Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Och ett gott nytt år för tandläkaren! :w00t:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här håller sig förkylningen och allmänt halvfebrigt kvar badtaste%20(16).gifemoticon-yuck.gif Skulle följ med frun ut och handlat lite men nu ligger jag nerbäddad i soffan, brasan tänd och kaffet är färdigt och det är vinterstudion på TV hela dagen :P

 

Slurp :kaffe: aaaahhhhhh :foralskad:

Usch då, har den inte släppt än?

Kanske dags att ha nåt starkt iii kaffet? :kaffe:

Krya på dig!

 

Min kompis ska få 4 kg Bassets vingummin som han ( och jag ) älskar. Ungarna hans får varsin påse ca 4 hekto blandgodis.

Följer det med tillhörande presentkort till tandläkaren med? :totaltgalen:

 

Kul idé!! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sörplar kaffe :kaffe: och läser nyheter. Sen är det sista avsninttet av "Så mycket bättre" ikväll. Annars var det väl inte så mycket bra på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter jobbet, funderar på att göra lite kaffe. :kaffe:

låter bra .... är det mera folk än vanligt den här veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter bra .... är det mera folk än vanligt den här veckan?

 

Ja julhandeln gör ju sitt så lite mer folk är det. :

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade strömavbrott här i huset förut i em i ett i par timmar.. nu är det dags att sätta igång med middan.. ^_^

härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en upptäckt i min släktforskning idag.

Min syster och hennes man har en gemensam anfader..

Vet inte om det räknas som incest, anfadern är född 1632 i Lyse, Bohuslän :D

 

Helt otroligt, märkte det inte förrän idag.

Kan ju lista alla ättlingar i MacFamilyTree, och undrade varför syrrans man hamnade långt ner bland "mina" släktingar.

Började reda ut vägarna, som slingrade sig uppåt 8-9 generationer från skilda håll och så i toppen, eller om man ska kalla det botten när man söker sig neråt...där var han Bonden Hans Anderson och hans 3 barn..

Syrran och jag härstammar från en son till Hans, och syrrans make från en dotter..

 

Så det ligger mycket i de att alla är vi släkt på ett eller annat vis....Reinfeldt är som jag nämnt tidigare släkt till mig på framors sida.

Reinfeldts mor är länken bakåt till en Anders Gustafsson i Hajom på 1600-talet

1632 i Bohuslän? Då är du ju norrman i grunden... Pocafleksnes... :D;)

 

Att tänka sig att Reinfeldt delvis är från Hajom* är en extremt surrealistisk upplevelse... totaltgalen.gifunsure.giffulfejs.gif

 

 

 

*En liten väschötsk bonnahåla där nog folk var närmare släkt med varandra förr i tiden än de borde ha varit... Inget ont sagt om Reinfeldt... whistling.gif

 

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här blev det vitlöksmarinerade kotletter med pommes och lite sås frugan svängde ihop. Smaskens...

 

Precis kokt en skvätt kaffe till och tittar på Morden i Midsomer på åttan, har redan sett alla avsnitt, men hittar inget annat vettigt att titta på...

 

Slurp :kaffe: aaahhh.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här blev det vitlöksmarinerade kotletter med pommes och lite sås frugan svängde ihop. Smaskens...

 

Precis kokt en skvätt kaffe till och tittar på Morden i Midsomer på åttan, har redan sett alla avsnitt, men hittar inget annat vettigt att titta på...

 

Slurp :kaffe: aaahhh.... :P

mums

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på Så Mycket bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av allt matprat här så börjar man bli hungrig

Ja inte är det en bantande smaltråd! :totaltgalen::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte är det en bantande smaltråd! :totaltgalen::hihihi:

ja tur att man har ätit nu då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här filmen vill jag absolut ha! B)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1632 i Bohuslän? Då är du ju norrman i grunden... Pocafleksnes... :D;)

 

Jag har nästan uteslutande anfäder (är det ett könsneutralt ord?) från Bohuslän. Mellersta Bohusläns kustband på mammas sida och Tjörn/Kungälv på pappas sida. Farfar har släktforskat en massa och har god täckning tillbaks till tidigt 1700-tal och hyfsat mycket till tidiga hälften av 1600-talet.

 

Med den bakgrunden, uppväxt med nästan lika mycket norsk som svensk TV, massvis besök i Norge och en "egen" dialekt som påminner mycket om norska (åtminstone ur ett "rikssvenskt" perspektiv), så är det lätt att känna sig lite kluven identitetsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

*En liten väschötsk bonnahåla där nog folk var närmare släkt med varandra förr i tiden än de borde ha varit... Inget ont sagt om Reinfeldt... whistling.gif

 

 

Var i sverige var det INTE på det viset..........?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en märklig och fin japansk film i går kväll på SVT som heter Avsked. Den handlar om en en kille som är cellist och som av misstag blir "kistsättare". Han gör i ordning människor som nyss dött och de konflikter som sen uppstår med omgivningen pga yrket. Den får w00t.gifw00t.gifw00t.gifw00t.gif

 

Länk till IMDB

http://www.imdb.com/title/tt1069238/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragit på mig en förkylning lagom till jul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...