Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

haha och Hyacint fick vad hon tålde :ThumbsUp:

Ja hon var ovanligt snurrig i kväll. Stackars Richard… :oroligoledsen:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God för middag på er :)

 

första saft och kakkalaset idag för barnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goförrmedda på dig oxå Ronny, och alla andra med förstås! :)

 

Har konstaterat vilken den mest populära drycken är.

Föga överraskande är det, hör och häpna, VATTEN!!! ^_^

 

1. Vatten

2. Coca Cola

3. Kaffe

4. Öl

5. Te

 

Lite överraskande var det dock att öl är så populärt.

Jag hade tippat te som tvåa och kaffe som trea.

http://www.cnngo.com/explorations/drink/worlds-50-most-delicious-drinks-883542?page=0,4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återupplivat mitt gamla yrke som plåtslagare, och tillverkat en plåt som avleder kondensvattnet från luftvärmepumpens uteaggregat.

Vill inte att det droppar ner rätt under aggregatet och som när frosten sätter till tjälskjuter marken och flyttar på hela aggregatet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goförrmedda på dig oxå Ronny, och alla andra med förstås! :)

 

Har konstaterat vilken den mest populära drycken är.

Föga överraskande är det, hör och häpna, VATTEN!!! ^_^

 

1. Vatten

2. Coca Cola

3. Kaffe

4. Öl

5. Te

 

Lite överraskande var det dock att öl är så populärt.

Jag hade tippat te som tvåa och kaffe som trea.

http://www.cnngo.com/explorations/drink/worlds-50-most-delicious-drinks-883542?page=0,4

Jag hörde något om att först öl och senare te förbättrade den brittiska folkhälsan. Orsaken var att vattnet inte alltid var så rent, men ölen hade ju kokat så man slapp bli sjuk, nackdelen var att man blev berusad. Sedan kom te, som också kokas, och då slapp man berusningen.

 

GP hade nyligen en global alkoholkonsumtionskarta och medelkinesen dricker mellan 5 &7,5 liter ren alkohol/år, medelindiern häller i sig 2,5-5 liter. Så där finns ju några miljarder som drar ner alkoholkosumtionen. Medelsvensken dricker 10,3 liter och värst verkar moldaverna vara med 18,3 liter.

Indierna sålde ju te överallt, men i löjligt små (5 cl kanske) muggar. Men multiplicera med 1,3 miljarder så blir det mycket. Öl sålde de ofta i 65 cl flaska (i tropiskt klimat!), om det såldes alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O så sitter man här igen... trött o bakis. Det måste varit fel på pepparkakorna igår.. glöggen var ju jättegod. B)

hade de fixat pepparkakorna till i år då Rickard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brrr..... ja, riktigt kallt ute med -10°C.

 

Dags att käka frukost och bege sig mot Malmö....

så det varde som hände på förra årets Lucia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så det varde som hände på förra årets Lucia

 

Hu... betydligt trevligare skånsk vinter just nu. Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags att ge sig av till Hässleholm och pastorsexpeditionen för en av våra intervjuer med yrkesaktiva präster. Sen bör jag försöka sitta och fila lite på vårt metodkapitel och börja komma igång med skrivandet. När man väl är igång så brukar det rulla på av sig själv, är just momenten med igångsättning.... innocent.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goförrmedda på dig oxå Ronny, och alla andra med förstås! :)

 

Har konstaterat vilken den mest populära drycken är.

Föga överraskande är det, hör och häpna, VATTEN!!! ^_^

 

1. Vatten

2. Coca Cola

3. Kaffe

4. Öl

5. Te

 

Lite överraskande var det dock att öl är så populärt.

Jag hade tippat te som tvåa och kaffe som trea.

http://www.cnngo.com/explorations/drink/worlds-50-most-delicious-drinks-883542?page=0,4

Om undesökningen är gjord globalt så kanske det beror på allt flaskvatten som dricks i många länder. Fast top5-listan där. Kikar man lite mellan raderna så är ju alla 5 (mer el mindre bara) vatten. :D

 

  1. Vatten
  2. Vatten med socker och luft
  3. Vatten med kaffesmak
  4. Vatten med jäst och luft
  5. Vatten med tesmak

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du entusiasm över Apple och deras roliga grejer? ^_^

Jo jag erkänner, det gör jag också!

Jag tycker dock att det räcker med de roliga grejerna.

Det behöver inte bli personligt, speciellt med tanke på hur sparsamt det är med uttalanden från dem.

 

Jag tänker på de tyska pionjärerna inom synthpopen, Kraftwerk, som själva ville ta avstånd från personkulten för det handlar inte om dem.

De ville att deras publik skulle istället ta in det de skapat, musiken, inte dem, personerna bakom skapelserna.

Det gick så långt att de till och med ställde ut dockor istället för dem själva!

Musiken och konsten var det viktiga.

 

post-5952-033030300 1323808457_thumb.jpg

 

Där kan jag tycka att Apple är ett företag som tillverkar produkter för att tjäna pengar men på ett trevligare sätt än andra. Jag skulle inte kunna jämföra dem med skapande artister eller konstnärer....

...

Jag tycker också att man inte kan skilja på konsten och konstnären i den mån att konsten är ett personligt uttryck. Att göra som Kraftwerk är att sterilisera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var åska imorse. Snabbt fick man stänga ner datorn och dra ut alla sladdar. :crossfingers:

La mig på soffan en stund och råkade somna... så det blev några timmar till man fick sova.

 

Nu blir det lite :kaffe: och sen åka och handla, men ffa hämta ut min penicillin. MÅste köpa lite chili oxå - den är slut (= inget wok'ande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och är tom i bollen.... mannens värsta fiende har slagit till - FÖRKYLNINGEN!stjarnsmall.gif

post-363-060607800 1323867560_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och är tom i bollen.... mannens värsta fiende har slagit till - FÖRKYLNINGEN!stjarnsmall.gif

Usch då... Krya på dig!

 

---

En "dunderkur" mot förkyning... som min mormors bror alltid drack. Hunungsvatten med en C-vitbrus och vitlök i. Inte så jättegott kanske, men funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två alvedon, nedsköljt med varmt honungsvatten med en skvätt mörk rom i och du är som en ny människa. Beroende på hur roligt du vill ha kan du variera storleken på skvätten. Krya på dig!

Honungsvatten med en skvätt lime i är effektivt och gott. Rekommenderas!

Har även provat med ett par whiskynubbar vilket funkar bra upp till en gräns…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte döende i förkylning.....tongue.gif.... och sitter och tittar på tv och surfar samtidigt. Yohoooo... jag är modern!!laugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mätt som attans efter kvällens middag som var rester av måndagens chili con carne, smaskens. storkram.gif

 

Nu :kaffe: till Expedition: Julklapp på femman och sen blir det The big bang theory.

 

Naturligtvis så eldas det också, varmt och gott Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun kom nyss med en bit nygjord pepparkaksdeg! AAAAAAAAHHHHH!!!!travolta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle frun göra en ansiktsmask... men det ser lite konstigt ut....chockadskeptisk.gif

post-363-065809200 1323891959_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun kom nyss med en bit nygjord pepparkaksdeg! AAAAAAAAHHHHH!!!!travolta.gif

 

Kaka, kakaa, kaakaaaa..... laugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaka, kakaa, kaakaaaa..... laugh.gif

Jag blir alltid på gott humör av att se den där tokige kakgalningen.

Om det betyder att jag är barnslig så bjuder jag på det.

Att skratta ofta och mycket är nyttigt! :lol:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Kaka, kakaa, kaakaaaa..... laugh.gif

 

 

Jag har hört att kakmonstret ska vara med i nästa säsong av Celebrity rehab with Dr Drew...

Det har tydligen gått så långt att han sniffar kaksmulor och injicerar degvätska.

 

Man kom på honom att röka kakdeg under inspelningarna av sesame street.

 

Tragiskt när det går utför så fort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...