Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Ett offer till 2016, Cyanogenmod. :(

Ojdå... Men varför?

 

Då gäller det att få tag på den där sista builden då, så man har den ett tag tills man hittat nåt annat, eller tills de fått igång det nya lite mer/bättre.

 

Undra om den sista var en NIGHTLY eller en SNAPSHOT. :fundersam:

 

Blir till att undersöka mer/bättre i veckan när man har mer tid/ork.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå... Men varför?

 

Då gäller det att få tag på den där sista builden då, så man har den ett tag tills man hittat nåt annat, eller tills de fått igång det nya lite mer/bättre.

 

Undra om den sista var en NIGHTLY eller en SNAPSHOT. :fundersam:

 

Blir till att undersöka mer/bättre i veckan när man har mer tid/ork.

Det blev för dyrt att driva, helt enkelt (företaget Cyanogen Inc. betalade utvecklare och servrar). Alla snaphots hittar du här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev för dyrt att driva, helt enkelt (företaget Cyanogen Inc. betalade utvecklare och servrar). Alla snaphots hittar du här.

Jag fick ner dem från vanliga sidan via Google cache (via cachepages.com): https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon

 

Sista Snapshot och sista Nightly. Recovery-image på nightly funkade inte och ville inte (inte cache'ad?) men jag hade ju adressen dit från de andra.

 

Istället för mirror.cyanogen/... låg de på oss.reflected.net/...

 

Och alla 4 är avstämda med checksum som var listade där. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ner dem från vanliga sidan via Google cache (via cachepages.com): https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon

 

Sista Snapshot och sista Nightly. Recovery-image på nightly funkade inte och ville inte (inte cache'ad?) men jag hade ju adressen dit från de andra.

 

Istället för mirror.cyanogen/... låg de på oss.reflected.net/...

 

Och alla 4 är avstämda med checksum som var listade där. :yeahbaby:

Det var ju bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... Jag såg nog bara första sidan du länkade till och ville leta upp lite mer läsning (eftersom man är “drabbad”).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keith Richards

 

https://newromantimes.com/breaking-rolling-stones-guitarist-keith-richards-found-still-alive/

 

"Richards, the grizzly-faced guitarist long thought to be the most likely person on the planet to next kick the bucket, was noodling on a 5-string fender when he was found miraculously still conscious."

 

Väldigt morbid humor för min smak men jag skrattade hjärtligt åt det ändå av någon konstig anledning. :D Det finns en FB-grupp som heter just "Keith Fucking Richards". :D

 

post-5952-0-53141100-1483331868_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... Jag såg nog bara första sidan du länkade till och ville leta upp lite mer läsning (eftersom man är “drabbad”).

Jo, jag förstod det, och det var bra, jag borde ha länkat dit från början. Vid sidan av: Du som inte vill ha Googlegrejer på din mobil, kolla in Yalp store. En nyhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag förstod det, och det var bra, jag borde ha länkat dit från början. Vid sidan av: Du som inte vill ha Googlegrejer på din mobil, kolla in Yalp store. En nyhet.

Tack! Skall spana in den. Har även fnderat lite på microgapps, som tydligen skall kunna installeras bara så man får det viktiga och utan G-biten. Kan tydligen inte köra Signal utan den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns hur Björn Ulvaeus 1969 sjöng en text om någon som ibland var:

"...utvikningsflicka I Lektyr och Fib Aktuellt, liten näpen frisersalongssticka, ligger naken och ler sensuellt, eller snällt"

 

Texten var givetvis av Stikkan A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns hur Björn Ulvaeus 1969 sjöng en text om någon som ibland var:

"...utvikningsflicka I Lektyr och Fib Aktuellt, liten näpen frisersalongssticka, ligger naken och ler sensuellt, eller snällt"

 

Texten var givetvis av Stikkan A.

 

Hade ingen aning om att han/de hade gjort en svensk cover på den låten.

 

"… får du också juveler och stenar, för gubben är miljonär och senil, men har stil …"

 

Måste lyssna lite mer på originaltexten tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Siewert Öholm.

 

Eller nja, inte riktigt än.

 

Han låter via Facebook hälsa att han ligger för döden och tar farväl, varpå folk skriver "vila i frid", till en än så länge levande människa.

 

Lite underligt är det, men å andra sidan, vad för nytta har en människa av alla hälsningar efter döden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siewert Öholm.

 

Eller nja, inte riktigt än.

 

Han låter via Facebook hälsa att han ligger för döden och tar farväl, varpå folk skriver "vila i frid", till en än så länge levande människa.

 

Lite underligt är det, men å andra sidan, vad för nytta har en människa av alla hälsningar efter döden...

Tänk om gud hör bön och han tillfrisknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siewert Öholm.

 

Eller nja, inte riktigt än.

 

Han låter via Facebook hälsa att han ligger för döden och tar farväl, varpå folk skriver "vila i frid", till en än så länge levande människa.

 

Lite underligt är det, men å andra sidan, vad för nytta har en människa av alla hälsningar efter döden...

Tycker jag låter väldigt bra... Är väl just det man skulle vilja - att kunna önska någon det, istället för efteråt.

 

Och just “vila i frid” finns ju inget postumt i det. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tänk om gud hör bön och han tillfrisknar.

Då har han mycket att läsa medan han tillfrisknar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Och just vila i frid finns ju inget postumt i det. :yeahbaby:

Visst är det så, om än ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...