Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, boevil säger:

Alldeles för komplicerat för mig.?

Du får helt enkelt skicka Jeeves.

Skärmavbild 2020-12-28 kl. 10.10.32.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag strax lyfta skrot. Fast jag har träningsvärk sedan i lördags då jag gjorde armhävningar i stället för bänkpress (gymmet var stängt i julhelgen). Mycket mer dynamiskt med armhävning och det engagerar fler muskler och muskelfästen. Så jag borde förstås göra armhävningar alltid. Stärker ryggen också. Sonen är så pass stark så armhävningar gör inget för honom. Möjligtvis skulle han kunna konditionsträna på så vis. Så stark är inte jag. Jag är kass på att lyfta med armarna. Har för stor räckvidd för att det ska falla sig naturligt. Men det har han också, och har lyckats ändå. Fast han är förstås mycket yngre. Jag kanske skulle se till att få testosteron av husläkaren. :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Nu ska jag strax lyfta skrot. Fast jag har träningsvärk sedan i lördags då jag gjorde armhävningar i stället för bänkpress (gymmet var stängt i julhelgen). Mycket mer dynamiskt med armhävning och det engagerar fler muskler och muskelfästen. Så jag borde förstås göra armhävningar alltid. Stärker ryggen också. Sonen är så pass stark så armhävningar gör inget för honom. Möjligtvis skulle han kunna konditionsträna på så vis. Så stark är inte jag. Jag är kass på att lyfta med armarna. Har för stor räckvidd för att det ska falla sig naturligt. Men det har han också, och har lyckats ändå. Fast han är förstås mycket yngre. Jag kanske skulle se till att få testosteron av husläkaren. :D 

Tricket är att göra gymnastiken svårare. Det finns varianter på armhävningar som är svårare, även de som är effektivare och ger mer.

Jag har hållit på i åtta år och dessa är fortfarande allt jag behöver för den tryckande rörelsen (dra, trycka, knäböj). Försök du att ens klara 10! Det är dock noga med att utföra dem korrekt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Sätt tummen på hemknappen,

Varför tummen? Det borde väl vara fingret man låser upp med? (Vilket inte är tummen för min del.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Varför tummen? Det borde väl vara fingret man låser upp med? (Vilket inte är tummen för min del.)

Jag gissar att de flesta använder tummen. Jag använder tummen. Om du använder pekfingret så går det förstås precis lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Varför tummen? Det borde väl vara fingret man låser upp med? (Vilket inte är tummen för min del.)

För att Apple har garanterat statistik på vilket finger som majoriteten använder för att låsa upp telefonen med och använder det fingret som mall. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Varför tummen? Det borde väl vara fingret man låser upp med? (Vilket inte är tummen för min del.)

Att använda annat finger än tummen för att identifiera sig för Apple Pay blir en krånglig manöver. Man kan lägga till 5 fingrar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:

Jag kanske skulle se till att få testosteron av husläkaren. :D 

Om du styrketränar hyfsat hårt så bildas det mer testosteron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag gissar att de flesta använder tummen. Jag använder tummen. Om du använder pekfingret så går det förstås precis lika bra.

Tack.

 

7 minuter sedan, lappen71 säger:

För att Apple har garanterat statistik på vilket finger som majoriteten använder för att låsa upp telefonen med och använder det fingret som mall. 
 

Det var Swedbank som skrev "Sätt tummen på hemknappen", vilket ju då är litet missvisande.

 

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Man kan lägga till 5 fingrar. 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Att använda annat finger än tummen för att identifiera sig för Apple Pay blir en krånglig manöver. Man kan lägga till 5 fingrar. 

Om man använder stortån blir det hyfsat stöldsäkert. När man står där med pistolen på tinningen och inget finger fungerar.....rofl.gif.c204b2df4c7b9fb649808c54fbfc3825.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min EBS-pedal damp ner i dag och är som ny. Den har prislappen kvar 1,595:- och jag gav 500:- inklusive en strömadapter. Min usla skruttbasstärkare lät plötsligt tusen spänn dyrare så nu är den värd 1,200:-........ Min nya basförstärkare skulle landa idag enligt beställningsordern. Enligt DHL lämnade den centrallagret i europa 09,15 idag.... nåja... det blir en bra men försenad ljudklapp!    

default_laugh.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Det var Swedbank som skrev "Sätt tummen på hemknappen", vilket ju då är litet missvisande

Missvisande på vilket sätt? Av erfarenhet är jag av uppfattningen att tummen är det bästa fingret användarmässigt att använda för identifiering. Något Swedbank håller med om.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Missvisande på vilket sätt? 

För de som inte använder tummen, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

För de som inte använder tummen, förstås.

För äldre "gubbar" kanske ?

Bara dom som använder annat finger än tummen för att låsa upp telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Bara dom som använder annat finger än tummen för att låsa upp telefonen.

Källa på det?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

Källa på det?

Googla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Källa på det?

Normal sätt

 

1013977645_Skrmavbild2020-12-28kl_11_36_05.thumb.png.0f9014f6a6c0a5b691eb05bcdb79f91b.png

 

Gubbsätt

 

516309121_Skrmavbild2020-12-28kl_11_36_31.thumb.png.782f1a945df2a499d2854a017cc67dcb.png

 

?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, mikaellq säger:

Tricket är att göra gymnastiken svårare. Det finns varianter på armhävningar som är svårare, även de som är effektivare och ger mer.

Jag har hållit på i åtta år och dessa är fortfarande allt jag behöver för den tryckande rörelsen (dra, trycka, knäböj). Försök du att ens klara 10! Det är dock noga med att utföra dem korrekt.

 

 

Det är för avancerat för mig. Men jag kan tipsa sonen.

 

33 minuter sedan, Axelman säger:

Om du styrketränar hyfsat hårt så bildas det mer testosteron.

Ja, det gör det, det märker jag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Normal sätt

 

1013977645_Skrmavbild2020-12-28kl_11_36_05.thumb.png.0f9014f6a6c0a5b691eb05bcdb79f91b.png

 

Gubbsätt

 

516309121_Skrmavbild2020-12-28kl_11_36_31.thumb.png.782f1a945df2a499d2854a017cc67dcb.png

 

?

Å jag skiter i vilket, bara jobbet blir gjort, om så med pekfingret. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Såg idag att jag fått en fullständig beskrivning av hur jag ska använda mig av Apple Pay.

Får skriva ut och ha den på mig tills jag fått övat mig några ggr :whistling:

Skärmavbild 2020-12-28 kl. 09.13.22.jpg

Det funkade lysande, och snabbt, på glashuset och apoteket idag. :ThumbsUp:

Jag är glad över att min iPhone har Touch-ID, inte Face-ID. yes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Å jag skiter i vilket, bara jobbet blir gjort, om så med pekfingret. :) 

Alla är vi olika och jag är ute efter det enklaste, smidigaste och "inte böja armen i en obekväm  ställning sätt" när jag använder AP. Vill ni använda lilltån be my guest ? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Jag är glad över att min iPhone har Touch-ID, inte Face-ID

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Alla är vi olika och jag är ute efter det enklaste, smidigaste och "inte böja armen i en obekväm  ställning sätt" när jag använder AP. Vill ni använda lilltån be my guest ? 

Du, jag tycker även jag att tum-metoden funkar bäst. :nerd:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Varför?

Det skulle kanske se roligt ut med gubben som lutar iPhone och nylle mot terminalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...