Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Allt på plats - Macen, katten, koppen :kaffe:

 

 

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ååh... Saknar våra katter. Fast saknar inte att jämt trampa i kattsand och känna den unkna lukten av kattmat som står framme. Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå nya iOS-utseendet som är rena följetongen här på forumet. Kastar nog lite sten i glashus när jag skriver det för jag är väl en av dem som verkligen har lagt ved på brasan i detta.

 

Men,

träffade en kompis häromdagen som nog aldrig har tänkt på det här med vilket iOS eller vilken telefon man har osv osv

Hon hade nu uppgraderat sin telefon till iOS7 och var förtvivlad. Hon visade mig sin telefon och undrade vad hon hade gjort för fel.

- för så här ska det väl inte se ut?

- Jo! Svarade jag, du har gjort allt rätt och nu är det bara att vänja sig!

 

 

;):evilgrin:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökes!

Man med stora fötter och gott om pengar!

 

 

 

Testade ett strumpgarn jag aldrig tidigare använt och råkade sticka ett par STORA strumpor.

Kanske strl 47/48

Blir dina för en rimlig summa pengar :)

 

post-6947-0-22987600-1384772264_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hu ser mycket kallt ut

Jo det är ju poängen med fartyget, att vara isbrytare.

Men klicka gärna på länken.

Det jag egentligen ville visa var panoramabilden på fartyget och helikoptern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på akuten sedan i morse. Eftersom jag inte håller på att dö åker jag ned i prioriteringen konstant. Men det var väntat. Surfar på fruns iPhone 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på akuten sedan i morse. Eftersom jag inte håller på att dö åker jag ned i prioriteringen konstant. Men det var väntat. Surfar på fruns iPhone 5

Lycka till. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på akuten sedan i morse. Eftersom jag inte håller på att dö åker jag ned i prioriteringen konstant. Men det var väntat. Surfar på fruns iPhone 5

men så tröstlöst!

Hoppas det blir bättre efteråt iaf….. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på akuten sedan i morse. Eftersom jag inte håller på att dö åker jag ned i prioriteringen konstant. Men det var väntat. Surfar på fruns iPhone 5

Åh, så tråkigt. Hoppas det löser sig. Tur att det finns leksaker nu för tiden i alla fall; förr hade man varit utlämnad till ett gammalt delvis sönderslitet exemplar av "Svensk damtidning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passerar just nu norra Italien. Men det är molnigt, dessvärre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molnen lättade och gav en snabb koll på norra alperna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barcelona - Stockholm? Kör ni inte över Frankrike?

Kanske är olika luftkorridorer man kör med? :fundersam: Mer östlig för all trafik uppåt och tvärt om, så man undviker möten om alla går åt samma håll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma. Efter lång väntan pratade jag med någon på akutkirurgexeditionen som frankt deklarerade att man inte gör något åt hemoröjder på akuten och att jag borde ha en remiss. Tvärt emot vad min läkare sa och fast jag passerat en akutsköterska som borde kunna veta. Så vi for hem. Nu gäller det att få tag på någon på vårdcentralen så man får en remiss. :fane: Knarr knarr säger badringen......... :pinch:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma. Efter lång väntan pratade jag med någon på akutkirurgexeditionen som frankt deklarerade att man inte gör något åt hemoröjder på akuten och att jag borde ha en remiss. Tvärt emot vad min läkare sa och fast jag passerat en akutsköterska som borde kunna veta. Så vi for hem. Nu gäller det att få tag på någon på vårdcentralen så man får en remiss. :fane: Knarr knarr säger badringen......... :pinch:

Krya på dig! Under tiden kan du skratta åt det här. Om det inte gör ont. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma. Efter lång väntan pratade jag med någon på akutkirurgexeditionen som frankt deklarerade att man inte gör något åt hemoröjder på akuten och att jag borde ha en remiss. Tvärt emot vad min läkare sa och fast jag passerat en akutsköterska som borde kunna veta. Så vi for hem. Nu gäller det att få tag på någon på vårdcentralen så man får en remiss. :fane: Knarr knarr säger badringen......... :pinch:

Ja, se där.

Hur många gånger händer inte det att man gör som man blir tillsagd :stjarnsmall::totaltgalen:

och ser ut som en dumsnut för dem viktigpettrar som anser att man borde ha vetat bättre. :dumstrut:

Tråkigt Axelman. Jag vet hur du känner dig. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är olika luftkorridorer man kör med? :fundersam: Mer östlig för all trafik uppåt och tvärt om, så man undviker möten om alla går åt samma håll.

Jo det var en västligare rutt på vägen ner. Om det är en tillfällighet vet jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var en västligare rutt på vägen ner. Om det är en tillfällighet vet jag inte.

De navigerar sannolikt efter storcirkelmetoden, som verkar skenbart "böjd" i olika väderriktningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var en västligare rutt på vägen ner. Om det är en tillfällighet vet jag inte.

Tog precis en skärmdump från programmet Flightradar24, och det ser ut som att det flygs enligt vissa rutter, men det är svårt att se när det är så mycket flyg. Barcelona längst ner till vänster, Stockholm högst upp i mitten. Norrgående flyg från Barcelona verkar gå mot ungefär norra Italien eller mot England. Programmet visar inte allt flyg och jag har dessutom försökt filtrera bort annat än större trafikflyg. på bilden är det antagligen runt 7-800 flyg. Över Ryssland kan man ibland se flyg från olika platser i Europa som flyger långa sträckor i grupp på väg mot olika platser i Asien. Liknande över Atlanten.

post-16839-0-04417400-1384783378_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma. Efter lång väntan pratade jag med någon på akutkirurgexeditionen som frankt deklarerade att man inte gör något åt hemoröjder på akuten och att jag borde ha en remiss. Tvärt emot vad min läkare sa och fast jag passerat en akutsköterska som borde kunna veta. Så vi for hem. Nu gäller det att få tag på någon på vårdcentralen så man får en remiss. :fane: Knarr knarr säger badringen......... :pinch:

Man kan ju undra hur de planerar?

 

Att låta en patient sitta i timmar och vänta på sin tur bara för att meddela denne att man suttit helt i onödan! Det borde de väl kunna kläckt ur sig tidigare?

Eftersom de ju visste varför du satt där? Så uppfattade jag det iaf eftersom du hela tiden prioriterades ner? Alltså visste de vad du sökte för?

Alltihopa är ju mer ett logistiskt problem än ett medicinskt, i princip. För när de väl tar emot dig så är det förmodligen inte så omfattande medicinskt svårt.

 

Ser inte en enda riktig arg smileys från dig, själv skulle jag ha blivit helarg över ett sådant besked efter flera timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...