Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Underrätta oss gärna vad som ligger i paketen. Håller tummarna att det är något större än ett simkort!

 

 

Plus ett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

YES! Pratade precis med Telia och fick kollinummer. Får dock ingen träff på det hos Posten än, men nu finns det hopp!

Beställde i butik 2 augusti. Fick order-sms den 17 augusti och statusen är "väntar på leverans".

 

Man brukar inte kunna se paketet på postens hemsidan förens på tidiga kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb fråga bara, kan Kundtjänst ge ut ordernummer ifall det finns ett utan Varusupportens hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått sms nu om att ett paket finns att hämta. Förutsatt att det ligger en iPhone i det paketet så kommer nog många få sina 16 GBare idag. Jag beställde den 30/7 men skickade in ett avtalsbrev på kvällen den 2/8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat min 32:a nu, så vacker den är. :)

 

 

Som jag misstänkte, trots att kundtjänst sa det motsatta imorse, så kom det inget MicroSIM med i paketet. Antar att jag får det imorgon eller på fredag om jag har tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias "kösystem" och hur de hanterar ordrar verkar ju inte fungera.

 

Vi beställde 2 telefoner 30/7 09:30 på kundtjänst hos Telia över telefon. En annan person på företag la sin order 08:30 på internet samma dag.

 

Förra veckan skickades 1 telefon från telefonbeställningen, den andra stod fortfarande som "Väntar på leverans", bra kösystem? Den ordern som las 08:30 skickades inte. Utan bara 1 telefon från samma order som vi la över telefonen med kundtjänst...

 

Jag kollar telia.se/leverans idag och båda de andra telefonerna står fortfarande som "Väntar på leverans", så jag ringer Telia och tydligen har båda telefonerna som var kvar skickats, så får kollinummer på båda telefonerna. Kollar på posten och mycket riktigt, båda telefonerna registrerades 10:30 resp. 11:30 17 aug som "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen" på Posten.

Den ena telefonen registrerades av posten i Jönköping igår kväll och Ånge imorse.

Medan den andra telefonen fortfarande inte har någon ny status på posten. Så jag ringer posten och enligt dem är inte den andra telefonen ens skickad från Telia.

 

Ringer Telia igen och de försöker skylla på posten innan hon ändrar sig och säger att det är möjligt att de som skickar ut paketen på Telia inte har hunnit att skicka alla paket under gårdagen bla bla.

 

Nu är statusen på telia.se/leverans ändrad iaf 2010-08-18 Avslutad/Levererad så har väl skiten på måndag först :(

 

Edit: SIM-kortet till första telefonen kom på posten samma dag i ett eget brev.

 

Edit2: Nu 5min efter jag ringde Telia fick jag även ett SMS att telefonen har lämnat Telias lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat min 32:a nu, så vacker den är. :)

 

 

Som jag misstänkte, trots att kundtjänst sa det motsatta imorse, så kom det inget MicroSIM med i paketet. Antar att jag får det imorgon eller på fredag om jag har tur.

 

Har en polare som jobbar i Teliabutik. De får ta så sjukt mycket skit för de fel som varusupport gör som de i butik inte ens kan påverka.. Stackare.

 

Men hur som helst, han sa iaf att det är sjukt många som inte får några MicroSIM på posten trots att Telia sagt att det ska komma i samband med alla beställningar..

 

Vore ju smart om Telia direkt efter lagd beställning skickade ut simkortet så man garanterat har det när telefonen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en polare som jobbar i Teliabutik. De får ta så sjukt mycket skit för de fel som varusupport gör som de i butik inte ens kan påverka.. Stackare.

 

Men hur som helst, han sa iaf att det är sjukt många som inte får några MicroSIM på posten trots att Telia sagt att det ska komma i samband med alla beställningar..

 

Vore ju smart om Telia direkt efter lagd beställning skickade ut simkortet så man garanterat har det när telefonen kommer.

 

 

 

Var inne i Telia-butiken igår och tänkte jag skulle få mitt MicroSIM så jag hade det när telefonen väl kom, trodde inte jag skulle få den idag, men tyvärr verkar hela den hanteringen vara manuell då jag beställt ett nytt abonnemang så jag får snällt vänta på mitt kuvert. Han jag pratade sa även att denna lanseringen gått betydligt bättre än tidigare lanseringar, om denna gått bra kan jag bara tänka mig hur meckigt Telias personal haft det vid andra lanseringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick ett SMS från posten idag, förmiddag, att jag hade ett paket att hämta från TeliaSonera!!

 

det konstiga var att leveransstatus var: Väntar på leverans. Senare nu i eftermiddag fick jag ett mail med kollinummer från telia. Först då ändrades status till Avslutat/levererad.

(Beställde en 16Gb på releasenatten 00:10 signering genom brev.)

 

nån som vet om micro-SIM är med i paketet, eller levereras det med brev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simkort kommer i kuvert, så det är alltså trevligare saker i paketen ;)

 

Ett tips är att stressa på Telia i förväg om mikrosim. Fick min lur på fredag och sim på tisdagen. Gick ej att få sim i butik när det står i systemet att det ska skickas. No sim, no play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underrätta oss gärna vad som ligger i paketen. Håller tummarna att det är något större än ett simkort!

 

Nu har min order ändrats från "Väntar på leverans" till "Avslutad/levererad" när jag kollar www.telia.se/leverans så det är nog helt klart en telefon i paketet :) SIM-kortet har däremot inte kommit ännu. Så det blir till att vänta! Förhoppningsvis kan jag aktivera telefonen med tjejens tillklippta Telia-SIM. Någon har gjort detsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst om flera som tröttnat på Telia och köpt en IP4 på MediaMarkt istället. Är det så att återförsäljare får x antal telefoner som är knutna till en viss operatör? Säljer Telia endast via sina egna butiker och nätet nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst om flera som tröttnat på Telia och köpt en IP4 på MediaMarkt istället. Är det så att återförsäljare får x antal telefoner som är knutna till en viss operatör? Säljer Telia endast via sina egna butiker och nätet nuförtiden?

 

Det är lite olika beroende på vilket Media Markt du handlar på. Jag vet att MM Kungenskurva bara hade Tele2 på release-dagen och förra helgen hade de Telenor. Det beror nog lite på hur mycket MM får för att sälja en viss operators abonnemang, MM vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt så klart. El-giganten ska enligt deras sida sälja Tele2, Telia och Telenor.

 

Så Telia går säkert att få tag på hos dessa återförsäljare. Bara man vet vilken som säljer just Telia samt att de har telefoner på lager. MM Kungenskurva vet jag får leverans ungefär varje vecka, dock sjukt små batcher.. Och som sagt, hittills inte sålts med Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbeställde min 32 GB via e-mail i tisdags förra veckan, fick svar att beställningen har makulerats fredag samma vecka. Idag fick jag ett SMS att jag har ett paket att hämta ut från TeliaSonera Sverige AB... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbeställde min order via telefon och har nu status avslutad/levererad. Väntar på samtal från kundtjänst, kanske behåller jag den om den faktiskt är på väg.

 

/Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 aug fick jag mailet att "väntar på leverans" och idag är den levererad 18e. Kommer imorgon joho va gott.

30/7 lade jag beställningen och efter påskrift och iväg skick av godkännandet stod orderdatum 10/8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga från en som kommer få sin första iPhone snart:

Om man får sin iPhone före SIM-kortet, kan man då inte använda sin iPhone över huvud taget? Eller är det bara funktioner relaterade till telefonnätet som är blockerade? Förstår inte riktigt hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga från en som kommer få sin första iPhone snart:

Om man får sin iPhone före SIM-kortet, kan man då inte använda sin iPhone över huvud taget? Eller är det bara funktioner relaterade till telefonnätet som är blockerade? Förstår inte riktigt hur det fungerar.

 

Innan du får ditt SIM-kort kan du inte aktivera din iPhone och därmed inte använda den alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underrätta oss gärna vad som ligger i paketen. Håller tummarna att det är något större än ett simkort!

Jodå, det var en telefon. 32 GB beställd på nätet 30/7 ca 11.30. Men inget simkort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du får ditt SIM-kort kan du inte aktivera din iPhone och därmed inte använda den alls.

 

Han kan ju klippa till sitt gamla Telia-kort och aktivera med det?

(om han har ett)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ju klippa till sitt gamla Telia-kort och aktivera med det?

(om han har ett)

 

Har provat det med två olika Telia-SIM, varken farsans 16 eller min 32 gillar den lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är mysko.. igår kollade jag på statusen över min 32GB:are. Väntar på leverans löd orden på sidan, som förövrigt varit samma i 19 dagar? Men så imorse så fick jag ett sms av den lokala ica handlaren i stan som sade att jag hade ett paket från telia att hämta ut??? Så jag sprang till ica och hämtade ut min mob :)

 

Sedan på eftermidagen idag fick jag ett sms av Telia där det stod att dom hade skickat orden och att den gick att följa via ett specefikt kollinummer...

 

/Jocke

 

Ps. Hoppas att det är flera som har blivit lyckliga idag :) Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du får ditt SIM-kort kan du inte aktivera din iPhone och därmed inte använda den alls.

Aha, tack. Risken finns alltså att man får vänta någon dag extra då. Valde helt nytt abonnemang + nr så det lär inte finnas något annat alternativ för mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic kanske men jag undrar, ni som har fått leverans de senaste dagarna vilket iOS ligger förinstallerat? iOS 4.0.1 eller 4.0.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...