Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart är OS X/macOS på väg?


xeric
 Share

Rekommendera Poster

Inget hat! Bara en riktig besvikelse!

Hatar å säg de men ja börjar få en Microsoftkänsla på Apple!

Trisst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du känner så... Alla är vi olika, men i mina ögon kan man aldrig ta för givet att saker alltid är på topp. Och när det gäller Apple hoppas jag att du kanske ändrar åsikt när du väl får känna på deras nya produkter i höst...

 

Att du däremot ger dom en "mircosoft" känsla är väl lite ett slag under bältet - nog för att microsoft visat blue-screens på deras events förr i tiden - har det ju inte med Apple att göra - inte så att deras visnings exemplar bugga på scenen ikväll - Det var ju faktiskt internet och dess servar som inte klara av trycket på bandbredden som gjorde att många inte kunde se något... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på internett! Borde inta ett företag som Apple förutse dom effekterna? Å anpassa sina servrar till de! För om dom nu vill fokusera sin sändning till Kina så kanske dom inte skulle ge ge svenska eller för den delen europeiska ATV tillgång till sin app

För varför var de så viktigt att ha språktålk till kinesiska på Livesändningen?

Sorry men Apple har nog hamnat där Microsoft var för ett antal år sen.

 

Ja e int bitter!!

 

Bara besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på internett! Borde inta ett företag som Apple förutse dom effekterna? Å anpassa sina servrar till de! För om dom nu vill fokusera sin sändning till Kina så kanske dom inte skulle ge ge svenska eller för den delen europeiska ATV tillgång till sin app

För varför var de så viktigt att ha språktålk till kinesiska på Livesändningen?

Sorry men Apple har nog hamnat där Microsoft var för ett antal år sen.

 

Ja e int bitter!!

 

Bara besviken.

 

Keynoten från igår finns nu tillgänglig som Podcast när du söker på "Apple Inc." i allt ifrån "iPod-storlek" till 1080p och den är jättefin, det är ingen fel på ljudet och bilden glider på snyggt och ostört!

 

Och nä, det är ingen som pratar japanska eller kinesiska i bakgrunden - Igen, det var bara Live-sändningen som bugga!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

iPad pro, med både iOS och OSX. :glare:

Jätte-Ipad – då gör Apple det oväntade

Om det är åt det hållet är det väl ok, och det skulle ju innebära en uppöppning av iPaden med. :yeahbaby: Antar att det finns med ngn form av minnekortsplats el USButtag då, om det skall vara nåt att kunna jobba med (som fullsystem). Kanske nån konverterkabel som följer med lightning->usb.

Jaja... Så länge det inte är åt andra hållet. (läs; iOS i datorn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad pro, med både iOS och OSX. :glare:

 

Jätte-Ipad – då gör Apple det oväntade

 

Om det är åt det hållet är det väl ok, och det skulle ju innebära en uppöppning av iPaden med. :yeahbaby: Antar att det finns med ngn form av minnekortsplats el USButtag då, om det skall vara nåt att kunna jobba med (som fullsystem). Kanske nån konverterkabel som följer med lightning->usb.

 

Jaja... Så länge det inte är åt andra hållet. (läs; iOS i datorn)

Ja, kanske det. På min Android Motorola Moto G har jag USB OTG (On The Go) där jag kan plugga i ett USB-minne av särskild sort, se bild.

 

motorola_moto_g_with_kingston_dt_microdu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
iMatte v. 2.0

Med tanke på hur utvecklingen ser ut i de senare operativsystemen - både MacOS och iOS - så känns det som att det är dags för att Apple att dela upp bolaget i två delar. Den ena delen kan fortsätta utveckla mjuk- och hårdvara med fokus på västerländska tonåringar, där fokus ligger på skojig design och att saker byter utseende, plats och namn minst en gång per år. Den andra delen av Apple borde fokusera på användare som vill göra något vettigt med sina grejor - arbeta, skapa musik, film, bild, etc - och inte har tid att trassla med störningar orsakade av någon ny funktion i iTunes som delar dina spelningar i realtid på Facebook.

Annars är jag rädd att den senare gruppen av användare - ofta lojala oldtimers - kommer att börja se sig om efter alternativ till Appleprodukter.

Jag är en av dem. :(

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple vill ju in på Enterprisemarknaden och har nu ett sammarbete med IBM för att nå dit. Men de målgrupper du nämner hör allihop till de finniga västerländska tonåringarna så jag är rädd att du har rätt att de blir överkörda av girigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Med tanke på hur utvecklingen ser ut i de senare operativsystemen - både MacOS och iOS - så känns det som att det är dags för att Apple att dela upp bolaget i två delar. Den ena delen kan fortsätta utveckla mjuk- och hårdvara med fokus på västerländska tonåringar, där fokus ligger på skojig design och att saker byter utseende, plats och namn minst en gång per år. Den andra delen av Apple borde fokusera på användare som vill göra något vettigt med sina grejor - arbeta, skapa musik, film, bild, etc - och inte har tid att trassla med störningar orsakade av någon ny funktion i iTunes som delar dina spelningar i realtid på Facebook.

Annars är jag rädd att den senare gruppen av användare - ofta lojala oldtimers - kommer att börja se sig om efter alternativ till Appleprodukter.

Jag är en av dem. :(

Jag håller med, och jag är också en av dem.

 

Insåg det på allvar nyligen när jag fick leka lite med en god väns nya Windows 8 laptop och fick se hur långt de kommit sedan jag lämnade Windows. Det lockar ärligt talat betydligt mer än Yosemite just nu.

 

Jag är framför allt less på att varje uppdatering är fylld av nya buggar, varav ett flertal ofta kvarstår smärtsamt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur utvecklingen ser ut i de senare operativsystemen - både MacOS och iOS - så känns det som att det är dags för att Apple att dela upp bolaget i två delar. Den ena delen kan fortsätta utveckla mjuk- och hårdvara med fokus på västerländska tonåringar, där fokus ligger på skojig design och att saker byter utseende, plats och namn minst en gång per år. Den andra delen av Apple borde fokusera på användare som vill göra något vettigt med sina grejor - arbeta, skapa musik, film, bild, etc - och inte har tid att trassla med störningar orsakade av någon ny funktion i iTunes som delar dina spelningar i realtid på Facebook.

Annars är jag rädd att den senare gruppen av användare - ofta lojala oldtimers - kommer att börja se sig om efter alternativ till Appleprodukter.

Jag är en av dem. :(

+ 1 :yeahbaby: Jag har redan bestämt mig att stanna på Mavericks. När det inte håller längre går jag till Linux/BSD i någon form. Men om Apple byter strategi så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yosemite och iOS8.1 är fulla av bra nya funktioner men vad gör det när skiten inte vill fungera. När det är optimerat och fungerar bra överger de allt för ett nytt buggigt OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Beatles är alltid bra. Jag får sådana positiva vibbar av musiken, blir på gott humör. ^_^

En av mina favoriter.

 

http://youtu.be/Y6GNEEi7x4c

post-5952-0-01752000-1418483181_thumb.jpg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple vill tjäna pengar. Var ligger pengarna om inte i tonåringarnas lättlurade händer? Det ska blixtra och bling-blingka och vara nytt varje vecka annars blir det tråkigt. Att ha ett OS X som har kontinuitet och stabilitet är ointressant. Vi är en utdöende ras..... :dumstrut:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte har upplevt några som helst problem med nya Yosemite med min Macbook Pro från mid 2013? Jag tycker nya Yosemite är bra och stabilt, precis som Mavericks var, och jag använder datorn i min verksamhet så jag är ingen tonåring precis. Det enda OS X som jag har haft verkliga problem med, det var Lion. Mountain Lion kom som en befrielse. De mjukvaror som jag använder och kör med, fungerar lika bra under Yosemite som under tidigare OS X.

Jag gillar utvecklingen till en mer avskalad och renare design med mindre grafiska effekter och skuggningar och ytor och texturer som OS X hade förr, framförallt i sina tidigare versioner. Jag är så glad att slippa den bubbliga Aqua-miljön som var inspirerad efter en Jobs idé om att operativsystemet skulle se ut som en glassbuffé som man skulle vilja slicka på... :)

 

Varken Windows 8 eller Linux lockar mig. Jag blir snurrig av alla rutor som Windows 8 har och att man måste ner i inställningar och massa menyer i lager på lager för att göra något, under den rutiga ytan är det fortfarande allt det som jag inte klarar av med Windows...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man talade om att stycka upp Microsoft under antitrust-rättegångarna var för att de bar sig så hejdlöst illa åt.

Apple spelar inte riktigt i den ligan, ÄN får jag väl tillägga.

Att dela på Apple pga mobil vs Mac vore fullständigt kontraproduktivt med tanke på hur Apple försöker sammanlänka dem på ett hyfsat praktiskt vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte har upplevt några som helst problem med nya Yosemite med min Macbook Pro från mid 2013? Jag tycker nya Yosemite är bra och stabilt, precis som Mavericks var, och jag använder datorn i min verksamhet så jag är ingen tonåring precis. Det enda OS X som jag har haft verkliga problem med, det var Lion. Mountain Lion kom som en befrielse. De mjukvaror som jag använder och kör med, fungerar lika bra under Yosemite som under tidigare OS X.

 

Jag gillar utvecklingen till en mer avskalad och renare design med mindre grafiska effekter och skuggningar och ytor och texturer som OS X hade förr, framförallt i sina tidigare versioner. Jag är så glad att slippa den bubbliga Aqua-miljön som var inspirerad efter en Jobs idé om att operativsystemet skulle se ut som en glassbuffé som man skulle vilja slicka på... :)

 

Varken Windows 8 eller Linux lockar mig. Jag blir snurrig av alla rutor som Windows 8 har och att man måste ner i inställningar och massa menyer i lager på lager för att göra något, under den rutiga ytan är det fortfarande allt det som jag inte klarar av med Windows...

Inte heller jag har haft några som helst problem med Yosemite med min MBP tidigt 2011.

Att BankID krånglat beror mer på utvecklarna där än på Apple.

Gillar även jag avskalat och enkelt.

Nej, inte heller Lejonet krånglade utan det har rullat på bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur utvecklingen ser ut i de senare operativsystemen - både MacOS och iOS - så känns det som att det är dags för att Apple att dela upp bolaget i två delar. Den ena delen kan fortsätta utveckla mjuk- och hårdvara med fokus på västerländska tonåringar, där fokus ligger på skojig design och att saker byter utseende, plats och namn minst en gång per år. Den andra delen av Apple borde fokusera på användare som vill göra något vettigt med sina grejor - arbeta, skapa musik, film, bild, etc - och inte har tid att trassla med störningar orsakade av någon ny funktion i iTunes som delar dina spelningar i realtid på Facebook.

Annars är jag rädd att den senare gruppen av användare - ofta lojala oldtimers - kommer att börja se sig om efter alternativ till Appleprodukter.

Jag är en av dem. :(

 

Sen när finns den funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Sen när finns den funktionen?

Det framgår alldeles utmärkt av texten att ingen påstår att det skulle vara en existerande funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår alldeles utmärkt av texten att ingen påstår att det skulle vara en existerande funktion.

 

Nej det gör det inte och jag förstår inte varför klaga på utvecklingen av Apple och dess produkter med funktioner som än inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sen jag gick över till Apple har jag uppskattat deras annorlunda sett att se på utveckling inom hårdvara och mjukvara tillsammans. Kommer aldrig gå tillbaka till något annat. Kanske inte för att jag tycker något annat företag har sämre produkter, utan mest för att jag inte ser någon vettig orsak till att byta från något som passa mig perfekt.

 

Jag pysslar med grafik och musik, är inte tonåring längre, men älskar alltid Apples design när dom släpper nytt. Har alltid haft en estetiskt syn på användning av produkter. Dom måste va snygga, stilrena, men ändå gärna färgstarka, även om dom kanske bara är aluminium färgade... Och om då allting på insidan dessutom fungerar tokbra med utsidan är det win/win.

 

Sure, det har varit mycket kaos på senaste tid med uppdateringar som inte fungerar eller som dragits tillbaka. Och visst, vissa buggar finns fortfarande... Men helheten förblir fortfarande bäst.

 

Det är min åsikt iaf...

 

Tror inte det finns någon som helst orsak att dom skulle dela på Apple för att användare tycker sig bli för gamla eller för trångsynta för dess nutida design val.

 

Apple är Apple - ni som inte gillar det längre, ni kanske borde gå över till Windows eller något annat som passar er bättre...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ironi är alltid svårt.

Ja, det går ofta inte fram till barn, mentalt handikappade eller lite vem som helst via skrivna ord :D

 

Apple är Apple - ni som inte gillar det längre, ni kanske borde gå över till Windows eller något annat som passar er bättre...

 

:totaltgalen:

Poängen var nog att Apple inte är Apple längre. Och klagomålen rörde knappast design i första hand.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Apple är Apple - ni som inte gillar det längre, ni kanske borde gå över till Windows eller något annat som passar er bättre...

Visst är Apple Apple fortfarande (det är främst ett innovativt, vinstdrivande företag). Problemet är att efter iPrylarna kom så har Macarna blivit allt mer av iPrylar, "gadgets". Jag har jobbat med Macar sedan 1990 och jag är trogen Mac, inte Apple, så att säga. Jag bryr mig inte ett dyft om iPrylar och har aldrig gjort. Svindyr och onödig (och ömtålig) lyx i mina ögon. Kanske är det mer lönsamt för Apple att göra iPrylar av alltihop, men då är jag inte med längre, och många med mig.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...