Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Jag håller med er till fullo, men jag skulle aldrig gå tillbaka till Telenor pga deras urusla kundtjänst, jag har faktiskt aldrig vart med om något sämre :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Beställde 32 Gb i butik 8/8, skrev på avtal och fullmakt för portering av nummer. Har inte hört nåt mer än orderbekräftelsen per mejl, men så igår fick jag brev med påminnelse om att jag ska fylla i fullmakt för portering... Ringde kundtjänst, men de kunde inte ge något svar, tyckte jag skulle mejla in. Har gjort, men ej fått nåt svar än. Fler som råkat ut för liknande? Känns inte så förtroendeingivande om man slarvar bort viktiga papper som fullmakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32 Gb i butik 8/8, skrev på avtal och fullmakt för portering av nummer. Har inte hört nåt mer än orderbekräftelsen per mejl, men så igår fick jag brev med påminnelse om att jag ska fylla i fullmakt för portering... Ringde kundtjänst, men de kunde inte ge något svar, tyckte jag skulle mejla in. Har gjort, men ej fått nåt svar än. Fler som råkat ut för liknande? Känns inte så förtroendeingivande om man slarvar bort viktiga papper som fullmakter.

 

Ring kundservice igen. Det finns, av egna erfarenheter, bättre och sämre personal där.. Tyvärr. Säg som det är att du blev ombedd att maila men att du inte fått svar. Du har ju trots allt gjort som de bad dig om tidigare men det löste ju inte problemet.

 

Jag ringde kundservice i ett annat ärende för någon dag sen, hon jag pratade med då bad mig ringa den butik där jag lagt ordern.. Man tycker ju att kundservice ska kunna svara på allt! De i butikerna är ju bara säljare, så de kunde inte ge mig svar. Jag ringde tillbaka till kundservice och fick prata med en riktigt trevlig tjej som hjälpte mig direkt. Hon förstod inte varför den tidigare jag pratat med dirigerade mig till butiken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32 Gb i butik 8/8, skrev på avtal och fullmakt för portering av nummer. Har inte hört nåt mer än orderbekräftelsen per mejl, men så igår fick jag brev med påminnelse om att jag ska fylla i fullmakt för portering... Ringde kundtjänst, men de kunde inte ge något svar, tyckte jag skulle mejla in. Har gjort, men ej fått nåt svar än. Fler som råkat ut för liknande? Känns inte så förtroendeingivande om man slarvar bort viktiga papper som fullmakter.

 

De hade slarvat bort mitt avtal för abonnemanget och telefonen. Så jag fick göra ett nytt muntligt, men detta tog cirka 2 veckor och 20+ samtal för de att upptäcka. Så ring och ring och ring, varje dag. Eller be om få göra ett muntligt avtal för fullmakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hade slarvat bort mitt avtal för abonnemanget och telefonen. Så jag fick göra ett nytt muntligt, men detta tog cirka 2 veckor och 20+ samtal för de att upptäcka. Så ring och ring och ring, varje dag. Eller be om få göra ett muntligt avtal för fullmakten.

 

Vad mycket enklare det skulle vara om allt signerades digitalt via mina sidor..

 

Istället för att skicka ut avtal om allt mellan himmel och jord till nya användare fick de ett Mina sidor konto istället. Nuvarande Telia-användare får alla avtal dit, det kommer ett mail som ger besked att nu kan du signera dina avtal via E-legitimation på Mina sidor. Där samlas allt och man kan läsa och signera alla möjliga avtal.

 

För att slippa allt krångel med massa olika pappersavtal hit och dit. Och (!) det är bra för miljön med mindre papper, ett argument till att man ska välja Telia i denna miljömedvetna värld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuvarande Telia-användare får alla avtal dit, det kommer ett mail som ger besked att nu kan du signera dina avtal via E-legitimation på Mina sidor. Där samlas allt och man kan läsa och signera alla möjliga avtal.

 

Nope, när jag beställde min iPhone så kunde jag inte välja på nätet att signera via mina sidor och fick heller inget mail om att jag kunde göra det.

Enda alternativet jag fick var att få avtalet hemskickat.

Så nåt hos Telia måste ju krångla.

(Ja, är befintlig kund sen minst 12-13 år sedan, både mobilt och fast-tele...)

 

Och ingen telefon har dykt upp än heller, beställde en 32 GB 30/7 :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med er till fullo, men jag skulle aldrig gå tillbaka till Telenor pga deras urusla kundtjänst, jag har faktiskt aldrig vart med om något sämre :(

 

Då är det ju lite ombytta roller för oss. Jag har aldrig varit med om något sämre än när man ringde Telias KT, inga svar på frågorna, var är min telefon? var är mitt ordernummer? varför tillämpas inte era kö?. Jag är ju inte ensam här som tycker Telias KT har varit under all kritik i denna iPhone-lansering.

 

Men nu testar jag Telenor ett par år så får jag känna efter sedan.

 

Lycka till med era IP4:or!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, när jag beställde min iPhone så kunde jag inte välja på nätet att signera via mina sidor och fick heller inget mail om att jag kunde göra det.

Enda alternativet jag fick var att få avtalet hemskickat.

Så nåt hos Telia måste ju krångla.

(Ja, är befintlig kund sen minst 12-13 år sedan, både mobilt och fast-tele...)

 

Och ingen telefon har dykt upp än heller, beställde en 32 GB 30/7 :angry:

 

Tror att du missförstod min post.. Det var från min sida ett förslag på hur alla dessa ärenden borde skötas. Det var inte ett konstaterande hur det fungerar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen min telefon igår (torsdag)!!! men inget microsim. ok kommer väl imorgon tängte jag nädå inget simkort idag heller ringer och frågar och får till svar att det är ett på väg, men om jag har möjlighet så kan jag åka till teliabutiken i västerås(bor där) och hämta ut ett direkt ok vad kostar det då undrar jag. kostar ingenting får jag till svar. åker ner till teliabutiken och ska fixa simkortet då säger han som expidierar mig att jag kommer att bli debiterad 95 kr eftersom det redan är ett microsim på väg jaha säger jag det skulle ju vara gratis. det kostar 95 kr svarar han igen. då tycker du allstå att jag skall sitta och vänta tills nästa vecka innan jag kan använda telefonen. ja svarar han eller betala 95 kr och få ett nu. bad honom dra åt helvete..åker hem och klipper till mitt gamla simkort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen min telefon igår (torsdag)!!! men inget microsim. ok kommer väl imorgon tängte jag nädå inget simkort idag heller ringer och frågar och får till svar att det är ett på väg, men om jag har möjlighet så kan jag åka till teliabutiken i västerås(bor där) och hämta ut ett direkt ok vad kostar det då undrar jag. kostar ingenting får jag till svar. åker ner till teliabutiken och ska fixa simkortet då säger han som expidierar mig att jag kommer att bli debiterad 95 kr eftersom det redan är ett microsim på väg jaha säger jag det skulle ju vara gratis. det kostar 95 kr svarar han igen. då tycker du allstå att jag skall sitta och vänta tills nästa vecka innan jag kan använda telefonen. ja svarar han eller betala 95 kr och få ett nu. bad honom dra åt helvete..åker hem och klipper till mitt gamla simkort

Skojar du???

Efter all denna kollaps till lansering så har de mage att ta betalt för ett simkort!!??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen min telefon igår (torsdag)!!! men inget microsim. ok kommer väl imorgon tängte jag nädå inget simkort idag heller ringer och frågar och får till svar att det är ett på väg, men om jag har möjlighet så kan jag åka till teliabutiken i västerås(bor där) och hämta ut ett direkt ok vad kostar det då undrar jag. kostar ingenting får jag till svar. åker ner till teliabutiken och ska fixa simkortet då säger han som expidierar mig att jag kommer att bli debiterad 95 kr eftersom det redan är ett microsim på väg jaha säger jag det skulle ju vara gratis. det kostar 95 kr svarar han igen. då tycker du allstå att jag skall sitta och vänta tills nästa vecka innan jag kan använda telefonen. ja svarar han eller betala 95 kr och få ett nu. bad honom dra åt helvete..åker hem och klipper till mitt gamla simkort

 

Det finns idioter.. Frågan är bara om det var kundservice som sa fel eller om butiken hade fel. Det låter ju rimligt det han i butik sa. Men ändå, ingen stor uppoffring för honom att ge dig ett nytt SIM gratis. Då hade du ju skrivit det här istället och varit glad!

 

Vissa verkar verkligen inte prioritera nöjda kunder, och då ska man fan inte stå i en butik. Sådana här småsaker ska de kunna fixa utan problem tycker jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till kundtjänst för en stund sen för att jag har fått nog av att vänta nu. Ville bara få besked! Har sett att alla som har samma kundnummer som mig + - 20 nummer har fått sina 32 Gb "Avslutad/levererad" medan min fortfarande står som "väntar på leverans".

 

Då säger dom att jag borde ha fått min vid det här laget! :o

 

Har inte hört ett knyst, inget sms, inget mail, ingenting!

 

Väntar nu på att få svar via mail/telefon från företaget som skickar ut telefonerna (tydligen inte telia som sköter den biten själva) om hur det ligger till.

 

Blir förbannad om posten har slarvat bort den! Har inte haft tur med posten denna veckan kan jag lova!

Väntar på ett paket från 2 olika säljare på tradera som inte har dykt upp ännu trotts att de skickades i måndags!

 

Vad jag däremot har fått är ett helt annat paket som jag INTE har en aning om vem det kommer ifrån.

Det innehöll en skinnjacka i "Äkta getskinn"

 

TRAGISKT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till kundtjänst för en stund sen för att jag har fått nog av att vänta nu. Ville bara få besked! Har sett att alla som har samma kundnummer som mig + - 20 nummer har fått sina 32 Gb "Avslutad/levererad" medan min fortfarande står som "väntar på leverans".

 

Då säger dom att jag borde ha fått min vid det här laget! :o

 

Har inte hört ett knyst, inget sms, inget mail, ingenting!

 

Väntar nu på att få svar via mail/telefon från företaget som skickar ut telefonerna (tydligen inte telia som sköter den biten själva) om hur det ligger till.

 

Blir förbannad om posten har slarvat bort den! Har inte haft tur med posten denna veckan kan jag lova!

Väntar på ett paket från 2 olika säljare på tradera som inte har dykt upp ännu trotts att de skickades i måndags!

 

Vad jag däremot har fått är ett helt annat paket som jag INTE har en aning om vem det kommer ifrån.

Det innehöll en skinnjacka i "Äkta getskinn"

 

TRAGISKT!

 

En skinnjacka i ÄKTA GETSKINN är inget man får varje dag =)

Men hoppas det ordnar upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du missförstod min post.. Det var från min sida ett förslag på hur alla dessa ärenden borde skötas. Det var inte ett konstaterande hur det fungerar idag.

 

Aha, då missförstod jag lite, då kan jag bara hålla med! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått mitt ordernummer mail, kollade upp det och det står ; 2010-08-20 - Väntar på leverans

detta är den andra beställningen jag lade för lite drygt en vecka sedan, så det va ju klokt att göra en ny beställning då jag inte fått avtalet på över 2 veckor som jag skulle skicka tillbaka. Det tog alltså en vecka för mig att få ordernumret.

Ska bli kul att se hur länge det tar innan telefonen och micro-sim kommer......skulle gissa 3 veckor, försöker vara positiv....

7001001809xx, ska man ta det som att telia sålt 180900st telefoner hittills eller är detta alla från den svenska kön för alla operatörer?

Någon som har högre nummer??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått mitt ordernummer mail, kollade upp det och det står ; 2010-08-20 - Väntar på leverans

detta är den andra beställningen jag lade för lite drygt en vecka sedan, så det va ju klokt att göra en ny beställning då jag inte fått avtalet på över 2 veckor som jag skulle skicka tillbaka. Det tog alltså en vecka för mig att få ordernumret.

Ska bli kul att se hur länge det tar innan telefonen och micro-sim kommer......skulle gissa 3 veckor, försöker vara positiv....

 

7001001809xx, ska man ta det som att telia sålt 180900st telefoner hittills eller är detta alla från den svenska kön för alla operatörer?

 

Någon som har högre nummer??

 

Tre veckor, då är du allt positiv. Jag beställde på releasedagen 30/7 och har inte fått min än. Jag beställde en 32gb dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker hålla modet uppe....ok...tänk positivt, jag är redan så less på telia så jag försöker skapa en illusion av att telia gör ett bra jobb å skyndar på lite.......

Jag beställde en 16gig så det "kanske" kan ske ett mirakel på telia och att dom kanske jobbar in 9 fikat.....å får iväg min telefon.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre veckor, då är du allt positiv. Jag beställde på releasedagen 30/7 och har inte fått min än. Jag beställde en 32gb dock..

När på dagen beställde du?

 

Skulle tro att du får den i nästa leverans, jag beställde strax före lunch och fick min i onsdags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När på dagen beställde du?

 

Skulle tro att du får den i nästa leverans, jag beställde strax före lunch och fick min i onsdags!

 

Kl 02.38 skickade jag den, står det i bekräftelsen. Verkar som det tar ca 3v från då man fått ordernumret, visst det kan ta längre också men apples tillverkare börjar tydligen komma ikapp enligt vissa sajter.

 

Men....vi får väll se..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När på dagen beställde du?

 

Skulle tro att du får den i nästa leverans, jag beställde strax före lunch och fick min i onsdags!

 

Jag beställde runt 16-17 tiden. Om jag inte kommer med nästa leverans blir jag lite besviken. Synd bara att det verkar vara minst 10 dagar mellan leveranserna... http://www.teliaiphoneblog.se/leveransstatus-pa-iphone-4/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde runt 16-17 tiden. Om jag inte kommer med nästa leverans blir jag lite besviken. Synd bara att det verkar vara minst 10 dagar mellan leveranserna... http://www.teliaipho...us-pa-iphone-4/

 

Känns det bättre om jag säger att jag beställde 0040 på releasen o fortfarande väntar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kunde jag varit så dum och beställa på telia.se?

Nu är det 4 personer jag känner som fått sina telefoner genom butiker (en av dom genom tele2.se) som har beställt 2 veckor efter mig men som redan fått sina...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det fan vara nog snart! Skapligt lack man blir när man skummar igenom "Vi som beställde iPhone4 från Telenor" och ser hur det bara har ramlat in telefoner med leveranstider på 6-10 dagar och en annan har väntat i 21 dagar snart...!!

 

Kommer ingen telefon eller ens något bra/vettigt besked från Telia nästa vecka får det bli Telenor istället! info%20(31).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...