Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Fantastiskt att vi antagligen håller på att få en norsk världsmästare i schack. Den 22-årige unge Magnus Carlsen verkar oerhört stark. Han är redan rankad etta i världen och har den högsta Elo-ratingen någonsin (2872 tidigare i år).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som Apple håller på att uppdaterar alla cert. Tyckte väl datorn kändes lite xtra seg, men det var "ocspd" som stod och tuggade mot devimages.apple.com. :glare:
post-64246-0-75768500-1384846010.png
Höll säkert på i 15min. Är ju bra att de håller sånt med säkerhet uppdaterat, men jag ogillar såna där automatiska uppdateringar - spec när de kör när inte jag vill. Inte så kul med nåt som tar upp hela bandbredden under en kvart. :superirriterad: Skulle det vara så svårt att mecka in en lite popupruta typ: “Vill uppdatera XX. Ok?”

 

Snart dags för frukost. :kaffe: Sen blir det till att jobba järnet idag, så man kan ladda/fokusera på matchen sen ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt att vi antagligen håller på att få en norsk världsmästare i schack. Den 22-årige unge Magnus Carlsen verkar oerhört stark. Han är redan rankad etta i världen och har den högsta Elo-ratingen någonsin (2872 tidigare i år).

post-64246-0-99504100-1384846417_thumb.jpg

 

:shifty:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny revolutionerande duschteknik som kan spara otroliga mängder vatten och energi!

 

http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article3787021.ece

 

 

Hittade denna artikel om hur man återvinner avloppsvatten på olika sätt för villa. För en annan som är energijägare är det väldigt intressant! Observera att artikeln öppnas i en Adobereader-liknande historia.

 

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=49dvsb3x&gInitPage=1

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt att vi antagligen håller på att få en norsk världsmästare i schack. Den 22-årige unge Magnus Carlsen verkar oerhört stark. Han är redan rankad etta i världen och har den högsta Elo-ratingen någonsin (2872 tidigare i år).

En fotnot jag har tränat en jämnårig elev (båda är född 1990)

De har mötts 2 ggr resultat 1-1

Redigerad av ronny
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Blomqvist friskar på

I skrivande stund spelas sjunde ronden i Junior-VM i Chotowa. Nils Grandelius är krasslig och Erik Blomqvist verkar väldigt frisk. Bevismaterial för det senare omdömet är gårdagens parti:

 

David Recuero – Erik Blomqvist

Sicilianskt (B 76)

1.e4 c5 2.Sf3 d6 3.d4 cxd4 4.Sxd4 Sf6 5.Sc3 g6 6.Le3 Lg7 7.f3 0-0 8.Dd2 Sc6 9.0-0-0 d5 10.Kb1 Tb8 11.Sdb5 a6 12.Sa7 e6

Erik har gått i Magnus Carlsens fotspår och sämre spårman kan man ju tänka sig. Partiet Nisipeanu-Carlsen, Medias 2010 fortsatte 13.g4 Te8 14.g5 Sh5 och svart tog över efter hand. Recuero väljer ett annat upplägg för den tematiska bondestormen på kungsflygeln.

13.f4 De7 14.e5 Sd7 15.g3 Sc5 16.Df2 Sd7 17.Lh3 Td8 18.The1 Sa5 19.Ld4 b5 20.g4 Lb7 21.f5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att få spader på buggarna i Maverick. Både i OS:et och program som inte är uppdaterade till Maverick än

Ska jag ändra storlek på ritytan i GIMP måste jag använda de små pilarna att skriva in 1800px eller nåt funkar inte.

Ladda upp bilder till FB eller något liknande kräver först att alla Finderfönster är stängda plus att man klickar "välj fil" 138 gånger.

Att dra bilder in i FB funkar däremot fint.

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att få spader på buggarna i Maverick. Både i OS:et och program som inte är uppdaterade till Maverick än

Ska jag ändra storlek på ritytan i GIMP måste jag använda de små pilarna att skriva in 1800px eller nåt funkar inte.

Ladda upp bilder till FB eller något liknande kräver först att alla Finderfönster är stängda plus att man klickar "välj fil" 138 gånger.

Att dra bilder in i FB funkar däremot fint.

:totaltgalen:

Det du beskriver har knappast med Mavericks att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

några sekunder av fasa och iskyla for genom mig! :cry::sick:

 

min viktigaste postlåda var helt försvunnen i telefonen, som bortblåst. Gjorde en hård omstart och allt var på plats igen. Puh :crossfingers:

 

Nyäten och nu dags för :kaffe::kaffe::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När spelas den där matchen egentligen ikväll. Fattar inte efter att ha tittat i tv tablån. Misstänker att det startar tidigare och snackas om gammalt först.

Jag tänkte nämligen försöka pricka in en hemresa från stan så att gubben missar så lite som möjligt av fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När spelas den där matchen egentligen ikväll. Fattar inte efter att ha tittat i tv tablån. Misstänker att det startar tidigare och snackas om gammalt först.

Jag tänkte nämligen försöka pricka in en hemresa från stan så att gubben missar så lite som möjligt av fotbollen.

TV'n sänder fr 20:00 ->

http://www.tv.nu/kanal/tv4

Och 20:45 är det väl avspark.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/sverige-portugal---sa-har-ser-du-allt-pa-tv4-och-fotbollskanalense/

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt läsa en hel del, men någon går runt och blåser löv utanför.

Är det "Hilde" som är på besök. :)

 

 

Pasta och hamburgare på gång... Kanske inte världens bästa kombo, men det var det som fanns hemma. Orkar inte åka och handla idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt läsa en hel del, men någon går runt och blåser löv utanför.

Nalle Puh och den stormiga dagen

En dag när det stormade, bestämde sig Puh för att gå till sin tänkeplats. Medan Puh satt och försökte tänka, dök hans vän Mulle Mullvad upp. "Du, Puh - om jag var du skulle jag tänka på att rusa iväg härifrån. Det är ju blåsdag idag!" "Är det?" sa Puh. "Åh, då tror jag att jag ska önska alla en glad blåsdag!

 

^_^

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det "Hilde" som är på besök. :)

 

Pasta och hamburgare på gång... Kanske inte världens bästa kombo, men det var det som fanns hemma. Orkar inte åka och handla idag.

Nej nu koncentrar vi oss på matchen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och är riktigt irriterad på Google just nu. F******* ta dem. :superirriterad: Har 2 (gmail)konton, varav ena har jag mest som backup till en domän, och har som ID på msn (bara för att inte ha hotmail där). Var inne och skulle kolla en grejj på webmailen som jag annars kör via Mail.app. Loggade ut och kom på att jag behövde kolla en sak till... Loggade in, och då kom en sida om att fixa G+konto - om man ville. Färdigt ifyllt med uppgifter som jag definitivt inte angett på mitt konto. Ev min födelsedag, om man kanske var tvungen att ange det när man skapade kontot (för X år sen), men bilden som de redan hade lagt in som förslag. Var fick dem den ifrån? Har den på mitt andra konto, men jag har aldrig lagt in den där. Är 3000% säker på det. Och spenderar man en timme sen i kontoinställningarna, finns det ingen info alls om det och går inte att ta bort vare sig det ena eller andra. Ingen länk hittade jag heller där man kan maila och fråga heller. "Fiiii f****" :glare:

Jaja... Fotboll strax. Det blir man glad av igen. :D:kaffe:
Se om jag hinner äta min mat också som jag planerade förut. Har inte kommit dit än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsingland vad trött jag är. Jag måste gå ut och friska upp mig i kylan. Behöver handla mjölk så...

Gör en milkshake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver du inte vara. De lever på att veta mer om dig än vad du själv gör.

 

Det är däremot förvånande att du har ett gmailkonto och samtidigt är sådan motståndare till sådana juniorer på temat som fejan :D

Att ha en gmailadress är ok. FB o Gmail är inte ens samma sak. Klart man blir irriterad. Oavsett om de säkert kan matcha mig mot mina 2 olika konton så kan de ju inte fylla i sån info innan. Den kan ge det som förslag och fråga om det är rätt och om det är ok. Inget mer. Jaja, oavsett så håller jag på att byta ut allt Google, både mailadresser, konton, +sida/code/picasa osv ... tar sin lilla tid bara tills man fått ihop det andra först bara, och bytt ut/uppdaterat nyhetsbrev, prenumerationer, andra konton man har de adresserna på osv. Blir bra när det är klart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apropå Google!

Ur led är tiden, frågesporter har väl roat oss i alla tider?

Det svåraste är inte att komma på det rätta svaret utan det är att hitta den ogooglebara frågan :)

post-67957-0-47540300-1384887818_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt ur led är tiden, eller snarare ur led är mina apparajter i kväll. De retas med mig!

 

Månne de är utsatta för geopatisk stress? :stjarnsmall::devil::hihihi:

 

började med telefonen tidigare idag som helt sonika struntade i att ha mitt mailkonto kvar, det ordnade sig med en omstart. Frid och fröjd!

 

 

Ikväll betedde sig Finder jättekonstigt, den visade inte filerna som den skulle. Och inte rätt enheter heller för den delen. Vägrade konsekvent att visa rätt sidofält. Okej, omstart med säker start. Det kirrade sig. Men Finder strular lite av och till när jag väljer bifoga? Men nu har den skött sig iaf. Så det är väl Frid och fröjd!

 

Mailprogrammet i datorn ville inte koppla upp kontona. Fick lirka lite med det och nu hämtar det ny post och sköter sig. Frid och fröjd!

 

Men många små konstiga fel på en och samma dag. Som vart och ett går att lösa, men att de infaller samtidigt? Mystiskt!

 

Frid och fröjd?

 

Ja, nu funkar allt som det ska iaf :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...