikeln verkar dock sjukdomen inte vara alltför allvarlig:

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1238

Jag hoppas allt blir bra med din son! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på sol idag och morgon utövas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på sol idag och morgon utövas

Va?

Goförrmedda hursomhelst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av den här artikeln verkar dock sjukdomen inte vara alltför allvarlig:

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1238

Jag hoppas allt blir bra med din son! :crossfingers:

Jo det är farligt vilket natten visade när de inte kunde få stopp på en ytlig blödning. Så länge inget händer är det ofarligt. Men man kan dö av det och så länge trombocytnivån är omätbar är det akut kritiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är farligt vilket natten visade när de inte kunde få stopp på en ytlig blödning. Så länge inget händer är det ofarligt. Men man kan dö av det och så länge trombocytnivån är omätbar är det akut kritiskt.

Okej, jag vet inte hur just din son har det med sjukdomen, jag hoppas han tillfrisknar snarast. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han känner inget av det medicinska läget pga låg plätthalt, men pga kraftig cortisonbehandling och näsblod mitt i natten är han ganska slut av den anledningen. Han har även fått en påse blodplättar i natt pga den akuta situationen med näsblod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?

Goförrmedda hursomhelst. :)

Jag fick ändra mina förutsättningar Regn idag tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han känner inget av det medicinska läget pga låg plätthalt, men pga kraftig cortisonbehandling och näsblod mitt i natten är han ganska slut av den anledningen. Han har även fått en påse blodplättar i natt pga den akuta situationen med näsblod.

Usch... :( Hoppas det blir bättre snart. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Får börja öva på dertta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Om man skulle köpa ett par bra skor och ryggsäck och ge sig ut på en vidunderlig resa..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...