Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

När jag kollar på www.telis.se/leverans kan jag se att den iP4 32GB med högst nummer som skickats till kund är 700100164226, den skickades den 14/8. Det finns skickade iP4 som har levererats till kund med högre nummer men de är enbart 16GB.

 

Nja, kolla t.ex. 700100164888. Verkar inte som att man följer kön direkt :bla:

 

EDIT: Såg nu att det fanns högre nummer med 32gb som levererats, t.ex. 700100165888

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

EDIT: Såg nu att det fanns högre nummer med 32gb som levererats, t.ex. 700100165888

 

Jag är inte ens 1500 nummer ifrån de och har beställt en 32gb. Måste fan få den snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte ens 1500 nummer ifrån de och har beställt en 32gb. Måste fan få den snart..

 

Jag har lägre nummer och har inte fått min, har inte ens fått mitt SMS och när jag ringer kundtjänst säger de att det är omöjligt att någon som beställt efter mig fått sin telefon eftersom de skriver in ordrarna manuellt i turordning. Så då är frågan, ljuger de eller är det fel på systemet som visar ordrarna på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lägre nummer och har inte fått min, har inte ens fått mitt SMS och när jag ringer kundtjänst säger de att det är omöjligt att någon som beställt efter mig fått sin telefon eftersom de skriver in ordrarna manuellt i turordning. Så då är frågan, ljuger de eller är det fel på systemet som visar ordrarna på nätet?

 

Jag fick sms för länge sedan, vet inte riktigt när men kolla Telia-statustråden.. Dom borde få in lite 32gb på lager snart tycker man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud vad trött jag börjar bli på denna karusell.

 

Beställde en 16 GB via nätet den 31/7 16.00. Valde att portera ett nummer från 3.

Har inte fått ett ordernummer än (trots att jag ringt om det ca 10 gånger).

 

Och idag, så porterades mitt nummer så mitt gamla 3-sim slutar fungera och jag måste börja använda mitt telia-sim jag fick av dom (dvs ringa med abonnemanget) redan nu INNAN jag ens fått ett ORDERNUMMER.

Ringde Kundtjänst och hon sa "Oj, såhär ska de naturligtvis inte vara, det ska ju inte börja innan du fått telefonen."

 

Så var det för lång kö till varusupporten så hon skickade ett mail om det, att hon ville ha ordernret och fråga om de kunde skynda på beställningen lite.

 

Kul, nu måste man vänta på svar från varusupport via MAIL. Det lär väl ta 1 månad eller så..

 

Är det någon som har fått gjort detsamma? Dvs vänta på svar från Varusupport via mail? Och hur långt tid tog det isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått gjort detsamma? Dvs vänta på svar från Varusupport via mail? Och hur långt tid tog det isåfall.

Dom brukar vara väldigt snabba på att svara, men max ett par dagar borde jag ha gett det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en vän som jobbar i butik, vill inte säga vilken eller var, han kunde i alla fall lägga undan en när han får leverans i morgon. och då får jag härliga tele2 med bra internet-täckning. trist att man nu har gått och väntat på telia så pass länge att mitt nummer redan har porterats. Jag ringde dock kundtjänst och han sa att det är inte helt omöjligt att makulera och avbryta med tanke på hur besviken jag var och hur dåligt skött det är ifrån telias sida.

 

 

Han sa dock, eftersom du beställde 31/7 och vi fick in avtalet den 12e så återtar du din plats i kön dvs "31/7-platsen" när vi fick in avtalet, så du kommer få din telefon i nästa leverans. så nu är jag kluven.. nån här som är sugen på att ta över mitt teliaabonemang och förhoppningsvis få telefonen med nästa leverans kanske? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten skitsak kanske, men värt att nämna:

Jag fick min iPhone 4 tillsammans med ett nytt abonnemang i fredags. När jag kollade på Mina Sidor idag såg jag att jag hade tillvalstjänsten "gruppsamtal", som kostar 10kr/månad. Eftersom jag inte beställt den tjänsten ringde jag till kundtjänst, och fick svaret att:

"Det är fler som ringt, det har blivit fel i något system. Vill du att jag plockar bort tjänsten?".

Självklart ska tjänsten bort om jag inte beställt den... Så om ni har fått nytt eller förlängt abonnemang kan det vara värt att kika på Mina Sidor, om ni inte vill skänka Telia 10kr/månad i onödan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag härliga tele2 med bra internet-täckning.

 

Telia och Tele2 delar nät under Sweden 3G. chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en vän som jobbar i butik, vill inte säga vilken eller var, han kunde i alla fall lägga undan en när han får leverans i morgon. och då får jag härliga tele2 med bra internet-täckning. trist att man nu har gått och väntat på telia så pass länge att mitt nummer redan har porterats. Jag ringde dock kundtjänst och han sa att det är inte helt omöjligt att makulera och avbryta med tanke på hur besviken jag var och hur dåligt skött det är ifrån telias sida.

 

 

Han sa dock, eftersom du beställde 31/7 och vi fick in avtalet den 12e så återtar du din plats i kön dvs "31/7-platsen" när vi fick in avtalet, så du kommer få din telefon i nästa leverans. så nu är jag kluven.. nån här som är sugen på att ta över mitt teliaabonemang och förhoppningsvis få telefonen med nästa leverans kanske? ;)

 

"Inte helt omöjlig att makuelera..."?!?! Tror fan det går! Man har ju ångerrätt t.o.m när man fått varan hemskickad. De vill bara få det att låta bökigt och svårt för att behålla kunder... typiskt Telia!!

 

Lovar han dig en telefon vid näsat leverans? Han ljuger säkert igen... men man kan ju hoppas han har kött på benen för då borde jag också få min också som beställde 00:59 på releasenatten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten skitsak kanske, men värt att nämna:

Jag fick min iPhone 4 tillsammans med ett nytt abonnemang i fredags. När jag kollade på Mina Sidor idag såg jag att jag hade tillvalstjänsten "gruppsamtal", som kostar 10kr/månad. Eftersom jag inte beställt den tjänsten ringde jag till kundtjänst, och fick svaret att:

"Det är fler som ringt, det har blivit fel i något system. Vill du att jag plockar bort tjänsten?".

Självklart ska tjänsten bort om jag inte beställt den... Så om ni har fått nytt eller förlängt abonnemang kan det vara värt att kika på Mina Sidor, om ni inte vill skänka Telia 10kr/månad i onödan. ;)

 

Detta är inte SANT!! Ytterligare ett fel som de bara rycker på axlarna över. "Fel i nått system...", har ni Telia koll på nått?!?! Det blir mer och mer tydligt att Telia sköts av ett gäng KLÅPARE!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ringer The Phone House nationella nummer berättar en röst att "iPhone 4 är slut i alla butiker. Nästa leverans beräknas till v34". Så v34 kanske gäller till alla operatörer i Sverige... en vecka till då minst utan nån lur... suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag pallar inte läsa igenom hela tråden för att se om min fråga redan har svarats på.jag beställde min iPhone 4 för drygt 10 dagar sen och har ännu inte fått hem mina papper jag ska skriva under. Så jag tänkte fråga er som faktiskt har fått hem era papper hur lång tid det tog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag pallar inte läsa igenom hela tråden för att se om min fråga redan har svarats på.jag beställde min iPhone 4 för drygt 10 dagar sen och har ännu inte fått hem mina papper jag ska skriva under. Så jag tänkte fråga er som faktiskt har fått hem era papper hur lång tid det tog?

2-4 dagar har det tidigare rapporterats om i tråden. Om jag var du skulle jag ringa till Telia och sedan vara på dom tills de svarar om hur det ligger till med din order/avtalssändning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack! sitter i deras kö nu! plats 36^^Edit: enligt dom så är papperna påväg ut as we speak, så dom ska komma vilken dag som helst.Får hoppas att det stämmer då!och varför kan man inte göra radbyte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700100174551 är senaste numret just nu, synd att man inte kan se när denna order lades hos Telia, inte när de la in den i systemet (lördags?!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack! sitter i deras kö nu! plats 36^^Edit: enligt dom så är papperna påväg ut as we speak, så dom ska komma vilken dag som helst.Får hoppas att det stämmer då!och varför kan man inte göra radbyte?

Ja, kommer dom inte innan onsdag så ringer du dit igen och tvingar dom att skicka ut nya papper. Ibland verkar forum-mjukvaran bugga lite när man formaterar texten när man redigerar, därför kan det vara svårt ibland och göra ett radbyte - men prova trycka enter + enter så det blir dubbla rader istället, då brukar det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen fick jag min 16 GB idag. Tjejen hämtade ut den. Men det var inte det luriga, nu börjar det bli spännande:

 

Vi gjorde en liten specialare förstår ni. Jag vill ha en ny iPhone och partnern ett telia fastpris-abbonemang. Sagt och gjort, jag beställer en iP4 med telia fastpris för 0 kr kontant, 700 kr/mån + 50 kr/mån för telefonen. 1250:- för en iPhone 4 kan det väl vara värt. Hon får abbonemanget och min 3g, och jag sätter mitt SIM i den nya telefonen.

Idag när den levereras slår det mig igen att "shit, jag behöver ett micro-SIM för mitt abbonemang". Och ännu mer "shit, måste se till att tjejen fortfarande får ha kvar sitt vanliga SIM".

Pratar med Telias kundtjänst som först säger att "det var ju synd" ungefär; jag kommer att få ett microSIM till fastprisabbonemanget och det går inte att byta till vanligt SIMkort (!!!!). Efter lite meckande går dom med på att skicka ett microsim till mig för mitt abbonemang, men det är fortfarande tvärstopp att få ett vanligt SIM för tjejens.

 

Till slut lyckas supporten helt enkelt råstoppa tillverkningen av micro-SIM för tjejens abbonemang, så hon behåller sitt nuvarande, och de har skickat ett nytt till mig.

Höll på att bli lite kallsvettig där ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsimmet kommer i ett "stort plastkort" med TVÅ perforeringar... bryter du den "Yttre" perforeringen blir det ett vanligt sim, bryter du den inre blir det ett micro sim... så du kommer inte ha några problem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen fick jag min 16 GB idag. Tjejen hämtade ut den. Men det var inte det luriga, nu börjar det bli spännande:

 

Vi gjorde en liten specialare förstår ni. Jag vill ha en ny iPhone och partnern ett telia fastpris-abbonemang. Sagt och gjort, jag beställer en iP4 med telia fastpris för 0 kr kontant, 700 kr/mån + 50 kr/mån för telefonen. 1250:- för en iPhone 4 kan det väl vara värt. Hon får abbonemanget och min 3g, och jag sätter mitt SIM i den nya telefonen.

Idag när den levereras slår det mig igen att "shit, jag behöver ett micro-SIM för mitt abbonemang". Och ännu mer "shit, måste se till att tjejen fortfarande får ha kvar sitt vanliga SIM".

Pratar med Telias kundtjänst som först säger att "det var ju synd" ungefär; jag kommer att få ett microSIM till fastprisabbonemanget och det går inte att byta till vanligt SIMkort (!!!!). Efter lite meckande går dom med på att skicka ett microsim till mig för mitt abbonemang, men det är fortfarande tvärstopp att få ett vanligt SIM för tjejens.

 

Till slut lyckas supporten helt enkelt råstoppa tillverkningen av micro-SIM för tjejens abbonemang, så hon behåller sitt nuvarande, och de har skickat ett nytt till mig.

Höll på att bli lite kallsvettig där ett tag...

 

Jag gör ungefär samma sak med min pappa, han får min 3gs, det jag gjorde var att beställa ett microsim till mig som jag fick för några veckor sedan. Sedan har jag använt det som vanligt och när jag får den nya telefonen tar jag bort ytterdelen så att det blir ett microsim. Pappa får ju ett lika dant simkort så han ser bara till att inte ta loss ytterdelen och så är allt fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsimmet kommer i ett "stort plastkort" med TVÅ perforeringar... bryter du den "Yttre" perforeringen blir det ett vanligt sim, bryter du den inre blir det ett micro sim... så du kommer inte ha några problem. :)

 

Ah, önskar jag hade vetat det. Smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att veta, fick själv reda på det när någon här på forumet postat ett foto på det han fick ut från telia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan hämtat ut ett microkort i Teliabutiken. Såg på hemsidan att det var både simkort och microsimkort i ett. Men personalen i butiken sa att om jag byter så skulle jag inte kunna använda kortet innan jag fick min iPhone 4. Då fick JAG upplysa personalen om hur deras egna sim/microkort såg ut... Telia slutar aldrig att överraska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...