Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Dålig start på forumdagen. Det första man möts av är en surmagad kommentar efter att man har försökt sig på lite folkbildning och nyansering. Ibland undrar jag varför jag bryr mig, det är ju inte ens välkommet. Men vi lever i en sådan tid, jag har svårt att vänja mig vid att mottot för samtiden är att "sköt dig själv och skit i andra". Det är oerhört svårt att vänja sig av med att vara solidarisk, ett ord som i dag översätts till beskäftig. Ja, suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker :kaffe: och vaknar till lite. Skall avvakta lite och ser om snön börjar försvinna av sig själv, annars får jag väl ge mig ut en sväng sen och skotta/borsta trappen i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort som många andra, skrivit Let it Snow i Googles sökruta.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker :kaffe: och vaknar till lite. Skall avvakta lite och ser om snön börjar försvinna av sig själv, annars får jag väl ge mig ut en sväng sen och skotta/borsta trappen i a f.

har du ingen varmlufts fläkt som smälter ner allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort som många andra, skrivit Let it Snow i Googles sökruta.. :D

inte let it shiny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första natten i min lägenhet avklarad, det gick kanon. :ThumbsUp:

Jag tror att jag kommer att trivas riktigt bra i den.

 

Bara undrar; var tog katterna vägen?

Har ni delad vårdnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort som många andra, skrivit Let it Snow i Googles sökruta.. :D

Den låten har också mycket julstämning, även om undertecknad jämt tänker på Die Hard då. :jultomte:

 

"Let it snow!" i Dean Martins tappning som går att lyssna på igen och igen. :yeahbaby:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort som många andra, skrivit Let it Snow i Googles sökruta.. :D

 

Jag kör defrost.....totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den låten har också mycket julstämning, även om undertecknad jämt tänker på Die Hard då. :jultomte:

 

"Let it snow!" i Dean Martins tappning som går att lyssna på igen och igen. :yeahbaby:

 

 

 

Nu var det ju inte låten jag var ute efter, utan Googles skämt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju inte låten jag var ute efter, utan Googles skämt

Häftigt! Och snyggt gjort var det också! :w00t:B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara undrar; var tog katterna vägen?

Har ni delad vårdnad?

 

Japp, det blir delad vårdnad. borstatanderna.gif

Dom bor hos sin matte tills jag kommit i ordning här, sen får dom bo hos mig ett tag. :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omelett med ost och champinjoner. Friterade potatisbitar till.

Smaskens det oxå, om jag skamlöst får säga det själv. :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixar lite käk... Blir fläskkarré, polenta och sallad. :ThumbsUp:

Polenta gissar jag är något med ungefär samma konsistens som potatismos och smakar majs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och frun skaffade barnvakt åt barnen och körde till affären för att handla lite julskinka och annat och bara vara en stund för oss själva. Gott för själen och samvaron inlove.gif Är lite tufft just nu, får se var det slutar....

 

Blev bland annat 3 kg rökt skinka som nu ligger i ugnen, ingredienser för bland annat fruns ischoklad, korintkakor och lite annat.

 

Till middag svänger vi ihop lite köttfärs med hackade tomater & champinjoner samt att vi rör ner en burk cream-fraiche chili-paprika och kokar lite spaghetti till det. storkram.gif

 

Blev ett paket med Zoegas julkaffe som ska premiärkokas ikväll tänkte jag. :kaffe::foralskad:travolta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och frun skaffade barnvakt åt barnen och körde till affären för att handla lite julskinka och annat och bara vara en stund för oss själva. Gott för själen och samvaron inlove.gif Är lite tufft just nu, får se var det slutar....

 

Blev bland annat 3 kg rökt skinka som nu ligger i ugnen, ingredienser för bland annat fruns ischoklad, korintkakor och lite annat.

 

Till middag svänger vi ihop lite köttfärs med hackade tomater & champinjoner samt att vi rör ner en burk cream-fraiche chili-paprika och kokar lite spaghetti till det. storkram.gif

 

Blev ett paket med Zoegas julkaffe som ska premiärkokas ikväll tänkte jag. :kaffe::foralskad:travolta.gif

Livet går inte alltid på räls men om man unnar sig ibland så kan det åtminstone kännas lite bättre.

Du får väl recensera kaffet sedan, om det blir en "slurp aaah". :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polenta gissar jag är något med ungefär samma konsistens som potatismos och smakar majs?

Ja, Polenta är typ grovt majsmjöl. Man kan ha det till en massa saker bl a bakning.

 

Jag brukar koka lite polenta i lite buljong (+ kryddor) så slår man det i en skål. När det kallnat skär man det i skivor och steker på lagom värme i lite olja till dem får lite färg och bra yta. Ungf såhär.

 

...o gott är det!. :ThumbsUp:

 

 

- - -

 

Det fanns inget Z. Julkaffe när jag handlade sist. Får försöka leta upp ett paket i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet går inte alltid på räls men om man unnar sig ibland så kan det åtminstone kännas lite bättre.

 

Nej, det gör inte det, men jag hoppas att det bara är en av alla tillfälliga dalar som finns i ett äktenskap ermm.gif Men än finns det hopp pusspadig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl recensera kaffet sedan, om det blir en "slurp aaah". :lol:

 

Inte alls dumt faktiskt. Fylligare och rundare i smaken än Skånerosten :P

 

Så med andra ord: Slurp :kaffe: aaahhh..... :foralskad:kramis.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den här, Gevalia brygg, är vår.

 

bba4c428-405a-102c-b413-005056a16c45gevalia-logo.jpg

 

Vad är det som gör el-brygg bättre/annorlunda? :fundersam:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker läsa MacWorld mellan nysningarna.

Gôrförkyld idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...