Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

De navigerar sannolikt efter storcirkelmetoden, som verkar skenbart "böjd" i olika väderriktningar.

Det finns massor med vägar i luften - se bilden nedan för exempel. Vilka rutter man tar är varken slumpvis utvalt eller slaviskt efter närmsta vägen. Tittar man på vägen ett flygplan tar mellan t.ex. Arlanda och Seattle så blir det ju inte en rak väg på en platt papperskarta utan något böjd - dock närmsta vägen ändå eftersom bollen är rund. Tur det finns datorer som håller reda på allt det där.

 

Kan dessutom - med risk för att göra större delen av forummedlemmerna flygrädda - avslöja att det finns luftfartyg som kör Windows i vissa datorsystem.

 

 

 

Bild saxad från http://www.lfv.se/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1_1_en.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med risk för att göra större delen av forummedlemmerna flygrädda - avslöja att det finns luftfartyg som kör Windows i vissa datorsystem.

:huh::o:tappahakan::blink::wacko::stjarnsmall::totaltgalen:

:armskeptisk::cry::sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra hur de planerar?

 

Att låta en patient sitta i timmar och vänta på sin tur bara för att meddela denne att man suttit helt i onödan! Det borde de väl kunna kläckt ur sig tidigare?

Eftersom de ju visste varför du satt där? Så uppfattade jag det iaf eftersom du hela tiden prioriterades ner? Alltså visste de vad du sökte för?

Alltihopa är ju mer ett logistiskt problem än ett medicinskt, i princip. För när de väl tar emot dig så är det förmodligen inte så omfattande medicinskt svårt.

 

Ser inte en enda riktig arg smileys från dig, själv skulle jag ha blivit helarg över ett sådant besked efter flera timmar.

Blev arg en stund när de sa att de inte kunde och skulle göra nåt. Men det gick över. Orkar inte ödlsa bort onödig kraft på dumheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN säger att det blir nya etiska regler för telefonförsäljning. Vi riskerar att bli bombade i mobilen om vi inte ansluter till NIX.

 

http://www.dn.se/ekonomi/fritt-fram-for-saljare-i-mobilen/

 

 

Redan Nixat min iPhone. :galetglad:

Rekommenderas! :)

Tack för påminnelsen! Nu er´e gjort :D

 

enligt automatiska rösten så är den spärrad direkt, men på Nix sida står det att man ska ringa dem åter om två dagar för att det ska funka? Har ni ringt två ggr för att få det ordentligt aktiverat?

 

Så här gör du för att nixa ditt mobilnummer
  1. Ring 0772 28 00 00
  2. Bekräfta att du vill spärra det mobiltelefonnummer du ringer ifrån genom att trycka “1″.
  3. Vänta två dagar, ring sedan samma telefonnummer igen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde i alla fall två gånger.

Och det är skönt!

Har bara fått ett samtal senaste tiden och det var en marknadsundersökning- på engelska, från ett utländskt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-8002-0-36669000-1384796803_thumb.jpg

Det var inte så nära Italien som det verkade. Men på nervägen snuddade vi iaf Paris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifimage.jpg

Det var inte så nära Italien som det verkade. Men på nervägen snuddade vi iaf Paris.

ha ha, förstod av inläggen här på tråden under dagen att du var uppe i luften och jag tänkte att det måste vara med norwegian han är uppe och flyger med. De har ju gratis wifi på planet.

Lite kul faktiskt, annars blir man ju anmodad att stänga av allting när man har satt sig på planet. Inte ens flygplansläge accepteras. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dessutom - med risk för att göra större delen av forummedlemmerna flygrädda - avslöja att det finns luftfartyg som kör Windows i vissa datorsystem.

 

…..

 

 

….. blir man ju anmodad att stänga av allting när man har satt sig på planet. Inte ens flygplansläge accepteras. :)

aha, nu förstår jag varför………Vala_28.gif

Cherna-facepalm.gif

 

 

:hihihi::devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev arg en stund när de sa att de inte kunde och skulle göra nåt. Men det gick över. Orkar inte ödlsa bort onödig kraft på dumheter.

:geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om man blir osaklig i Osaka? Vet någon vad japanfararen skulle iväg på? look.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packar igen. Osaka - Stockholm via Helsinki. Väskorna väger ungefär 70kg ... Tänk så tungt det kan bli. smile.gifEdit: tungt

Låter inte som Handbagage...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gymmat, nu lite mat (linsgryta) och sedan läsa om zombies och Mary.

Oohh vad jag längtar efter träningen.

Har varit förkyld i en vecka nu och är saftigt trött på det.

Om du likt mig anstränger dig så att svetten rinner och pulsen ökar till det dubbla så behöver även du energirik mat för att orka.

 

Har istället krånglat med mitt lilla datorprogram och återigen konstaterar hur enormt KRÅNGLIGT :superirriterad: det är med ett händelsedrivet system. Jag tycker INTE om det. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder ju UserCSS Safaritillägg och har gjort en liten liten förändring.

De enda sidorna som nu påverkas är trådarna medan exempelvis Papperskorgen behåller kolumnen till höger.

Sketabra!

 

https://forum.macworld.se/topic/*

 

DIV[ID=topMenuWrapper],
DIV[class=adcolumn],
DIV[class=adContainer],
DIV[class="ipsLayout_right"] { display: none !important; }
DIV[class="ipsLayout ipsLayout_withright"] { padding-right: 0 !important; }


DIV[class="contentWrapper"] { min-width: 940px !important; }
DIV[class="post_wrap"] { background: #f5f5f5 !important; }
DIV[id="contentWrapper"] { background: #f5f5f5 !important; }
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nyss in på YouTuben.... :hihihi:

 

 

mystifikt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...