Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

:kaffe:

Ska strax iväg, men först massor av :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade före sju, det var ett djäkla springande i trapphuset och smällande i dörrar, blev rätt irriterad. Sedan såg jag att det stod en ambulans utanför porten... Då kändes min tänkta sovmorgon inte lika angelägen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:kaffe:

Ska strax iväg, men först massor av :kaffe:

Schlurp... :kaffe:

Är det kurs på G igen?

 

Vaknade före sju, det var ett djäkla springande i trapphuset och smällande i dörrar, blev rätt irriterad. Sedan såg jag att det stod en ambulans utanför porten... Då kändes min tänkta sovmorgon inte lika angelägen. :(

Ajdå. Nä, sånt är svårt att bli irriterad på. Hoppas det inte var ngt allvarligt.

 

Du får väl göra dig dubbla trippelespresso's, för att kompensera sovmorgonen. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ajdå. Nä, sånt är svårt att bli irriterad på. Hoppas det inte var ngt allvarligt.

 

Du får väl göra dig dubbla trippelespresso's, för att kompensera sovmorgonen. :kaffe:

Det bor gamla och sjuka människor här, så det är väl inte oväntat. Om det var allvarligt vet jag inte. Jag har redan druckit min trippelcappuccino, snart dags för frukost (jag brukar sällan äta frukost samtidigt med kaffet).

 

Det verkar bli tämligen trivsamt promenadväder idag, med rätt kläder, har jag tur kan det bli lite sol också. Kanske ska gå upp till sjön. Jag kan ta en termos med te med mig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går... Du få gapa större. :D^_^

Jag blir stressad av att ha koll på att allt ska bli färdigt samtidigt (jag får välja mellan kaffe eller kokt ägg). Fast viktigast är att jag inte är hungrig när jag vaknar. Däremot är jag kaffesugen...

 

Nygräddad fralla från stenugnsbageriet 100 m bort och kaffe är en god start på dagen, men nyttigheten i det kan diskuteras... :)

Det är helnyttigt så till vida att det ger hög livskvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Axelman kollar 3D-film blir han kräkfärdig på 2 minuter. Helkört. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart sänkt andra koppen kaffe :kaffe: för dagen :kaffe::P

 

Vid 11-tiden ska stora tösen till en kompis och sen har jag tänkt att den stora "däckbytardagen" ska börja. Hämta min Saab som står hos svärfar som extrabil för att skifta däck på den, sen ska jag ner till Sjöbo vid 14-tiden och balansera vinterdäcken jag köpte till min BMW så jag vet att de är välbalanserade. Eventuellt ska något däck skiftas runt då jag har samma fälgtyp till sommar/vinterdäck och några är lite kantstötta, tänkte lägga de fulaste fälgarna till vinterfälgar.

 

Sen ska alla sommardäcken tvättas och bilarna likså. Eventuellt så får det ta lite av morgondagen i anspråk också då dagens ljusa timmar snabbt försvinner.

 

Slurp :kaffe: aaaahhhh..... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en riktig storfrukost idag. Kaffe, 2 rost med ost/gurka, havregröt med lingon och apelsinjuice. Det mår man gott av, och står sig på ett tag. yummy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert. Den kommer nog att räcka fint till för alla spel som lanseras under 2014. De som kommer under 2015 kräver väl att man ställer ner grafiken lite, och för de som lanseras under 2016 så får man räkna med att det laggar på allt utom lägsta inställningen...

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på en gammaldags julmarknad på ett ställe som hör till världsarvet. Hyfsat ok men inte mer. Ser fram mot julmarknaden vid Falu gruva. DEN är nått att hänga i granen so to speak...... :hihihi: För den som har tröttnat på det gamla vanliga rekommenderas ett besök där pga av den unika gruvmiljön. Alla strump och tramsförsäljare är bannlysta.

 

http://www.varldsarvetfalun.se/sv/Evenemang/Julmarknad-vid-Falu-Gruva/

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tråkigt. <_<

Väntar på att fästmön ska flytta hit. :galetglad:

Kul! Här är oxå lungt, inte så tråkigt - mer lugnet före stormen (hockey 18:30). :)

 

 

Så mycket bättre på TV ikväll. Ulf Dageby's dag idag.

Hemstompat potatismos, schnitzel och en pilsner till det kanske. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man anta att Apple drog ut i det längsta med den nya Mac Pron bara för att de som har Mac Pro idag blir mer beredda att köpa alla externa grejer som de behöver om de ska byta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man anta att Apple drog ut i det längsta med den nya Mac Pron bara för att de som har Mac Pro idag blir mer beredda att köpa alla externa grejer som de behöver om de ska byta?

Har sett att den kommer i olika konfig. - minne, diskstrl grafikkortsmodell osv... Har inte sett än om man kan beställa den med de 2 grafikkorten som har SSD på sig. Skall bli intressant att se om det går. Annars är den helt ointressant.

 

Tror det finns nån artikel om hur man kan skrämma upp sin Pro att bli nästan lika rapp som den nya. Låter som ett bättre alternativ isånt fall.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man anta att Apple drog ut i det längsta med den nya Mac Pron bara för att de som har Mac Pro idag blir mer beredda att köpa alla externa grejer som de behöver om de ska byta?

Nya MP borde ha lanserats för lääääänge sen. Den punkten att bli mer beredd har väl blivit beredd att överge Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Pron har ju 2 st PCI Express, kan man utnyttja dem till "hårddiskar"? :fundersam:

Den gamla menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tråkigt. <_<

Väntar på att fästmön ska flytta hit. :galetglad:

Vad är det för en mö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...