Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag vidhåller att vår extrema kärlek till sommaren beror på vintern.

 

Hoppas bara det inte blir för mycket snö i år för jag orkar inte skotta och då blir det synd om gubben.

Snöslunga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snöslunga?

Det har vi ingen; bara en sån där bred sak som ibland kallas släde.

Vårt problem är att vedboden ligger maximalt lång från pannrummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har vi ingen; bara en sån där bred sak som ibland kallas släde.

Vårt problem är att vedboden ligger maximalt lång från pannrummet.

Och snösläde är bara en bra lösning så länge snön är torr, vilket den sällan är speciellt länge där jag bor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torr snö? Hur skulle sådan vara beskaffad? Knappt ens fygesnö kan väl med bästa vilja i världen betecknas som torr.

Torr är väl den snö som sprids för vinden när man sparkar till det och är omöjlig att krama till bollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen förkylning - ingen längtan efter att bli frisk heller. :totaltgalen:

Sitter och dricker svartvinbärste med honung i.

Hoppas på att hosta lite mindre… :pinch:

Förkylning kommer sig nog mer av att vi är inne tillsammans pga sämre och kallare väder än av kyla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skall lägga på dom i morgon.

På taket? Motorhuven? Brevlådan? :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På taket? Motorhuven? Brevlådan? :hihihi:

Nu vet ju inte jag var du brukar lägga på dina däck någonstans, jag brukar oftast lägga på dom på fälgarna.. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höst och vinter är frånvaro av liv; de varelser som är i gång klamrar sig fast vid livhanken.

[+] :ThumbsUp: Så sant...

 

Finns det någon som mäter självmordsfrekvensen mot Winanvändning?

Ingen aning, mnen det skulle vara kul att se. ^_^

 

Ajdå har den kommit till er redan

SMHI har skjutit på nederbörden från den 27 till den 30:e

 

Minusgrader blir det men ingen snö gudskelov

Ja, usch.... Ligger fortf kvar. Men det var lite plusgrade och ett väldigt svagt regn nu på kvällen, mkt blev gegga och en del vägar blev rena. :crossfingers:

 

Men jag vill ha sommar NUUUUUUUUU! d_sunny.gif

 

Vill inte frysa i flera månader och allt annat elände som vintern är förknippad med.

[+] :ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinter är OK men den kunde vara 5 månader kortare. :whistling:

Jag brukar säga - om man kunde ta bort kvartal 4 och 1. Då skulle man få ett år från 1/4 - 30 Sept. Precis lagom. Man får 3 årstider för de som gillar sånt. Och som kallast blir det ≈ 0-5°C. :yeahbaby: Sen att man missa både födelsedag, jul och nyår spelar ingen roll. Ev att man kunde korta ner det 1 mån och inkl Okktober med. Var ju rätt ljumt ändå.

 

Själv behöver jag ingen vinter för att längta till sommaren, som gärna hade fått vara året om :whistling::)

[+] m.gif

 

Precis beställt fyra nya M/S-däck för 2000:- monterat och klart, helt godkänt pris.

Skall lägga på dom i morgon.

[+] Trevligt. Vad var det märke på dem. Kollade upp mina idag (som sitter på). De ser fortf fina och fräscha ut, och när jag körde nu kändes de bra i snön. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte ha tropisk sommar - 40 grader lockar inte, men normal svensk tråksommar skulle duga gott året runt.

Tropisk sommar brukar det vara ett par tre ggr/år här. Dvs att det inte går under 20°C på natten. Var en gång på Gotland... då kunde man sova ute. Var bara att lägga sig i hammoken och blunda. Riktigt skönt.

 

- - -

 

Jaha, då har man klarat av 1'a vinterkörningen med. Snö, slask o modd och allt. Gick bra. På hemvägen var det en bil framför som körde läskigt långtsamt. Antar att han/hon inte fått på några vinterdäck än. Men det var lugnt var bara att köra en bit bakom så man inte låg för nära och stressade :crossfingers: (Är det värsta man vet själv, när folk gör så).

 

Fick lite handlat i a f... naturligtvis missar man alltid något. Upptäcker man alltid när man väl kommit hem. Kaffefilter var det denna gången. Har 3 kvar så jag slipper kasta mig iväg direkt imorgon i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet ju inte jag var du brukar lägga på dina däck någonstans, jag brukar oftast lägga på dom på fälgarna.. :dumstrut:

Tramsar lite.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni, Juli, Augusti räcker gott. Jag har *inget* behov av årstider. En normal svensk sommar rymmer temperaturer som på de flesta platser på jorden innefattar vinter och vår. Inget mer. Jag vill inte ha tropisk sommar - 40 grader lockar inte, men normal svensk tråksommar skulle duga gott året runt. Sämre väder än så behövs inte. Skulle man till äventyrs vilja åka skidor (inte jag, jag har stått på skidor vid ett fåtal tillfällen i livet, senast när jag var 10 år gammal) finns charterresor, och vill man ha vita korallstränder finns också charterresor.

måste kolla två gånger, tänkte; när skrev jag det där?

Men sen ser jag ju :hihihi: det är ju Svolder som har läst mina tankar. Måste vara någon slags tankeöverföring :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Trevligt. Vad var det märke på dem. Kollade upp mina idag (som sitter på). De ser fortf fina och fräscha ut, och när jag körde nu kändes de bra i snön. :crossfingers:

Inte en aning, får se i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa vecka är det dags att damma av Albert och Herberts julkalender

 

 

http://youtu.be/g494v6H2VmA

Ja tänka sig att det redan är den 21 november. Hualigen vad tiden går. Hoppas vintern går över lika fort. Minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 nästa torsdag så det är väl lagom

Sedan lite julavsnitt av The vicar of dibley

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite handlat i a f... naturligtvis missar man alltid något. Upptäcker man alltid när man väl kommit hem. Kaffefilter var det denna gången. Har 3 kvar så jag slipper kasta mig iväg direkt imorgon i a f.

Hur kan det inte vara panik med din (vår?) konsumtion? Tre filter räcker ju med extremt god vilja tre dagar men kan lika gärna vara en dagsförbrukning :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, jag brukar inte ens dricka bryggkaffe, men till och med lilla jag har ett permanentfilter hemma till kaffebryggaren utifall pappersfiltren skulle ta slut. :fundersam: Ser ut så här ungefär:

 

product_33.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det inte vara panik med din (vår?) konsumtion? Tre filter räcker ju med extremt god vilja tre dagar men kan lika gärna vara en dagsförbrukning :whistling:

finns det något värre än att upptäcka att man glömt att köpa kaffe eller filter? Brrrrrr, usch ;)

 

att kliva upp på morgon och åka till jobbet utan att dricka kaffe först, finns liksom inte ;) Har i panik någon gång för rätt länge sedan nu stått och försökt brygga kaffet genom hushållspapper ;) Det gick inte bra! Men fick ihop en kopp med något kaffeliknande iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, jag brukar inte ens dricka bryggkaffe, men till och med lilla jag har ett permanentfilter hemma till kaffebryggaren utifall pappersfiltren skulle ta slut. :fundersam: Ser ut så här ungefär:

 

product_33.jpg

ja, sån har jag också en på lut - numera :)

 

den funkar inte med nuvarande kaffebryggare dock….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det något värre än att upptäcka att man glömt att köpa kaffe eller filter? Brrrrrr, usch ;)

 

att kliva upp på morgon och åka till jobbet utan att dricka kaffe först, finns liksom inte ;) Har i panik någon gång för rätt länge sedan nu stått och försökt brygga kaffet genom hushållspapper ;) Det gick inte bra! Men fick ihop en kopp med något kaffeliknande iaf ;)

Skönt att slippa den ångesten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, jag brukar inte ens dricka bryggkaffe, men till och med lilla jag har ett permanentfilter hemma till kaffebryggaren utifall pappersfiltren skulle ta slut. :fundersam: Ser ut så här ungefär:

 

product_33.jpg

Då är jag miljövänligare än dig. Hi hi. :P Använder BARA en sådan. Så duktig jag är, eller hur?! :hihihi:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag miljövänligare än dig. Hi hi. :P Använder BARA en sådan. Så duktig jag är, eller hur?! :hihihi:;)

Tja, jag använder ju inte pappersfiltren heller, annat än när jag får besök, kanske. Fast visst, jag har ju köpt dem. Till espressomaskinen, den som jag faktiskt använder, är det permanentfilter i stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...