Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Dags att jobba igen. :kaffe:

 

Skryt lagom...... :oroligoledsen: ( Axelman är arbetslös...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick idag en broschyr om alla Mercedes-modeller, anno 2010. Jag skulle inte vilja köpa en ens om jag hade pengar. Så vanvettigt fula kromfrontar, och eländiga linjer, som vore de designade av någon som har amerikanska B-scifi-rullar som största hobby. Blöark! :sick:

 

 

PS. Jag har och har haft fyra lite äldre Mercedesar till dags dato. Elegans, värdighet och stil. Men det var då det. :(

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick idag en broschyr om alla Mercedes-modeller, anno 2010. Jag skulle inte vilja köpa en ens om jag hade pengar. Så vanvettigt fula kromfrontar, och eländiga linjer, som vore de designade av någon som har amerikanska B-scifi-rullar som största hobby. Blöark! :sick:

 

 

PS. Jag har och har haft fyra lite äldre Mercedesar till dags dato. Elegans, värdighet och stil. Men det var då det. :(

 

Skickar en bild på en med stil. :) Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe

post-363-126942277457_thumb.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Är det den här som gäller?

post-13062-126942288923_thumb.jpg

-Äkta sossecontainer! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Är det den här som gäller?

post-13062-126942288923_thumb.jpg

-Äkta sossecontainer! :D

 

Kan du inte läsa!? Det som gäller är

 

Elegans, värdighet och stil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar en bild på en med stil. :) Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe

-För att inte tala om 300SL caben!

post-13062-126942320984_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte läsa!? Det som gäller är

-Du slank in emellan, det var Alix jag svarade, inte dig. Farsan hade en sån, Mersan alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Du slank in emellan, det var Alix jag svarade, inte dig. Farsan hade en sån, Mersan alltså

 

Precis. Du kan inte läsa. Det var han som skrev

 

PS. Jag har och har haft fyra lite äldre Mercedesar till dags dato. Elegans, värdighet och stil. Men det var då det.

:utskallning::whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-För att inte tala om 300SL caben!

post-13062-126942320984_thumb.jpg

:inlove:

 

Edit: Äsch! Smileys funkar inte här och jag kommer inte ihåg vad den heter. Nu blev det den med två istället. Well, det får väl duga.

Redigerad av Justitia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker förmiddagskaffet och svär över min lön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man gått upp

solen lyser idag

så jag tror att det kommer att bli en bra onsdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gick det?

 

Jo, efter mycket testande kom jag fram till att det är fel på IR-USB-pinnen som följde med cykeldatorn. Det var därför det funkade i tre dagar först. Först fjärde dagen gick den sönder. Jag läste en del på forum som handlar om de här grejerna och ser att många andra haft samma problem - att den bara dör efter några dagar. Tydligen är den känslig för statisk elektricitet, eller nåt...

 

Nu råkade jag ha en annan IR-USB-pinne, så det löste sig ändå, men även det är skumt, för den hittas bara av datorn om jag kopplar in den i USB-porten på tangentbordet, men inte alls om jag kopplar den direkt till en de fem USB-portarna bak på Mac minin. Väldigt konstigt. Tyvärr kräver den mer ström än tangentbordets port kan ge, så jag har tvingats koppla in en USB-hub (med egen strömförsörjning) till tangentbordet och sen sätta IR-USB-pinnen i hubben! Ojojoj, men det funkar i alla fall! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-För att inte tala om 300SL caben!

post-13062-126942320984_thumb.jpg

skall ni skaffa ny bil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, efter mycket testande kom jag fram till att det är fel på IR-USB-pinnen som följde med cykeldatorn. Det var därför det funkade i tre dagar först. Först fjärde dagen gick den sönder. Jag läste en del på forum som handlar om de här grejerna och ser att många andra haft samma problem - att den bara dör efter några dagar. Tydligen är den känslig för statisk elektricitet, eller nåt...

 

Nu råkade jag ha en annan IR-USB-pinne, så det löste sig ändå, men även det är skumt, för den hittas bara av datorn om jag kopplar in den i USB-porten på tangentbordet, men inte alls om jag kopplar den direkt till en de fem USB-portarna bak på Mac minin. Väldigt konstigt. Tyvärr kräver den mer ström än tangentbordets port kan ge, så jag har tvingats koppla in en USB-hub (med egen strömförsörjning) till tangentbordet och sen sätta IR-USB-pinnen i hubben! Ojojoj, men det funkar i alla fall! :D

Det går alltså inte att testa USB pinnarna innan man köper dem?

 

vad skönt att det löste sig till slut så att du kan fortsätta mäta dina cykelfärder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker förmiddagskaffet och svär över min lön.

är det många kunder idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags att bege sig till jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käkar nu. Om en stund ska jag raka av hår på skallen och skala bort skäggstubbet och duscha. Därefter blir det ett pass på trainern. Tror jag ska göra en stegring, dvs ett sorts maxpulstest. Värmer upp på låg effekt (60 W) först, och ökar sen var tredje minut med ca 30 W. Förhoppningsvis hamnar jag på en bra bit över 300 W när jag är klar. 330-340 W kanske.

 

Och jag ska ha en spann redo om jag skulle spy. Det har hänt förr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i Göteborg och hälsat på min tandhygienist, 695:- fattigare..

 

Kollade lite i butikerna som ligger i Femmanhuset, kan inte begripa att de kan gå runt, såna ytor och så lite kunder i butikerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar en bild på en med stil. :) Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe

-För att inte tala om 300SL caben!

lnr%20(22).gif

 

Och här en av eländesbilarna:

post-28798-126943771852_thumb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lnr%20(22).gif

 

Och här en av eländesbilarna:

Mycket vacker och strömlinjeformad bil det där.

En av världens bästa bilar kommer från Mercedes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilar...

En sån här skulle jag vilja ha..när jag är i stan.

 

post-113-126944114015_thumb.jpg

 

På knöliga tjälskadade vägar är den nog inte så bra...ja inte ens mercorna här ovan är så sköna på dem just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Iom löneförhandlingar på jobbet så har jag nu suttit o räknat ut bruttolöner från jan 2006 till dec 2009.

Jag har 400 kr mer i årsbrutto nu jmf med 2006! :armskeptisk:

 

Man kan ju tycka att det är dags att förhandla.. :byrakrat::utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att det är dags att förhandla.. :byrakrat::utskallning:

 

Kör hårt. Men å andra sidan betalade dom ju ditt nya kk.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...