Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ska vara Zoegas Skånerost Tummeupp.gifkartjej.gif

I stand corrected. :blushing::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stand corrected. :blushing::D

jag tror inte wordfeud godkänner Zoegas?

vad säger Justisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livsfarligt :excl:

Hittade en påse salta jordnötter.

 

- - -

 

Drack alltid Zoega's förut. Zoega's Colombia / Lätt mörkrost. Men sen gjorde de om receptet när de bytte paket från svart/guld till svart/röd. Inte alls samma goda kaffe. Så jag kör oftast Zoega's Blue Java som också är Lättmörkrost fast saknar det där lilla extra stinget som gamla Colombia hade. Nya Colombia har bara en lätt "oljig" smak. Blir nybryggt kaffe som känns som om det stått på en halvtimme/timme redan. Det är det de kallar "Fruktig och fylligare" smak. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit både julbord och julfest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livsfarligt :excl:

Hittade en påse salta jordnötter.

 

- - -

Blir nybryggt kaffe som känns som om det stått på en halvtimme/timme redan. Det är det de kallar "Fruktig och fylligare" smak. :superirriterad:

då har man lärt sig något nytt då

man skall se upp för de fruktiga och fylligare smakerna då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då har man lärt sig något nytt då

man skall se upp för de fruktiga och fylligare smakerna då

Ja men det är bara nya Zoega's Colombia. De andra är OK. Några som är riktigt goda ibland är Mollbergs blandning och Skånerost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det snart dags för Hyacint

hon vet vad för kaffe som är bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit både julbord och julfest!

Nej men grattis!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanken på att det bara är 2 dagar kvar av ledigheten så ar jag mig friheten

att fira :galetglad:

post-154-021018500 1323985033_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanken på att det bara är 2 dagar kvar av ledigheten så ar jag mig friheten

att fira :galetglad:

Två dagar kvar till ledigheten menar du väl? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två dagar kvar till ledigheten menar du väl? :fundersam:

javisst så skall det vara ... lite fel i översättningen på flaggan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onslow med banan i näven är en syn :lol:

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha underbart avsnitt

Jo. Ska se MASH också, sedan blir det bingen… :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer väl inte riktigt med vad du skrev i Vadgörduidagtråden härom dagen ;)

du är välkommen tillbaka när du jobbar mindre ... gå inte in i väggen nu bara

 

(hälsning (från wordfeud)

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livsfarligt :excl:

Hittade en påse salta jordnötter.

 

- - -

 

Drack alltid Zoega's förut. Zoega's Colombia / Lätt mörkrost. Men sen gjorde de om receptet när de bytte paket från svart/guld till svart/röd. Inte alls samma goda kaffe. Så jag kör oftast Zoega's Blue Java som också är Lättmörkrost fast saknar det där lilla extra stinget som gamla Colombia hade. Nya Colombia har bara en lätt "oljig" smak. Blir nybryggt kaffe som känns som om det stått på en halvtimme/timme redan. Det är det de kallar "Fruktig och fylligare" smak. :superirriterad:

 

Jag har provat Zoegas Intenzo och malt bönorna själv. Tjohoo va gött!!pompoms.gif Ett lite mer mörkrostat kaffe än mellanrost utan att vara varken beskt eller bränt utan bara mycket rejäl kaffesmak!kartjej.gif Hatar bränt typ skånerost....emoticon-yuck.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat två läkartider nu på morgonen. Den 28/12 ska jag in för kontroll av öronen som krånglar och idag ska jag in så de får kolla varför hjärtat slår som det vill....bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat Zoegas Intenzo och malt bönorna själv. Tjohoo va gött!!pompoms.gif Ett lite mer mörkrostat kaffe än mellanrost utan att vara varken beskt eller bränt utan bara mycket rejäl kaffesmak!kartjej.gif Hatar bränt typ skånerost....emoticon-yuck.gif

Va bra... har stått o kikat lite på det paket men aldrig kommit till skott. :)

Kanske dags o prova det med. Är väl inne på att kanske skaffa en egen kvarn.

 

Allt hänger på vattenkvaliteten. Kaffe som funkar i mellansverige funkar sällan här nere och vice versa. Skånerost smakar inte bränt och Gevalia är fullständigt odrickbart med det vattnet vi har här.

Ja, och viktigt är också temperaturen på vattnet. Har man en bryggare med inte allför många "watt" så krämar man inte ur smaken ordentligt i bönorna. Har för mig att 92-96°C skall vara bra. Det är därför det alltid är så gott när man kokar vatten på spisen och slår på filter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg morgon idag. Har lite sjukstuga här. Hunden mår inte helt ok. Spydde i morse. Så hon har väl fått i sig nåt hon inte borde. Så det blev till att tokstäda på morgonen. Nu har hon fått i sig lite majsvälling med en tsk druvsocker och en äggula i. Lite varm o go bukfylla och energi och vätska.

 

Nu skall jag åka o handla. Kaffet va visst slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, här var det tydligen heldött. Alla är väl på julbord fundersam.gif

 

Själv så fortsätter konvalescensen med fortsatt feber men nu har det halsonda gått över till förkylning. Utfört två intervjuer till med präster och varit hos banken och fått ner amorteringen på lånet lite tillfälligt då vi har det kärvt just nu.

 

Annars så är det familjemys i soffan framför TV:n med På Spåret, kaffe och annat. Men nu en backning från kvällens middag som bestod av kokt kyckling med ris och fruns egna currysås, rejält med sting i den... galetglad.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...