Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, lappen71 säger:

När jag fyrade av fyrverkerier förra året så gick jag in på Falu Komuns hemsida och tittade var någonstans det var förbjudet.

Dagens ungdomar verkar strunta i det... de köper raketer och tror att man kan vara var som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, ronny säger:

Dagens ungdomar verkar strunta i det... de köper raketer och tror att man kan vara var som helst

Det struntade gårdagens ungdomar också i, det bara rapporteras mera nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Årets första inlägg!

grattis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, ronny säger:

nu har jag tittat på Jumanji

Och jag på Jean Michel Jarre och hans virtuella konsert i Notre Dame. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, ronny säger:

Dags för Vinterstudion 

Ha en skön nyårsdag Ronny! hello.gif

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker på den otroligt delikata oxfilen i rödvinssås som frun bjöd på i går kväll i uterummet.

Skärmavbild 2021-01-01 kl. 11.46.52.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har styrkegått en halvmil och nu styrketränat här hemma. Stängt på gymmet. Men jag skippar armhävningarna, jag fick sådan träningsvärk av dem. Om gymmet stänger lovar jag att börja med dem. Typ nyårslöfte... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Tänker på den otroligt delikata oxfilen i rödvinssås som frun bjöd på i går kväll i uterummet.

Skärmavbild 2021-01-01 kl. 11.46.52.png

Det finns väl ingenting kvar av den idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Telly82 säger:

Det struntade gårdagens ungdomar också i, det bara rapporteras mera nu.

Tyvärr verkar det vara en sport, här i Hufvudstadens ytterområden, att skjuta fyrverkerier (avsedda att skjutas rakt upp i luften) i marknivå så nära folk som möjligt...  Ren djävla idioti!

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, ronny säger:

Det finns väl ingenting kvar av den idag

Joddå! :skondans:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
42 minuter sedan, Alix säger:

 Men jag skippar armhävningarna, jag fick sådan träningsvärk av dem. 

Du kan köra lättare hävningar mot köksbänken. Då kan du ställa tyngden efter behag. Eller mot en smalare dörröppning så kan du köra stående "bänkpress". Du kan variera avståndet mellan händerna mot köksbänken så blir det inte så statiskt.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en lugn kväll hemma med familjen igår och sedan drog jag och båda barnen iväg för att kolla på fyrverkerier. Vi hamnade i Barkarbystaden och såg rejäla fyrverkerier från  alla håll runt omkring. Det var mycket folk men alla höll väldigt bra avstånd mellan varandra och stämningen var fantastiskt trevlig. Som nykter 48åring i sällskap med två barn ansågs jag vara ett utmärkt val för att fotografera flera grupper med ungdomar (någon fixade fram en flaska desinfektionsmedel som användes till att sprita av mobilerna som skulle användas för ändamålet)  vilket  kändes som ett hedersuppdrag. Det är fantastiskt att se skötsamma (om än ej helt nyktra) ungdomar som trots rådande omständigheter verkligen tar sig tid att, på distans, samtala med oss som är 25-30 år äldre men även med barnen. Man blir alldeles varm inombords och de blir fantastiska förebilder för barnen.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

Men jag skippar armhävningarna, jag fick sådan träningsvärk av dem.

Du kan "fuska", genom att stå på knäna; då blir det inte lika tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Du kan köra lättare hävningar mot köksbänken. Då kan du ställa tyngden efter behag. Eller mot en smalare dörröppning så kan du köra stående "bänkpress". Du kan variera avståndet mellan händerna mot köksbänken så blir det inte så statiskt.

Tänk bara på att inte ha raggsockor på dig om golvet är lite blankt.... Kan göra så ont i hakan när fötterna försvinner...  :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog har det hänt mycket de senaste 100  åren

 

http://www.gp.se/1.39379153

 

Sätt på ljudet, de missade jag första gången, 

som gammal göteborgare var jag ju bra tvungen att se filmen flera ggr..många detaljer man vill se

 

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, MacHedda säger:

Blev en lugn kväll hemma med familjen igår och sedan drog jag och båda barnen iväg för att kolla på fyrverkerier. Vi hamnade i Barkarbystaden och såg rejäla fyrverkerier från  alla håll runt omkring. Det var mycket folk men alla höll väldigt bra avstånd mellan varandra och stämningen var fantastiskt trevlig. Som nykter 48åring i sällskap med två barn ansågs jag vara ett utmärkt val för att fotografera flera grupper med ungdomar (någon fixade fram en flaska desinfektionsmedel som användes till att sprita av mobilerna som skulle användas för ändamålet)  vilket  kändes som ett hedersuppdrag. Det är fantastiskt att se skötsamma (om än ej helt nyktra) ungdomar som trots rådande omständigheter verkligen tar sig tid att, på distans, samtala med oss som är 25-30 år äldre men även med barnen. Man blir alldeles varm inombords och de blir fantastiska förebilder för barnen.

Tråkigt måste man konstatera att det är dom äldre, dom riktigt gamla som inte sköter sig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Telly82 säger:

Du kan "fuska", genom att stå på knäna; då blir det inte lika tungt.

Tack, men då blir det ingen träning (annat än att på sikt träna bort träningsvärken). Jag är stark nog att göra riktiga armhävningar, men de belastar leder och ledband på ett annat sätt (än bänkpress), och det får jag träningsvärk av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, MacHedda säger:

Tyvärr verkar det vara en sport, här i Hufvudstadens ytterområden, att skjuta fyrverkerier (avsedda att skjutas rakt upp i luften) i marknivå så nära folk som möjligt...  Ren djävla idioti!

I mitt område har det varit upplopp (sic!), där en polis sparkades i ryggen, rån, ett antal misshandelsfall och de sedvanliga rattfyllerierna. För att inte tala om ett stort antal anmälda brott mot fyrverkerireglerna (250) som alla dock avskrevs så fort anmälan landade hos polisen (ledtrådar saknas...).

Men enligt vissa har det alltid varit så här, det är bara anmälningsbenägenheten som har förändrats... :whistling:;) 

 

Dock hade räddningstjänsten ovanligt lite att göra, men fick till sist rycka ut och släcka en bilbrand (oklar orsak). :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, MacHedda säger:

Blev en lugn kväll hemma med familjen igår och sedan drog jag och båda barnen iväg för att kolla på fyrverkerier. Vi hamnade i Barkarbystaden och såg rejäla fyrverkerier från  alla håll runt omkring. Det var mycket folk men alla höll väldigt bra avstånd mellan varandra och stämningen var fantastiskt trevlig. Som nykter 48åring i sällskap med två barn ansågs jag vara ett utmärkt val för att fotografera flera grupper med ungdomar (någon fixade fram en flaska desinfektionsmedel som användes till att sprita av mobilerna som skulle användas för ändamålet)  vilket  kändes som ett hedersuppdrag. Det är fantastiskt att se skötsamma (om än ej helt nyktra) ungdomar som trots rådande omständigheter verkligen tar sig tid att, på distans, samtala med oss som är 25-30 år äldre men även med barnen. Man blir alldeles varm inombords och de blir fantastiska förebilder för barnen.

Men det kryllar av bra och trevliga människor. De är i överlägsen majoritet. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Men det kryllar av bra och trevliga människor. De är i överlägsen majoritet. ?

VI är i överlägsen majoritet ska det vara!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Men det kryllar av bra och trevliga människor. De är i överlägsen majoritet. ?

Precis, men det är inte de som är problemet. Inte heller får de problemen att försvinna. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...