Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Kafeägaren René eller Gordon Kay som han heter på riktigt har dött. Allo allo är en helt underbar serie. Tack för många roliga stunder. :oroligoledsen:

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-01-23 kl. 18.51.59.png

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wzB74/alla-alla-stjarnan-dod

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siewert Öholm.

 

Eller nja, inte riktigt än.

 

Han låter via Facebook hälsa att han ligger för döden och tar farväl, varpå folk skriver "vila i frid", till en än så länge levande människa.

 

Lite underligt är det, men å andra sidan, vad för nytta har en människa av alla hälsningar efter döden...

Han dog nu på morgonen. :(

 

JUST NU: Siewert Öholm är död Hann säga farväl till de närmaste: "Alla fick sin stund med honom"

 

“Svärdottern Linda Norberg berättar för Expressen att Siewert Öholm dog på morgonen och att hustrun fanns vid hans sida.

– Även Siewerts fyra söner har varit samlade under de senaste dagarna. Det är otroligt sorgligt att han är borta även om han hade sagt att han var redo, säger Linda Norberg och lägger till att han somnade in lugnt och stilla.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotografen Lennart Nilsson är död.

http://www.hd.se/2017-01-28/lennart-nilsson-avliden

 

Bland hans mest kända verk är förstås "Ett barn blir till", men även helt andra verk har han skapat. Bland annat så åkte han land och rike runt och fotograferade Sveriges järnvägar inför SJs 100-årsjubileum 1956, där han gjorde en fotobok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotografen Lennart Nilsson är död.

http://www.hd.se/2017-01-28/lennart-nilsson-avliden

 

Bland hans mest kända verk är förstås "Ett barn blir till", men även helt andra verk har han skapat. Bland annat så åkte han land och rike runt och fotograferade Sveriges järnvägar inför SJs 100-årsjubileum 1956, där han gjorde en fotobok.

Ja, jag hörde det på nyheterna. Väldigt sorgligt, såklart. Men 94år blev han. Imponerande ålder. :yeahbaby: Han var nog en av Sveriges mest okända/anonyma världskändisar.

 

Hoppas SVT sätter ihop något bra minnesprogram. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De finns redan i öppet arkiv:

// ... //

Jo, men det kan väl gå på TV med? Skall jag se ett helt program/avsnitt är det inte vid en dator jag vill sitta. Finns väl många andra saker som ligger i Öppet Arkiv som ändå repriseras i SVT's TV-kanaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det kan väl gå på TV med? Skall jag se ett helt program/avsnitt är det inte vid en dator jag vill sitta. Finns väl många andra saker som ligger i Öppet Arkiv som ändå repriseras i SVT's TV-kanaler.

Inte mig emot, jag har ändå ingen tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det kan väl gå på TV med? Skall jag se ett helt program/avsnitt är det inte vid en dator jag vill sitta. Finns väl många andra saker som ligger i Öppet Arkiv som ändå repriseras i SVT's TV-kanaler.

 

Lägg en kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skådespelaren Lars-Erik Berenett har avlidit | SVT Nyheter

Hoppas de kör Hassel-filmerna i repris nu. Med tanke på hur det svenska deckarlandskapet ser ut idag, så får man nog säga att filmerna med (Roland) Hassel låg före sin tid.

Nej det får vi verkligen hoppas att dom inte gör.

Dom kanske låg före sin tid då men när man ser det nu så har det inte överlevt tidens tand. För dom som vill se det så ligger det i Öppet arkiv och låt mer dags aktuellt sändas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om det gick. Man lär nog få ladda ner det, bränna ut på skiva och sen spela upp det via DVD-spelaren.

Varför krångla till det? Anslut datorn till tv'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krångla till det? Anslut datorn till tv'n.

Ja, hade det gått så vore det ju bra. Tvivlar på det funkar (för min del). Dels måste jag ha en kabel då som går ner till TV'n på nedre våningen, och sen är det väl också en fråga om hurvida det finns uttag på TV som kan det. Har i a f inget TV-uttag på datorn. Bara DVI och DP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det kan väl gå på TV med? Skall jag se ett helt program/avsnitt är det inte vid en dator jag vill sitta. Finns väl många andra saker som ligger i Öppet Arkiv som ändå repriseras i SVT's TV-kanaler.

 

Koppla datorn till en stor skärm är något som jag länge funderat på att göra men inte fått tummen ur med.

I öppet arkiv kan du se gamla filmer när du själv vill som är lite mer i anda med 10-talet vi nu lever i.

Det är med både leda och sorg jag konstaterar att fler av den "gamla stammen" dör bort och kommer därför nog att trösta mig med en gammal film igen. Kanske något från 40-talet. Nils Poppe till exempel förblir en av de riktigt stora i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...