Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Den fanns dock inte på mitt bolag. Jo jag har tänkt handla imorgon. :)

Fler tips?

Man ställer sig framför hyllan med de lite mer exklusiva sorterna, så plockar man en eller två av några sorter!

 

Får mig att tänka på första gången vi var på grannarnas oktoberfest. Det var tillsagt att man förutom de vanliga ölen även skulle ta med sig några provexemplar. Problemet var bara att alla (verkligen, alla) hade missuppfattat och bara hade med sig provexemplar, men i samma kvantitet som man normalt tänkt dricka. Vi hade alltså med oss en tio-tolv "spännande" öl, liksom alla andra. Eftersom de flesta inte dricker samma mängder av "spännande" öl som av bruksölen, så blev det ganska mycket över. Tror vi drack finöl i flera månader efter den festen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig höjdare gör ett gästspel nu på finhyllan, Bötet Barley Wine, ganska marmeladig, passar fint till ost. Klarar även lååång lagring om man råkar köpa för många.

... och låter gott dessutom ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ställer sig framför hyllan med de lite mer exklusiva sorterna, så plockar man en eller två av några sorter!

 

 

 

 

Blir nog att köra den imorgon, räcker nog med 3-4 stycken. Ska försöka prova någon av dom Mattias tipsade om också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tur att man har en reservmac

skärmen till macpron har inte gått igång på hela kvällen

 

det ända som händer är att den går i strömdpararläge varje gång macen

startar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog att köra den imorgon, räcker nog med 3-4 stycken. Ska försöka prova någon av dom Mattias tipsade om också.

Jag gillar att testa olika Ale-sorter, bara att läsa beskrivningarna och plocka det som verkar spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Evinnerligt tacksam att man använder TimeMachine dagligen...

 

Uppdaterade mitt släktforskningsprogram igår, och det skulle ju naturligtvis vara så mycket bättre... :devil:

Men icke..nånting hände och databasen blev korrupt och kraschade.. :superirriterad:

Efter lite trixande, och slängande av plistfiler samt backa till tidigare version av MacFamilyTree så är ordningen återställd :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Evinnerligt tacksam att man använder TimeMachine dagligen...

 

Uppdaterade mitt släktforskningsprogram igår, och det skulle ju naturligtvis vara så mycket bättre... :devil:

Men icke..nånting hände och databasen blev korrupt och kraschade.. :superirriterad:

Efter lite trixande, och slängande av plistfiler samt backa till tidigare version av MacFamilyTree så är ordningen återställd :crossfingers:

 

Ungefär som man borde göra med forumprogramvaran då..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, fem timmar arbete framför mig. Ska nog inleda arbetsdagen med frukost så att jag piggnar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tur att man har en reservmac

skärmen till macpron har inte gått igång på hela kvällen

 

det ända som händer är att den går i strömdpararläge varje gång macen

startar

 

Trist när saker går sönder, men det kan ju vara ett mjukvaruproblem eller SMC. Har du testat att starta med installations-DVD'n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, fem timmar arbete framför mig. Ska nog inleda arbetsdagen med frukost så att jag piggnar till.

 

Hoppas du får en bra dag på jobbet. Själv tänkte jag ta mig ner till affären och köpa snus och några frukostfrallor nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, fem timmar arbete framför mig. Ska nog inleda arbetsdagen med frukost så att jag piggnar till.

Samma här, fast ingen arbetsdag då. Efter att ha varit sjuk i tre dagar och frun borta på tjänsteresa så börjar det bli tomt i kylskåp och skafferi. Hittade dock några skivor formfranska i frysen som jag hoppas inte var alltför gamla. Men egentligen är det ju kaffet som är det viktigaste. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är det fortfarande problem med en krånglande skärm

jag skall föörsöka komma åt den andra hårddisken från den här datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist när saker går sönder, men det kan ju vara ett mjukvaruproblem eller SMC. Har du testat att starta med installations-DVD'n?

Ja det är ju inte datorn som inte startar det är LG skärmen till datorn som inte tar emot några signaler

så jag misstänker att det är sladden som det är glapp i ....

 

nästa gång jag köper en skärm blir det inte från LG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär som man borde göra med forumprogramvaran då..?

ja slänga ett par korrupta plist-filer :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju inte datorn som inte startar det är LG skärmen till datorn som inte tar emot några signaler

så jag misstänker att det är sladden som det är glapp i ....

 

nästa gång jag köper en skärm blir det inte från LG

 

Det kan ju också vara datorn som inte skickar någon signal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på att det är jag som står för tippandet (v75) idag... fick lite bråttom helt plötsligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar som vanligt. Tror att jag sticker hem vid 14-15 tiden.

Fan så tråkigt idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tur att man har en reservmac

skärmen till macpron har inte gått igång på hela kvällen

 

det ända som händer är att den går i strömdpararläge varje gång macen

startar

 

Trist när saker går sönder, men det kan ju vara ett mjukvaruproblem eller SMC. Har du testat att starta med installations-DVD'n?

 

Jag var orolig över om det skulle vara glapp i bildskärmskorten och då skulle det inte vara lika billigt som att köpa en ny skärm

det är en DVI adapter som sitter emellan skärmen och macen också ... jag vet inte om det är den som kan a orsakat problemen

 

problemen uppstod i julas .... men då återkom de inte så ofta i den här veckan verkar det vara var 2-3 dag som de dyker upp

och man får låta macen vila en timme innan man startar om igen....

 

nu är den igång igen så jag får hålla tummarna att det inte blir mer problem idag

 

veckans jobb är nu kopierat till G5an också så att alla artiklar till klubbtidningen skall bli klara i tid

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Har bokat in 3 nya fotograferingar och kollat in kläder för en av dom.

 

Trodde när jag drog i gång det här projektet att det skulle vara svårt att hitta modeller beredda att lätta på kläderna men det är jäklar i mig tvärtom. Får förfrågningar från höger och vänster. Måste nästan börja tacka nej snart... Eller iallafall skaffa mig en ordentlig studio.

 

 

Mycket jobbigt är att jag måste lämna min kära kamera till min bror som ska ta med den på rengöring under veckan och det är tveksamt att jag hinner träffa honom för att hämta den innan min nästa fotografering är, får fundera ut en lösning på det där.

Måste skaffa mig en reservkamera tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivet argt brev till Synium ang. programmet MacFamilyTree.5.7.1..haft ett jäkla pyssel och återställa så programmet fungerar med 5.6.8

Iddes inte skriva på engelska till det tyska Synium, utan det fick bli på svenska. Kunde inte förklara på bra engelska vad som händer.

Nån jäkel kan väl svenska i Tyskland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...