Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har inte laddat min Moto G sedan torsdags och fortfarande tillräckligt med kräm i den.

Men jag ska ladda i morgon kväll.

Det ska inte spela någon roll vilka vanor man har med att ladda telefonen eftersom, som jag utgår ifrån, att litium-jon batterier inte påverkas av hur långa eller korta laddningscykler man har, bara hur mycket man laddar.

 

http://batteriforeningen.se/laddningsbara/litium-jon/

Nedan skriver Motorola om hur man ska ladda.

https://motorola-global-portal.custhelp.com/app/answers/prod_answer_detail/a_id/97318/p/30,6720,9050

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner ju igen det, som har PTSD. Fast vi människor har ju bättre möjligheter att tillgodogöra oss terapi. Men riktigt bra blir det aldrig.

Handlar inte det om att människor är bättre på människoterapi än hundterapi? Jag har ingen aning, gissar bara. Eller har det att göra med att vi är bättre än hundar på språk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön vet jag inte, men lat! Riktigt lat! Många borde - ogjorda.....

 

Nu sitter jag och klurar varför min gamla kontorsskrivare skriver ut så dåliga färger, hittade ett "utländskt" frågeforum http://www.fixyourownprinter.com och la ut en fråga där, men tror inte på någon större tur.

Har du fått något bra svar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

"We suggest charging each night so you start the day fully charged and ready to go!"

 

Jag sätter den på laddning NU. :)

 

post-5952-0-38630900-1397332496_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hundar, jag har levt med hund hela livet. Det funkar inte riktigt med hundar som med människor. Hon vill ha någon som är flockledare, som hon kan ty sig till och lita på, hon vill ha en stabil flock att ingå i. Hundar lever i nuet på ett helt annat sätt än vi. Hon är skiträdd för sådant som gör ont - hon har ett avklippt öra, det spelar säkert in. Jag tror inte att hon bedövades för det...

Så är det. Du MÅSTE vara flockledaren. Men det brukar ju aldrig vara något problem.

Jag har även jag umgåtts med hundar hela livet.

Det är många gånger jag tycker bättre om våra fyrfota vänner än om människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått något bra svar ?

nä, men det är nog inte att vänta...

 

var två st som hade exakt samma problem som jag och den första hade lagt ut frågan för ett år sedan eller så och den andra för någon månad sedan, och min påfyllnad i samma tråd med samma fråga. Det lär nog dröja, inte så aktivt som det här forumet, precis :)

Helst skulle jag vilja kasta ut den stora bökiga kontorsskrivaren, men men.... är ju som föreningsmänniska näst intill tvungen att ha en. Men som det är nu så har vi sannerligen ingen nytta av den.

Så jag har redan riktat in mig på att ringa supporten..... Det största problemet är att det är så in i h-e tråkigt att hålla på med. Saker och ting ska funka, basta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du funderat på att skaffa en fax?

fax?

 

Nej du :) Funktionen finns, men vem ska man faxa till nuförtiden? Men för några år sedan var jag tvungen att använda den funktionen till en person ideligen (han satte en ära i att inte ha mail)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt kaffe. BLÄ! :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar inte det om att människor är bättre på människoterapi än hundterapi? Jag har ingen aning, gissar bara. Eller har det att göra med att vi är bättre än hundar på språk?

Visst, skoja du om detta om det är ditt lördagsnöje, det bjuder jag gärna på! :ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är flockledaren i alla lägen. Men i det här fallet måste jag hela tiden tänka på min framtoning, där jag skall styra den unga Daisy med fast hand samtidigt som den sköra Chica skall lirkas till trygghet. Det är en balansgång att få det att funka, men det skall nog gå bra. De har bott här i en månad nu, så vi börjar vänja oss vid varandra.

Får associationer till min bästa väninna och hennes make som genom alla år tagit emot fosterbarn, de är så duktiga med de otrygga, strykrädda, instabila, kärlekstörstande, utåtagerande....m.m. barnen. Nu har de precis tagit emot en liten syskonskara i förskoleåldern. Deras utvecklingsstörda mamma klarar inte att ha hand om barn, men tycker det är kul att leka med dockor. Fruktansvärt med andra ord.

Mina vänner har genom detta fått många bonusbarn utöver sina egna, som ser henne som sin riktiga mamma. De är beundransvärda.

 

Det är nog du med även om det "bara" handlar om hundar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

"We suggest charging each night so you start the day fully charged and ready to go!"

 

Jag sätter den på laddning NU. :)

 

laddare.JPG

Jag laddar också varje kväll numera. Man vet ju aldrig när man behöver batteriet som bäst...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt kaffe. BLÄ! :bla:

Nej det är inget att ha

 

samma som byxvarm dryck ...

 

edit: Byxvarm är den föga förfinade temperatur drycker i fickplunta antar. Oftast tyder användning av ordet på en (avspänd eller omedveten) romantiskt positiv syn på den annars ganska oangenäma företeelsen. Byxvarm ses inte sällan i sällskap med: bandy, folkpark.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, skoja du om detta om det är ditt lördagsnöje, det bjuder jag gärna på! :ThumbsUp:

Tro det eller ej, men det var en seriös fundering. Inget som jag skojar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ingen hit att börja dagen med 30% på batterimätaren. Det är bara att ladda fullt. Det är laddcykler det handlar om nuförtiden, inte antalet gånger man pluggar laddaren i väggen.

När jag köpte batteri till en bärbar, så passade jag på att fråga om det där med laddcykler, och hur det funkar. Har för mig jag lästen ngn stans att om man t ex laddar hela batteriet (fr ~ noll) så är det 1 cykel, men om man t ex börjar kadda om strax över hälften, så skulle det räknas som 2. Någon som känner sig hugad att förklara så skulle jag bli väldigt tacksam. Man är ju inte så jätteinne på bärbara direkt när man inte haft någon som man aktivt använder eller ngn med ett nytt bra batteri. I a f... Hon sa där på kundtjänst där jag köpte att batterierna idag är av samma typ som i mobiler (lion-li ?) - typ att det där med laddcykler inte var något eg att bry sig om. think.gif

 

Kallt kaffe. BLÄ! :bla:

Jooodå. Det går bra. :) Ibland kan man ta en kopp, även kallt. ^_^

 

Nej det är inget att ha

 

samma som byxvarm dryck ...

Det finns vissa drycker som är riktigt goda när de är ljumna. T ex nykokt nyponsoppa som stått på spisen och svalnat ett tag. “Försvinnande gott”. :ThumbsUp:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dog%20psychologist.jpg

Jag känner hur det är bra för mig också.

Relationen är naturlig på något sätt även om vi visst ofta förmänskligar (på latin?) våra fyrfota vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En laddcykel är när batteriet har varit helt urladdat och blir fulladdat. Om batteriet är urladdat till 33% tre dagar i rad blir det också en laddcykel. Om du drar ur det till 25% två dagar i rad blir det en halv laddcykel. Ja, du förstår. Allt som adderar till 100% blir en laddcykel.

Tack! Men hurpass viktigt är det då nu idag (att inte "slösa" på cykler), om batteriet är av en annan typ än de var förr?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev klart ett litet "filter" för lösenord. Blev rätt bra. Inget jätte avancerat, men bara så man kan filtera bort (ej godkänna) försök med lösenord som jar t ex abc, 123, password, aaaa osv. Jaja, det blir nog bra. :crossfingers:

Nu lite nymicrat kaffe. :kaffe:
(“lagom” varmt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det är den som inte är så hundvan som förmänskligar. Hundar är inte människor, inte ens små pälsbeklädda människor. Däremot är hunden ett flockdjur på samma sätt som människan, och eftersom det är människan som valt ut lämpliga vargar för att blir hundar upplever hunden det som fullständigt naturligt att ingå i samma flock som människan.

Ja. Jag hörde någonstans det påstås att några vargar valde att stanna hos oss som en strategi för överlevnad, som sedan genomgått artificiell evolution. Fantastiskt hur mycket den ursprungliga vargen har kunnat förändras genom några millennier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte "slösa på cykler" längre. En toppladdning tar inte mer del av en cykel än det du behöver ladda. Du kan ladda 5% om dagen i tjugo dagar innan det blir en laddcykel.

Bara att tuta & köra alltså? :yeahbaby:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev klart ett litet "filter" för lösenord. Blev rätt bra. Inget jätte avancerat, men bara så man kan filtera bort (ej godkänna) försök med lösenord som jar t ex abc, 123, password, aaaa osv. Jaja, det blir nog bra. :crossfingers:

 

Nu lite nymicrat kaffe. :kaffe:

(“lagom” varmt)

Du som dricker kaffe i alla temperaturformer kanske skulle gilla detta: http://gorillacoffee.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om de flesta hundar, och de flesta hundar tycker om mig. Inte alla, åt något av hållen. Det finns heller inget "bara", inte ens inom citationstecken. Det är annorlunda med hundar. Jag hade inte fixat barn.

Tro´t eller ej, men det skulle inte jag heller göra. Tre barn till trots så är det en sak men att däremot ha det som en arbetsuppgift är inte något för mig. Däremot skulle jag nog fixa en hund...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade precis märke till något jag inte sett tidigare. :fundersam:

 

post-5952-0-11827200-1397340508.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...