Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

fredagskväll!

 

Den kvällen i veckan man somnar halvåtta framför TV:en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredagskväll!

 

Den kvällen i veckan man somnar halvåtta framför TV:en?

Då har du inte Rapport i gång, det brukar väcka mig precis då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entrecôte med klyftpotatis, vitlöks- och persiljesmör, stekta cocktailtomater och haricot verts. Och en folköl. Fast ett glas rött hade suttit bättre, men jag är i det närmaste nykterist oftast.

Smaskens..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du inte Rapport i gång, det brukar väcka mig precis då.

bra tips, få se om det hjälper ;)

men deras signatur brukar nog kunna väcka en med ett ryck ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra tips, få se om det hjälper ;)

men deras signatur brukar nog kunna väcka en med ett ryck ;)

Vi får väl testa, vi har en stund på oss att hinna somna... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredagskväll!

 

Den kvällen i veckan man somnar halvåtta framför TV:en?

På spåret börjar ikväll (20:00)... Sen är det SNN News och Defiance om man hinner se en del av det. Skall avsluta kvällen med "Helgonet". Den där Val Kilmer spelar Simon Templar.

 

Nånstans i röran där skall man väl hinna med att göra en smarrig sallad med kassler och svarta oliver. En Pilsner Urquell får göra sällskap till det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter i fulla muggar av tystnaden och stillheten. meditate.gif

På tal om muggar: SCHLURRRP!!! coffee1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en jobbig vecka o en än värre fredag, men nu är iaf bilen på verkstad. Hoppas de hittar felet. :crossfingers:

 

Nu är det läggdags.. ska jobba i morrn.. upp kl 4.15. :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ankan också var dubbfri, förstås? :totaltgalen:

Undrar vad riddare på medeltiden hade tänkt om dubbfritt. Det hade knappast blivit några riddare...... :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yezzz!!! Tack så mycket!! :galetglad:

Undrar bara hur i hela friden melodin fastnat i minnet och varför jag plötsligt kom ihåg den igår.

Fin melodi hursomhelst. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller du på att bli religiös mikaellq? :)

 

Melodin är en väckelsereligiös sång som handlar om Kristi födelse - men visst är den vacker!

Jag gör ingen koppling till det religiösa och är fortfarande inte kristen men känner definitivt att något spirituellt håller på att vakna inom mig. Jag visar alla symptom och är faktiskt väldigt glad för det. Men melodin ÄR faktiskt väldigt vacker, eller hur? :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad riddare på medeltiden hade tänkt om dubbfritt. Det hade knappast blivit några riddare...... :hihihi:

[+] :D

 

Tänk om det ändå hade funnits TV på den tiden. Först hade kung Richard dubbat dem, och sen tyskarna. :totaltgalen:

 

- - -

 

Såg just på På spåret... Snart SNN-News.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller du på att bli religiös mikaellq? :)

 

Melodin är en väckelsereligiös sång som handlar om Kristi födelse - men visst är den vacker!

Finns många religösa band/artister/musiker som är bra. Finns ett band som heter P.O.D. som är ett kristet nuMetal-band. Jättebra band. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många religösa band/artister/musiker som är bra. Finns ett band som heter P.O.D. som är ett kristet nuMetal-band. Jättebra band. :yeahbaby:

Det finns ett annat band som heter "Kristet utseende". Men de är nog inte särskilt kristna... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entrecôte med klyftpotatis, vitlöks- och persiljesmör, stekta cocktailtomater och haricot verts. Och en folköl. Fast ett glas rött hade suttit bättre, men jag är i det närmaste nykterist oftast.

Mitt recept på en njutningsfull dag/kväll också.

Är även jag nästan helt nykter.

Jag miste en dag helt sonika intresse för berusning. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev Aktuellt och inslaget om SD som väckte mig med ett ryck, när Rapport pågick sov jag djupt ;)

 

Nu håller jag på med en j-a BluRayspelare som jag inte klarar att installera till vår nya TV. Såg fram mot Avatar i 3D, men jag får inte filmen att visas på skärmen. Spelaren går och filmen är i, HDMI-utgångar och ingångar o allt sitter som jag fattar det rätt, men tji……grrrrr. Kiplons tålamod är slut och hon skulle vilja kasta ut sk-ten genom fönstret!!

 

Så nu får maken ta hand om det……. så nu syns filmen iaf på TV;en, men så ska han ställa in språk….. nu har vi startat om filmen trettielva ggr…..

 

Varför ska det vara så svårt??

 

Så, det var kvällens filmupplevelse……. dvs ingenting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så undrar du varför jag sitter kvar med en 32" tjockteve och en vanlig DVD-spelare - jag känner mig jätteavundsjuk :D

Tack för den ;)

Nu har jag sett första minuten på filmen ytterligare tretton gånger, så efter att ha valt bort alternativet att slänga fjärrkontrollen i väggen så tryckte jag på knapparna helt på måfå. och äntligen…. nu så funkar det äntligen. Hå hå ja ja

 

Jovisst var allt enklare med den gamla TV,n och den gamla DVD-spelaren, men det blir nog enkelt det här med :)

 

För jag kommer faktiskt ihåg hur eländigt svårt det var när vi skulle ställa in den gamla TV;en och DVD-spelaren när de var nya. Jag var nog färdig att slänga ut dem också genom fönstret….

 

det här är typiskt mig, jag kan installera programvaror, nätverk och allehanda datorgrejs och tycker det är jättekul och ha hur mycket tålamod som helst om det behövs, men att få en TV att vilja visa en film - då går jag bet…..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en jobbig vecka o en än värre fredag, men nu är iaf bilen på verkstad. Hoppas de hittar felet. :crossfingers:

 

Nu är det läggdags.. ska jobba i morrn.. upp kl 4.15. :gaspar:

 

Usch då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag hemma hur har ni haft det ?

Underbart! :galetglad:

Välkommen hem! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt häftigt faktiskt med Avatar i 3D!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt häftigt faktiskt med Avatar i 3D!

Ja styrkan i filmen var definitivt i det visuella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en jobbig vecka o en än värre fredag, men nu är iaf bilen på verkstad. Hoppas de hittar felet. :crossfingers:

 

Nu är det läggdags.. ska jobba i morrn.. upp kl 4.15. :gaspar:

God natt säger jag då!

 

Blev Aktuellt och inslaget om SD som väckte mig med ett ryck, när Rapport pågick sov jag djupt ;)

 

Nu håller jag på med en j-a BluRayspelare som jag inte klarar att installera till vår nya TV. Såg fram mot Avatar i 3D, men jag får inte filmen att visas på skärmen. Spelaren går och filmen är i, HDMI-utgångar och ingångar o allt sitter som jag fattar det rätt, men tji……grrrrr. Kiplons tålamod är slut och hon skulle vilja kasta ut sk-ten genom fönstret!!

 

Så nu får maken ta hand om det……. så nu syns filmen iaf på TV;en, men så ska han ställa in språk….. nu har vi startat om filmen trettielva ggr…..

 

Varför ska det vara så svårt??

 

Så, det var kvällens filmupplevelse……. dvs ingenting!

Gravity är en film man bör se i 3D! Man blir nästan lite åksjuk av allt snurrande i jymden. Jag tyckte mig känna igen lite grejer som var mer eller mindre kopierade från 2001 (1968), men ser man till berättelsen så är det två väldigt olika filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...