Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kollar på dokumentären om Steve Jobs som sänds på ettan just nu.

Jag oxå.

Stör mig lite på påståendet om att Microsoft gick in och räddade Apple med 150 miljoner dollar.

150 miljoner dollar???

Det var småpotatis!

Apple hade många miljarder på banken, trots dåliga tider!

Anledningen som inte togs upp i programmet var konsekvensen av look and feel rättegången, alltså där Microsoft anklagades för att ha snott Apples idéer som vanligt där de gjorde upp till slut och Microsoft tvingades betala pengarna för tämligen värdelösa aktier.

 

Något annat som störde mig var intervjun av Steve och Bill tillsammans hos Walt Mossberg och hur de i reportaget säger att Steve och Bill gav varandra så mycket respekt och berömde varandra. Sanningen är att de alltid varit som hund och katt, även under intervjun, men reportrarna var bara för dumma för att se det.

 

Ett exempel, Steve har i en intervju sagt att Bill saknar god smak, HELT, något som Bill tog upp, med många ord och högljutt.

 

Programmet var intressant, för att summera det hela, men man bör ta det med en STOR nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på Jul på Liseberg med tjejen <3

Nej men vad kul hälsa från oss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag oxå.

Stör mig lite på påståendet om att Microsoft gick in och räddade Apple med 150 miljoner dollar.

150 miljoner dollar???

Det var småpotatis!

Apple hade många miljarder på banken, trots dåliga tider!

Anledningen som inte togs upp i programmet var konsekvensen av look and feel rättegången, alltså där Microsoft anklagades för att ha snott Apples idéer som vanligt där de gjorde upp till slut och Microsoft tvingades betala pengarna för tämligen värdelösa aktier.

 

Något annat som störde mig var intervjun av Steve och Bill tillsammans hos Walt Mossberg och hur de i reportaget säger att Steve och Bill gav varandra så mycket respekt och berömde varandra. Sanningen är att de alltid varit som hund och katt, även under intervjun, men reportrarna var bara för dumma för att se det.

 

Ett exempel, Steve har i en intervju sagt att Bill saknar god smak, HELT, något som Bill tog upp, med många ord och högljutt.

 

Programmet var intressant, för att summera det hela, men man bör ta det med en STOR nypa salt.

mer som underhålling än faktaprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ont i kroppen och fryser... har man fått flunsan tro.....?cry.gif Har varit däckad hela dagen i magont/illamående och så detta...cry.gif

Har förkylningen "växt"? Krya på dig! :yeahbaby:

Hoppas det inte är nån flunsa eller den där "vinterkräk"-grejjen. De varnar för just den idag i tidningen.

 

Så klarar du dig från vinterkräksjukan i jul

Bästa rådet från Smittskyddsinstitutet: Tvätta händerna Stanna hemma från jobbet om du varit sjuk: "Försök inte vara en hjälte."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förkylningen "växt"? Krya på dig! :yeahbaby:

Hoppas det inte är nån flunsa eller den där "vinterkräk"-grejjen. De varnar för just den idag i tidningen.

 

 

 

Ingen aning. Jag hade vinterkräktjosan en gång för några år sedan och det var ingen dröm....stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provätit hälsingeostkaka. Konstaterar: Jag KAN!

härligt... hur går det med årets julspel då Kabo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått upp för mig plötsligt och med stor sorg att med Steve Jobs död har en era gått i graven.

Tiden framåt kan inte bli densamma! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe med tuppen idag, ja, nästan före honom för en timme sedan.

 

Nu :kaffe: och sedan till affären när de öppnar vid 9 för att köpa mjölk så jag kan äta frukost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon Matte! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nog uppe före tuppen. Kan inte sova.

Har istället installerat ett moderniserat Atari ST-system med 68040-processor emulerat och ett OS med full multitasking!

Mums! Har haft roligt med det en stund, får se om det går att utveckla. B)

 

post-5952-082759300 1324367455_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon Matte! :)

 

Morn Morn :kaffe:

 

Hunden ligger i mitt knä och myser, denna mörka morgon. Fortfarande skumt ute dry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La mig sent (när jag kom från jobbet) vaknade tidigt. :gaspar:

 

Druckit :kaffe: tittat på film o slagit in lite julklappar.

Snart dags att åka till badhuset o simma 1000 m innan det är dags att börja jobba igen. :ThumbsUp:

Redigerad av rickard1234
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara injicera kaffet?

 

Provat med droppställning men det var så himla bökigt och polisen Malmö uppskattade inte när jag sitter på Centralen och knyter ett band runt armen och tar fram kanylen... totaltgalen.gif Så krångligt då apoteket inte säljer kanyler över disk utan recept borstatanderna.gif

 

Står jag nu och gör kaffet på spisen med hederlig emaljerad kaffekanna och filttratt så ska det avnjutas när det ska ner också. Borde kanske dricka ur tunna porslinskoppar istället för mugg fundersam.gif Förr hos en min "farmor" som bodde granne med min far på landet så hände det att hon och jag satt och drack "kaffe på bit" från tefat, som man gjorde förr. Konstigt nog så avskyr jag socker i kaffet, varför fördärva det? Men "kaffe på bit" är något helt annat och riktigt, riktigt gott om man har riktigt socker kartjej.gif Inget jäkla snabbsocker där inte... propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer av vit skit. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provätit hälsingeostkaka. Konstaterar: Jag KAN!

 

Kan äta den eller kan laga till den...?fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiden framåt kan inte bli densamma! :(

 

Det första steget till neokonservatism.....totaltgalen.gif ...det var bättre förr!borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe med tuppen idag, ja, nästan före honom för en timme sedan.

 

Nu :kaffe: och sedan till affären när de öppnar vid 9 för att köpa mjölk så jag kan äta frukost.

Ojdå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pojkar och våra dyra leksaker…

Jag tänkte på Älskade Spion och superskurken Stromberg och hans palats Atlantis som kunde sjunka ner långt under ytan på samma sätt.

Jag misstänker att de minsta barnbarnen kan komma att gilla det där de oxå. :)

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...