Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart är OS X/macOS på väg?


xeric
 Share

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Du är för negativ för min smak. Ha't så kul med det medan jag har ännu roligare fullständigt obekymrad om rektoskopi, pyttemjuk och annat otäckt. :P 

Det ska bli hur kul som helst med XI.

4 november är senaste budet jag sett. Då du! :nerd:

Du saknar förmåga att tänka flexibelt vilket gör det svårt att diskutera med dig. Det finns ju ingen värdeladdning i begreppet "nytt" eller "förändring". Alltså kan man inte vara positiv eller negativ till förändring, vilket jag påvisade med tumören i ändtarmen. Det enda du är positiv till är det Apple gör,  omvänt formulerat så spelar det ingen roll vad Apple gör, du är glad ändå. Själv bryr jag mer om vad någon gör än vem det är som gör det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Du saknar förmåga att tänka flexibelt vilket gör det svårt att diskutera med dig. Det finns ju ingen värdeladdning i begreppet "nytt" eller "förändring". Alltså kan man inte vara positiv eller negativ till förändring, vilket jag påvisade med tumören i ändtarmen. Det enda du är positiv till är det Apple gör,  omvänt formulerat så spelar det ingen roll vad Apple gör, du är glad ändå. Själv bryr jag mer om vad någon gör än vem det är som gör det.

Vad får dig till att inbilla dig att jag inte bryr mig om VAD som görs? Kanske de där negativiteterna inkluderar en hel del fördomar också?
Jag har ingen lust att starta ännu en av alla dessa barnsliga tjafs som vi ordentligt vuxna borde stå långt över. Vill härmed enbart lägga emfas på att jag är fullt medveten om vad Apple håller på att utveckla och är självklart nyfiken. Jag tänker ha hur kul som helst med de nya versionerna av macOS! Så det så! :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Att bara kunna installera och köra appar från App Store verkar vara så extremt att jag förstod att det inte kan vara så.

Men så förhåller det sig för Iphone och Ipad. Är det då extremt? :fundersam:

 

Om denna begränsning, på något vis, av säkerhetsskäl, är nödvändig för Iprylar, varför skulle det vara nödvändigt att inte ha det så i Mac OS X? :) 

 

Du kan väl för all del vifta bort allt detta med att du tycker att allt är kul, men du brukar också anmoda kritiskt tänkande. :ThumbsUp:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Men så förhåller det sig för Iphone och Ipad. Är det då extremt? :fundersam:

 

Om denna begränsning, på något vis, av säkerhetsskäl, är nödvändig för Iprylar, varför skulle det vara nödvändigt att inte ha det så i Mac OS X? :) 

 

Du kan väl för all del vifta bort allt detta med att du tycker att allt är kul, men du brukar också anmoda kritiskt tänkande. :ThumbsUp:

Men du utgår ifrån premissen att Mac, iPhone och iPad kommer att bli en och samma plattform vilket de naturligtvis inte kommer att bli.

Monument Valley II kommer att enkelt kunna köras i Mac medan lycka till med att köra någon av de tunga apparna för Mac i en liten iPhone. Mac och iPhone är olika apparater för olika behov så jag är mindre nervös över det scenariot du målar upp.

En hel del av min attityd kommer också ur ett behov av att må bra. Jag mår inte bra av all denna negativitet som jag fått stå ut med hela livet och nu gärna slipper. Jag vet ju dessutom att verkligheten nästan aldrig är så eländig som ett överaktivt sinne brukar måla upp det till att vara.

Så jag tänker ha kul!

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...