Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skägget värmer så man inte förfryser på den långa resan till brevlådan...

Exakt! Och så har man med sig en liten sax i den schweiziska armékniven om man skulle fastna med skägget någonstans. :);)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är som Alix sa de facto maskulint. Det känns naturligt alltså.

Maskulint, eller mer maskulint?

Antar att Bond inte uppplevs speciellt feminin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Och så har man med sig en liten sax i den schweiziska armékniven om man skulle fastna med skägget någonstans. :);)

Tänkte mest på uttrycket "....med skägget i brevlådan". ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maskulint, eller mer maskulint?

Antar att Bond inte uppplevs speciellt feminin.

Förstå vilken boostning det skulle ha blitt!!Cherna-dzhamshut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maskulint, eller mer maskulint?

Antar att Bond inte uppplevs speciellt feminin.

Sean Connery brukar ha skägg på film i vanliga fall. :)

 

Tänkte mest på uttrycket "....med skägget i brevlådan". ^_^

Å, tusan, det meeeenar du inte!?! :w00t:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maskulint, eller mer maskulint?

Antar att Bond inte uppplevs speciellt feminin.

Bond är en fiktive karaktär.

Sean Connery har skägg. ;)

 

Mitt otuktade, färdig för ansade idag.

post-15957-0-58924100-1385289130.jpg

Redigerad av friend
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

 

- - -

 

När ni börjar få typ "Emil Kåberg"-skägg... Då kan ni börja prata om skägg. :shifty::lol:

En del har för mycket skäggväxt och fullt utväxt ser man då närmast ut som Chewbaccas lillebror...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

weird-beard-13.jpg

Mera konst än skägg.

Fick mig att tänka på 1800-tal, Sherlock Holmes, och Tintin av någon outgrundlig anledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aristoteles hade skägg.

Getter har skägg.

Alltså var Aristoteles en get.

 

(minne från gymnasietidens lektioner i filosofi)

 

 

Getter är smarta fick jag det till....... :dumstrut:

 

 

Nja jag tror att skägg är bevis för intelligens.dance2.gif

ja, undrar jag :) Min kompis hade en get förut, den var helt knäpp. Den gick lös på gården och tyckte det var jättekul att springa och skrämmas, helst ville den knäppa geten skrämma de små värnlösa barnen som bara ville leka lite.

Nylackad bil som ger goda spegelbilder var inte heller någon större hit. En gång stod det en sprillans ny volvo på gården……geten tålde inte sin egen spegelbild. :hihihi:

 

Tur man är skägglös :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska Kiplon utrusta sig med tålamod har hon bestämt sig för….. Har haft krångel med e-posten några dagar. Och nu måste jag faktiskt inse att felet inte ligger hos mig och att jag därför inte kan göra något. Det enda jag kan göra är att vänta…….. ha tålamod……. lugna ner mig…….

Kan bara använda webmailfunktionen, och det är vidrigt opraktiskt!

 

 

Har tagit långpromenad i det vackra soliga vädret, torrt och fint överallt så en lång sväng ut över åkrar och ängar. Vackert! Så får vintern bli så här så kan man kanske tåla den…..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tiger_gillette.jpg

deras reklam är lika tröttsam som Dressmans…. varje gång de har ny reklam så går den ut på att de nu lanserat någonting helt fantastiskt nytt som kommer att revolutionera all rakning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deras reklam är lika tröttsam som Dressmans…. varje gång de har ny reklam så går den ut på att de nu lanserat någonting helt fantastiskt nytt som kommer att revolutionera all rakning.

Precis. Drar man den logiken baklänges så kunde man inte raka sig alls för 30 år sedan.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deras reklam är lika tröttsam som Dressmans…. varje gång de har ny reklam så går den ut på att de nu lanserat någonting helt fantastiskt nytt som kommer att revolutionera all rakning.

Ja, det låter som lika för många - f f a för alla nya telefoner när de lanseras. :)

 

- - -

 

Lite lunch kanske, eller om man mosar i sig ett gäng mackor till. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hemma hos en kompis och hjälpte till att få igång bredbandet. Jag blev inte nöjdare med Windows av det, eller rättare sagt, jag blev rätt nöjd med att jag slipper skiten här hemma...

ja, tänk så det är….. och hur folk ska behöva ha det…… och att de tycker att det är helt naturligt med allt krångel som alla vidunderliga krångligheter ställer till. Datoranvändningen är lite som en kamp för många.

 

var hemma hos ett par i 60-års åldern i veckan, det var ett ärende i jobbet. Fick frågor som jag inte kunde svara på eftersom de låg utanför mitt ansvarsområde. Såg att de hade datorn uppfälld och hade ett fönster till något slags virusprogram öppet. Men såklart kunde jag ju inte gå fram till datorn och börja med det, men jag förstod nog vad som var på gång.

Nåväl, jag tipsade honom om att han kunde slå upp informationen på en hemsida. Nja, svarade han, vi har fått in något virus i datorn som jag krånglar med och internet funkar inte.

Okej, sa jag. Det är väl något som Bill Gates räknat ut.

 

Det är ju inte första gången jag varit hemma hos någon som har dator men som inte kan använda den för att något strular.

 

Det är hög tid att införa RIT, vi har ju redan ROT och RUT.

 

Kan säga att om jag varit ensam på det där besöket så hade jag nog försökt hjälpa dem. Men nu hade jag en kollega med mig och hade jag börjat på med att försöka hjälpa dem med viruskrånglet så hade det varit så långt från "comme il faut" som man bara kan komma, det hade varit direkt opassande. Även om jag inte har ett dugg emot att gå utanför ramarna om det gagnar någon som kan behöva lite extra stöttning…….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska Kiplon utrusta sig med tålamod har hon bestämt sig för….. Har haft krångel med e-posten några dagar. Och nu måste jag faktiskt inse att felet inte ligger hos mig och att jag därför inte kan göra något. Det enda jag kan göra är att vänta…….. ha tålamod……. lugna ner mig…….

Kan bara använda webmailfunktionen, och det är vidrigt opraktiskt!

 

 

Har tagit långpromenad i det vackra soliga vädret, torrt och fint överallt så en lång sväng ut över åkrar och ängar. Vackert! Så får vintern bli så här så kan man kanske tåla den…..

 

Då får vi hoppas att operatören har löst det snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...