Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

För att testa inställningsfiler:

plutil -s ~/Library/Preferences/*.plist
plutil -s /Library/Preferences/*.plist

-s gör att den bara skriker till om den finner något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, Gmail är *MYCKET* värre, eftersom det ägs av ondskans imperium som lever på att sälja ut din personliga integritet. :)

Nja, Gmail h a r varit bra. Men Gmail och även Google som helhet hart väl tappat lite i kvalitét senaste åren. Eftersom inte FB är en mailtjänst, kan man inte jämföra dem åt.

 

Ser på bra fotboll... Jobbigt spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt ur led är tiden, eller snarare ur led är mina apparajter i kväll. De retas med mig!

 

Månne de är utsatta för geopatisk stress? :stjarnsmall::devil::hihihi:

 

började med telefonen tidigare idag som helt sonika struntade i att ha mitt mailkonto kvar, det ordnade sig med en omstart. Frid och fröjd!

 

 

Ikväll betedde sig Finder jättekonstigt, den visade inte filerna som den skulle. Och inte rätt enheter heller för den delen. Vägrade konsekvent att visa rätt sidofält. Okej, omstart med säker start. Det kirrade sig. Men Finder strular lite av och till när jag väljer bifoga? Men nu har den skött sig iaf. Så det är väl Frid och fröjd!

 

Mailprogrammet i datorn ville inte koppla upp kontona. Fick lirka lite med det och nu hämtar det ny post och sköter sig. Frid och fröjd!

 

Men många små konstiga fel på en och samma dag. Som vart och ett går att lösa, men att de infaller samtidigt? Mystiskt!

 

Frid och fröjd?

 

Ja, nu funkar allt som det ska iaf :huh:

Vad bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, Gmail är *MYCKET* värre, eftersom det ägs av ondskans imperium som lever på att sälja ut din personliga integritet. :)

På den punkten är de nog ungefär lika illa eftersom båda samlar data om dig & mig.nose.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Jag vill inte spela Candy Crush Saga eller Lucky Slots eller någonting annat alls. Inte nå´t, förstått! :angry:

 

Blockerar och blockerar, en ständigt ojämn kamp! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på stickcafé. Ca 100 pers i ett tyst stilla sorl och smattret av stickor.

Trevligt att se nåt annat än huset hemma i alla fall.

Redigerad av Kabo
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på stickcafé. Ca 100 pers i ett tyst stilla sorl och smattret av stickor.

Trevligt att se nåt annat än huset hemma i alla fall.

det låter trevligt! Rofylld samvaro och småprat, tänker jag på?

 

Roligt initiativ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på stickcafé. Ca 100 pers i ett tyst stilla sorl och smattret av stickor.

Trevligt att se nåt annat än huset hemma i alla fall.

Det förstår vi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet, såklart. :ThumbsUp:

Här i mitt hus har den rofyllda verksamheten under kvällen störts av att några gubbar jagar en boll; vilket ständigt måste kommenteras. Jag valde därför att fly fältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ställt av min moppe för vintern hos Transportstyrelsen och deras #@$€~ microsoft skitserver. :superirriterad:

Klick klick klick klick…. HÄNDER JU F@N INGET!!! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Eftersom inte FB är en mailtjänst, ...

Man kan skicka bilder och filer via FB:s chat numera. Det gör jag rätt ofta till ungarna, som inte riktigt är vänner med den gamla mejlgrejen som vi gamlingar håller på med...

 

Varit på stickcafé. Ca 100 pers i ett tyst stilla sorl och smattret av stickor.

Trevligt att se nåt annat än huset hemma i alla fall.

Du har inte någon där som vill göra en grov, tätstickad svart eller mörkgrå yllemössa till mig med hattnummer 64 cm?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, Gmail är *MYCKET* värre, eftersom det ägs av ondskans imperium

Är det med i din berättesle? ;)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh nej. Hopp. Förtvivlan. Hopp igen. Rullgardin. :dumstrut: Nu KRÄVER jag att Portugal vinner VM!! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i mitt hus har den rofyllda verksamheten under kvällen störts av att några gubbar jagar en boll; vilket ständigt måste kommenteras. Jag valde därför att fly fältet.

Några gubbar? 22st närmare bestämt. ;)

 

Stickjunta... Kan ni inte fixa ett par tjocka go'a raggsockor - helst strl (42/)43. Mattem var väl intresserad med? :fundersam:

 

Har ställt av min moppe för vintern hos Transportstyrelsen.

Du låste väl den ordentligt? ^_^

 

Man kan skicka bilder och filer via FB:s chat numera. Det gör jag rätt ofta till ungarna, som inte riktigt är vänner med den gamla mejlgrejen som vi gamlingar håller på med...

Skicka bilder och filer över en chat, låter mer som MSN och Adium osv. :)

 

Är det med i din berättesle? ;)

[+] Jag tror om man skulle ta 50.000 slumpvalda ord från FB och kastar in dem i random ordning så skulle det nog bli en riktigt läskig bok. Svolder skulle lätt vinna sin tävling då. :totaltgalen:(Stephen King's skräckisar skulle bli som Bamse i jmf.)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh nej. Hopp. Förtvivlan. Hopp igen. Rullgardin. :dumstrut: Nu KRÄVER jag att Portugal vinner VM!! :hihihi:

Man får blicka framåt. Vi tar dem i EM istället (2016). Kvalet börjar väl snart. Dagens glädjebesked, trots förlusten nu ikväll, är ju att Guidetti kommit tillbaka och gjorde 2 mål i sin comeback. :crossfingers::yeahbaby:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får blicka framåt. Vi tar dem i EM istället (2016). Kvalet börjar väl snart. Dagens glädjebesked, trots förlusten nu ikväll, är ju att Guidetti kommit tillbaka och gjorde 2 mål i sin comeback. :crossfingers::yeahbaby:

Det värsta är att EM är i princip lika svårt som VM......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det sker i webbläsaren, liksom.

Jo, men det blir ju lite samma sak skicka grejjer i en chat, oavsett om det är en websida el program, menade jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka bilder och filer över en chat, låter mer som MSN och Adium osv. :)

 

[+] Jag tror om man skulle ta 50.000 slumpvalda ord från FB och kastar in dem i random ordning så skulle det nog bli en riktigt läskig bok. Svolder skulle lätt vinna sin tävling då. :totaltgalen:(Stephen King's skräckisar skulle bli som Bamse i jmf.)

 

 

Nej, det sker i webbläsaren, liksom.

 

 

Jo, men det blir ju lite samma sak skicka grejjer i en chat, oavsett om det är en websida el program, menade jag.

 

 

Nej, det funkar som vilken webmail som helst. E-postadressen är förnamn.efternamn@facebook.com

hm, borde du inte iEricF lösa ett konto på FB? Förstå vad du går miste om….

och då tänker jag inte på Lucky Slots och Candy Crusch nånting, vadnudethette.

 

Just nu håller jag på att diskutera mjölk där, apropå debatten om ostkakans vara eller inte vara….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Lucky Slots och Candy Crusch nånting, vadnudethette. ...

Jag använder F.B. Purity (webbläsartillägg) och CSS-mall för FB (också webbläsartillägg) med kommandon så jag slipper allt jag inte vill se. I textrutan nedan kan du enkelt skriva in "Lucky Slots" så ser du det aldrig mer... Visst, det tar väl en stund att ställa in, men sedan kan man stå ut med FB...

 

post-28798-0-29426900-1384900887_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder F.B. Purity (webbläsartillägg) och CSS-mall för FB (också webbläsartillägg) med kommandon så jag slipper allt jag inte vill se. I textrutan nedan kan du enkelt skriva in "Lucky Slots" så ser du det aldrig mer... Visst, det tar väl en stund att ställa in, men sedan kan man stå ut med FB...

 

attachicon.giffbpurity.png

Okej, det ska jag kika på. Är erbarmligt trött på all sk-t som hela tiden kommer upp som aviseringar.

Blockerar hela tiden t ex

post-67957-0-40167600-1384901332.png

 

Men det kommer nytt hela tiden, det verkar aldrig ta slut. Man undrar hur många spel det finns egentligen? Skullle iaf aldrig falla mig in att prova på någon…

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det ska jag kika på. Är erbarmligt trött på all sk-t som hela tiden kommer upp som aviseringar.

Blockerar hela tiden t ex

attachicon.gifSkärmavbild 2013-11-19 kl. 23.46.58.png

 

Men det kommer nytt hela tiden, det verkar aldrig ta slut. Man undrar hur många spel det finns egentligen? Skullle iaf aldrig falla mig in att prova på någon…

Gå till Inställningar > Blockering > Blockera applikationer (längst ned), och skriv in det du vill stoppa. Jag har gjort samma en gång i tiden. Se dump.

 

post-28798-0-01145800-1384902447_thumb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Inställningar > Blockering > Blockera applikationer (längst ned), och skriv in det du vill stoppa. Jag har gjort samma en gång i tiden. Se dump.

 

attachicon.gifcandyusch.png

för något år sedan så tyckte jag att det var lättare att blockera oönskat på FB, sen har de ändrat inställningsmöjligheten.

 

Men det du visar på bilden och det jag visade i mitt inlägg är väl eg samma sak? Bara olika sätt. När aviseringen kommer upp så blockerar jag.

 

Nu var det iofs länge sedan jag var inne i inställningarna på FB och snodde runt, så jag får väl göra det nå tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...