Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2020-12-28 17:11, mikaellq säger:

Ok, så du tror mig inte. Prova själv då när tillfälle ges. Jag fortsätter att hävda att detta är det enklaste. Har du autentiserat dig själv en gång så kan automatiken ta hand om resten.

Då har jag testat, det var inte lättare. Jag höll fram telefonen (låsskärmen, fast olåst pga tummen) med tummen på knappen, det fungerade. Däremot var det lite jobbigt att samtidigt hålla telefonen stadigt, föra den mot terminalen och hålla ett finger lagom hårt mot ´hemknappen.

Kanske funkar det att bara hålla fram den helt låsta telefonen mot terminalen (vilket aktiverar pay) och sedan peta på hemkanappen? Jag ska testa...

Smidigaste sättet jag testat hittills är dubbelklick på hemknapp sedan upplåsning med finget (allt sker i rörelsen mot terminalen) sedan hålla mot terminalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Då har jag testat, det var inte lättare. Jag höll fram telefonen (låsskärmen, fast olåst pga tummen) med tummen på knappen, det fungerade. Däremot var det lite jobbigt att samtidigt hålla telefonen stadigt, föra den mot terminalen och hålla ett finger lagom hårt mot ´hemknappen.

Kanske funkar det att bara hålla fram den helt låsta telefonen mot terminalen (vilket aktiverar pay) och sedan peta på hemkanappen? Jag ska testa...

Smidigaste sättet jag testat hittills är dubbelklick på hemknapp sedan upplåsning med finget (allt sker i rörelsen mot terminalen) sedan hålla mot terminalen.

Jag är helt på det klara med att vi är individer med olika preferenser osv.
Till och med att det är ett gott råd att hitta din väg, ditt sätt.

Lite märkligt känns det ändå att detta så enkla, att betala med mobilen, nästan framkallar en filosofisk anda. Existentialism, individualism, det upplevda, det helt och hållet subjektiva.

Lycka till Mattias. :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

 

Lite märkligt känns det ändå att detta så enkla, att betala med mobilen, nästan framkallar en filosofisk anda. Existentialism, individualism, det upplevda, det helt och hållet subjektiva.
 

Hoppas, hoppas, HOPPAS att Apple släpper en smart toalett så jag får läsa din recension!!!  rofl.gif.814c500d10ed2da1041553bcb0fb0a05.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Då har jag testat, det var inte lättare. Jag höll fram telefonen (låsskärmen, fast olåst pga tummen) med tummen på knappen, det fungerade. Däremot var det lite jobbigt att samtidigt hålla telefonen stadigt, föra den mot terminalen och hålla ett finger lagom hårt mot ´hemknappen.

Kanske funkar det att bara hålla fram den helt låsta telefonen mot terminalen (vilket aktiverar pay) och sedan peta på hemkanappen? Jag ska testa...

Smidigaste sättet jag testat hittills är dubbelklick på hemknapp sedan upplåsning med finget (allt sker i rörelsen mot terminalen) sedan hålla mot terminalen.

Jag lägger helt enkelt plastkortet nära terminalen och så är det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Axelman säger:

Hoppas, hoppas, HOPPAS att Apple släpper en smart toalett så jag får läsa din recension!!!  rofl.gif.814c500d10ed2da1041553bcb0fb0a05.gif

Och? Varför skulle min recension vara intressant? Jag förklarade ju nyss, lite uppgivet, att det subjektiva vinner varje gång iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Jag lägger helt enkelt plastkortet nära terminalen och så är det klart.

Varför inte krångla till det om man inte måste?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Varför inte krångla till det om man inte måste?

Nej, precis. Fast jag kan inte ens om jag vill, för Länsförsäkringar stöder inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Hoppas, hoppas, HOPPAS att Apple släpper en smart toalett så jag får läsa din recension!!!  rofl.gif.814c500d10ed2da1041553bcb0fb0a05.gif

En pryl som låter dig lägga en kabel på ett trådlöst sätt?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Nej, precis. Fast jag kan inte ens om jag vill, för Länsförsäkringar stöder inte det.

Länsförsäkringar låter som något man bör ha om man går på pumpen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Länsförsäkringar låter som något man bör ha om man går på pumpen.

Det har jag. Jag tror inte att de finns i storstaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "stärkare" som skulle landat här i måndags har nyss kommit till Hamburg......... <_<

 

 

Skärmavbild 2020-12-31 kl. 10.34.18.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Min "stärkare" som skulle landat här i måndags har nyss kommit till Hamburg......... <_<

 

 

Skärmavbild 2020-12-31 kl. 10.34.18.png

När vi nu snackar hamburgskt ljud kan det vara värt att nämna att Hamburg har ett riktigt snyggt konserthus, Elbphilharmonie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Elbphilharmonie

Nästan värd att besöka bara för att uppleva rulltrappan.

 

Observera att trappans stigning inte är konstant, den planar ut när man närmar sig toppen. Och utsikten när man kommer upp (högst upp i den gamla tegeldelen) är imponerande.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det vara slut på den här pandemien!

 

En (flyg)resa till sommaren är bokad sedan länge (kort datum på presentkort) och idag bokades hotell (kort datum på poäng).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Nu får det vara slut på den här pandemien!

 

En (flyg)resa till sommaren är bokad sedan länge (kort datum på presentkort) och idag bokades hotell (kort datum på poäng).

Mja, hoppas inte på för mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

När vi nu snackar hamburgskt ljud kan det vara värt att nämna att Hamburg har ett riktigt snyggt konserthus, Elbphilharmonie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Elbphilharmonie

Nästan värd att besöka bara för att uppleva rulltrappan.

 

Observera att trappans stigning inte är konstant, den planar ut när man närmar sig toppen. Och utsikten när man kommer upp (högst upp i den gamla tegeldelen) är imponerande.

1. Den böjer si så mycket på slutet att man tror att den är på väg neråt snart.

2. Tyskar ser faktiskt ut som människor.

3. Det finns inget klotter!

4. Apple verkar ha designat åtminstone slutet. se bild.

5. Fin utsikt.

Skärmavbild 2020-12-31 kl. 13.05.25.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Absolut, man ser säkert hundra meter, eller drygt det!

Hela vägen ner alltså. :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit lugnt. Gått en promenad med familjen och  haft en "utomhusdistansfika" (pandemisvenska) med goda vänner. Kändes skönt att få umgås igen med hela familjerna. Vuxentjat för oss och barnen sprang runt och lekte "avståndslekar" (ännu mer pandemisvenska). Sedan varit till golfklubben och hämtat sonens utrustning. Planerat för lite träning imorgon.

Sitter här och lyssnar på alla smällare och fyrverkerier som bränns av utanför just nu - det har pågått i en dryg vecka...

Det värsta är att det är en hel del snorungar som börjat skjuta mot både folk, fä och fordon, ivrigt påhejade av sina kamrater...  De fattar inte konsekvenserna av olyckor med dylika saker så man undrar vart i hela h-vete deras föräldrar håller hus för de lyser ju som vanligt med sin frånvaro. Jag har flera vänner som förlorat hörsel/fingrar/händer/ögon i olyckor med smällare och fyrverkerier och några av dem har svåra problem fortfarande ca 20-25år senare.

 

Just nu behöver jag inte oroa mig för mina egna telningar (11 & 13) då den yngre tycker det är obehagligt sedan hon blev skrämd som liten och den äldre inte förstår varför man lägger pengar på sådant när man som han kan lägga pengarna på PS4-spel och tillbehör, blåtandshögtalare, gitarrsträngar, golfutrustning och annat roligt. :galetglad: 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, MacHedda säger:

Idag har det varit lugnt. Gått en promenad med familjen och  haft en "utomhusdistansfika" (pandemisvenska) med goda vänner. Kändes skönt att få umgås igen med hela familjerna. Vuxentjat för oss och barnen sprang runt och lekte "avståndslekar" (ännu mer pandemisvenska). Sedan varit till golfklubben och hämtat sonens utrustning. Planerat för lite träning imorgon.

Sitter här och lyssnar på alla smällare och fyrverkerier som bränns av utanför just nu - det har pågått i en dryg vecka...

Det värsta är att det är en hel del snorungar som börjat skjuta mot både folk, fä och fordon, ivrigt påhejade av sina kamrater...  De fattar inte konsekvenserna av olyckor med dylika saker så man undrar vart i hela h-vete deras föräldrar håller hus för de lyser ju som vanligt med sin frånvaro. Jag har flera vänner som förlorat hörsel/fingrar/händer/ögon i olyckor med smällare och fyrverkerier och några av dem har svåra problem fortfarande ca 20-25år senare.

 

Just nu behöver jag inte oroa mig för mina egna telningar (11 & 13) då den yngre tycker det är obehagligt sedan hon blev skrämd som liten och den äldre inte förstår varför man lägger pengar på sådant när man som han kan lägga pengarna på PS4-spel och tillbehör, blåtandshögtalare, gitarrsträngar, golfutrustning och annat roligt. :galetglad: 

Gött! Har du tillfrisknat från Corona nu? :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Gött! Har du tillfrisknat från Corona nu? :crossfingers:

Ja, men jag dras med lite sviter av det fortfarande - dock inte av någon allvarligare art.

Tack för att du frågade Alix!  :kramis:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, MacHedda säger:

Ja, men jag dras med lite sviter av det fortfarande - dock inte av någon allvarligare art.

Tack för att du frågade Alix!  :kramis:

Gott att höra. Hoppas att det sista ger med sig snart. :kramis:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, MacHedda säger:

Sitter här och lyssnar på alla smällare och fyrverkerier som bränns av utanför just nu - det har pågått i en dryg vecka...

Det värsta är att det är en hel del snorungar som börjat skjuta mot både folk, fä och fordon, ivrigt påhejade av sina kamrater...  De fattar inte konsekvenserna av olyckor med dylika saker så man undrar vart i hela h-vete deras föräldrar håller hus för de lyser ju som vanligt med sin frånvaro. Jag har flera vänner som förlorat hörsel/fingrar/händer/ögon i olyckor med smällare och fyrverkerier och några av dem har svåra problem fortfarande ca 20-25år senare.

Ja det är väl inte tillåtet i bostadsområden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, MacHedda säger:

Idag har det varit lugnt. Gått en promenad med familjen och  haft en "utomhusdistansfika" (pandemisvenska) med goda vänner. Kändes skönt att få umgås igen med hela familjerna. Vuxentjat för oss och barnen sprang runt och lekte "avståndslekar" (ännu mer pandemisvenska). Sedan varit till golfklubben och hämtat sonens utrustning. Planerat för lite träning imorgon.

Sitter här och lyssnar på alla smällare och fyrverkerier som bränns av utanför just nu - det har pågått i en dryg vecka...

Det värsta är att det är en hel del snorungar som börjat skjuta mot både folk, fä och fordon, ivrigt påhejade av sina kamrater...  De fattar inte konsekvenserna av olyckor med dylika saker så man undrar vart i hela h-vete deras föräldrar håller hus för de lyser ju som vanligt med sin frånvaro. Jag har flera vänner som förlorat hörsel/fingrar/händer/ögon i olyckor med smällare och fyrverkerier och några av dem har svåra problem fortfarande ca 20-25år senare.

 

Just nu behöver jag inte oroa mig för mina egna telningar (11 & 13) då den yngre tycker det är obehagligt sedan hon blev skrämd som liten och den äldre inte förstår varför man lägger pengar på sådant när man som han kan lägga pengarna på PS4-spel och tillbehör, blåtandshögtalare, gitarrsträngar, golfutrustning och annat roligt. :galetglad: 

 

8C042772-139B-4197-9959-68245804C248.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

 

8C042772-139B-4197-9959-68245804C248.jpeg

När jag fyrade av fyrverkerier förra året så gick jag in på Falu Komuns hemsida och tittade var någonstans det var förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...