Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Han har sett saker jag aldrig får se

Sant, men du har säkert sett saker han aldrig fick se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Av astronautens namn att döma kommer du aldrig till Göteborg.

Född i Göteborg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ok, kan hålla med om att ordet "envisas" hade kunnat uteslutas i sammanhanget. Jag undrar helt enkelt bara varför du skriver på latin då det egentligen inte fyller någon funktion, det gör det bara svårare at förstå vad du vill ha sagt. De flesta av oss här är inte "lärde män", utan mer av "bönder".

 

Jag är en riktig bondtölp. Jag tyckte det var kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

KENT

Clark?

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nej KENT Sveriges bästa rockband, till nyss. Fast jag tror Trötter fattade det. :)

Jag har varit Kent-fan sedan 1995 när jag såg dem i Västervik. Jag har dock aldrig förstått när de får etiketten "rockband", det är pop. De har aldrig varit rock och kommer aldrig bli rock. Det är inte rock bara för att man har distade gitarrer. :)

 

Ville bara reda ut det såhär på julafton. ;)

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit Kent-fan sedan 1995 när jag såg dem i Västervik. Jag har dock aldrig förstått när de får etiketten "rockband", det är pop. De har aldrig varit rock och kommer aldrig bli rock. Det är inte rock bara för att man har distade gitarrer. :)

 

Ville bara reda ut det såhär på julafton. ;)

 

Ja jag var lite tveksam vad jag skulle benämna dem för tycker pop känns lite för lättviktigt, Abba, Cardigans är pop, bra pop, men Kent är ju rock när det distar men ja de är ju inte Led Zeppelin, men säg så här vad är Rolling Stone? Är R.S. rock så är ju Kent minst lika mycket rock, fast med bra texter. ?

 

Wiki benämner dem som rockband, bl a: Kent flera gånger givits epitetet "Sveriges största rockband" :)

 

(jag var på deras näst sista spelning ever på tele2arena, lite dåligt ljud ibland tyckte jag i den stora arenan, önskat jag hade sett dem i somras i nån mindre spelning)

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shoegazing?! :D Va ä de?

 

 

(Kent verkar kalla sig själva för rockband när jag kollar deras officiella hemsida)

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det gör inte Jocke, jag får för mig att han tittar jämt rakt framåt å lite uppåt som kolla efter nåt tecken från Gud eller nåt, ibland blundar han å tittar ner. Har jag fått för mig. Ibland snurrar han på armarna. Typ. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja jag var lite tveksam vad jag skulle benämna dem för tycker pop känns lite för lättviktigt, Abba, Cardigans är pop, bra pop, men Kent är ju rock när det distar men ja de är ju inte Led Zeppelin, men säg så här vad är Rolling Stone? Är R.S. rock så är ju Kent minst lika mycket rock, fast med bra texter. ?

 

Wiki benämner dem som rockband, bl a: Kent flera gånger givits epitetet "Sveriges största rockband" :)

 

(jag var på deras näst sista spelning ever på tele2arena, lite dåligt ljud ibland tyckte jag i den stora arenan, önskat jag hade sett dem i somras i nån mindre spelning)

Man får naturligtvis kalla det vad man vill, jag vet att de flera gånger är nominerade på Grammis, P3 Guld osv i kategorin Rock. Men i min värld är det inte rock, de har sedan 2007 - Tillbaka till samtiden, varit ännu mer pop med synthar osv. Oavsett så är det trist att de går i graven. :)

 

Vilken är din favoritplatta och favoritlåt? Jag röstar för: Isola och Glider.

 

Kul att du såg sista spelningen, jag hade velat gå av nostalgiska skäl, men det blev inte av. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, tyckte de kanske var bättre i början, senaste plattan jag köpte var väl Hagnesta hill å vapen å ammunition men ja det hände flera saker som gjorde att jag slutat lyssna aktivt på musik så där att ladda in en skiva i spelaren å sitta å verkligen lyssna, all musik jag lyssnar på idag är via radion i bilen då man får en blandad skön kompott av P3 modern pop å skvalmusik och prat blandat med vägljudet, lagom att ha i bakgrunden och tillfälligtvis höja ljudet om man hör nåt bra. Samt om det är nåt musikprogram på teven, samt lite på datorn fast jag önskar tystnad alt. har teven på samtidigt, samt typ nån gång per år går på nån konsert. Så fråga inte mig om såna saker så insatt är jag inte, förutom att jag har skitcrappigt minne för namn å texter etc. Men så fort man hör Kent på radio så skruvar man upp rejält, de är bäst kan man väl påstå (nu när EST inte finns och Bo Kasper går på sparlåga) men jag är inte tillräckligt hardcore för att diskutera mer ingående deras kvalitéer.

Däremot så sörjer jag att jag inte gått på deras konserter tidigare, men alltid tänkt att det passar inte just nu jag går nästa gång och ja så gick det till det blev den sista. Jag är ingen större fan av arenakonserter heller, massa människor att trängas med och det tar tid och oftast crappigt ljud om man jämför med stereon och kostar pengar gör det ju också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, tyckte de kanske var bättre i början, senaste plattan jag köpte var väl Hagnesta hill å vapen å ammunition men ja det hände flera saker som gjorde att jag slutat lyssna aktivt på musik så där att ladda in en skiva i spelaren å sitta å verkligen lyssna, all musik jag lyssnar på idag är via radion i bilen då man får en blandad skön kompott av P3 modern pop å skvalmusik och prat blandat med vägljudet, lagom att ha i bakgrunden och tillfälligtvis höja ljudet om man hör nåt bra. Samt om det är nåt musikprogram på teven, samt lite på datorn fast jag önskar tystnad alt. har teven på samtidigt, samt typ nån gång per år går på nån konsert. Så fråga inte mig om såna saker så insatt är jag inte, förutom att jag har skitcrappigt minne för namn å texter etc. Men så fort man hör Kent på radio så skruvar man upp rejält, de är bäst kan man väl påstå (nu när EST inte finns och Bo Kasper går på sparlåga) men jag är inte tillräckligt hardcore för att diskutera mer ingående deras kvalitéer.

Däremot så sörjer jag att jag inte gått på deras konserter tidigare, men alltid tänkt att det passar inte just nu jag går nästa gång och ja så gick det till det blev den sista. Jag är ingen större fan av arenakonserter heller, massa människor att trängas med och det tar tid och oftast crappigt ljud om man jämför med stereon och kostar pengar gör det ju också.

Ah, jag fattar. Angående saker man ångrar, så ångrar jag att jag inte tog mig tid att gå på Michael Jackson, det hade varit en upplevelse. Bästa låten med EST tycker jag för övrigt är "From Gagarin's point of view", hade den på repeat i Winamp i mitt studentrum i Skövde år 2000. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite "lustigt" i denna tråden att kändisar man aldrig hört talas om uppmärksammas när de dött.

Likadant med musikgrupper man aldrig hört talas om som tydligen har varit "Sveriges största rockband".

 

Jaja, alla är ju inte intresserade av alla kändisar (eller rockband). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite "lustigt" i denna tråden att kändisar man aldrig hört talas om uppmärksammas när de dött.

Likadant med musikgrupper man aldrig hört talas om som tydligen har varit "Sveriges största rockband".

 

Jaja, alla är ju inte intresserade av alla kändisar (eller rockband). :)

Jag snubblar också över vissa namn i den här tråden jag aldrig hört talas om tidigare, det måste jag erkänna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vesna Vulovic dog dagen före julafton. Hon är känd för att ha överlevt det högsta fallet utan fallskärm (flygplansbombning). 10160 meter. Men det skedde redan 1972.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit Kent-fan sedan 1995 när jag såg dem i Västervik. Jag har dock aldrig förstått när de får etiketten "rockband", det är pop. De har aldrig varit rock och kommer aldrig bli rock. Det är inte rock bara för att man har distade gitarrer. :)

 

Ville bara reda ut det såhär på julafton. ;)

[+] Nej, Kent är inte, och har aldrig varit, ett rockband. Såg också någon tidning aom skrev om Kent som Sveriges största rockband. Sett till rockband får man nog lägga Europe där som Sveriges största rockband - hurpass stora de var. Sett “största” till hur bra de var, finns det bra många fler band som skulle slå Kent. Mest sett till att det inte är rock - utan pop.

 

Folk har någon förhistorisk uppfattning om att bara för att det är trummor/bas/gitarr med i bilden så är det helt plötsligt rock ...och Jamiroquai blev helt plötsligt metal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...