Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Vad håller Telia på med? träffade en bekant som beställde sin iphone 4, 3/8 på Telia.se precis som jag. Han fick sitt avtal på fredagen 6:e och telefonen i dag fredag 13:e. Han gick där och glänste med sin telefon......Och vi bor på samma ort!!

 

Jag har fortfarande inte fått mitt avtal som jag ska skicka in med underskrift, och som jag sa tidigare så beställde jag på release natten vid kl 00.01-00.10.

 

Jag sa att jag inte skulle bry mig mer men nu e jag riktigt jäkla irriterad på telia!!!

 

Kolla på Apple och vad dom gjorde med killen som var ansvarig för antenn problemet, Han fick kicken så det heter duga!

Vem eller vilka på telia kommer kickas för denna dunder tabbe?

 

Telia brukar ju vara ganska bra på att svara på frågor på forumet men det har vart väldigt tyst länge, vågar dom sig inte hit eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Vad håller Telia på med? träffade en bekant som beställde sin iphone 4, 3/8 på Telia.se precis som jag. Han fick sitt avtal på fredagen 6:e och telefonen i dag fredag 13:e. Han gick där och glänste med sin telefon......Och vi bor på samma ort!!

 

Jag har fortfarande inte fått mitt avtal som jag ska skicka in med underskrift, och som jag sa tidigare så beställde jag på release natten vid kl 00.01-00.10.

 

Jag sa att jag inte skulle bry mig mer men nu e jag riktigt jäkla irriterad på telia!!!

 

Kolla på Apple och vad dom gjorde med killen som var ansvarig för antenn problemet, Han fick kicken så det heter duga!

Vem eller vilka på telia kommer kickas för denna dunder tabbe?

 

Telia brukar ju vara ganska bra på att svara på frågor på forumet men det har vart väldigt tyst länge, vågar dom sig inte hit eller?

 

 

Jag ringde till kundtjänst igår ikväll, eller rättare sagt min fru efter jag berättat ett flera är på forumet fått sina telefoner trots att dom beställt efter mig och många andra (jag beställde 2/8).

Gissa vad kvinnan på kundtjänst sa???

DOM LJUGER!

Frugan blev helt paff och frågade "Är du riktigt säker på det?"

JA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite trött nu på Telia.

Fick inte något ordernr. inom en vecka (beställde 5/8), så ringde igår.

Först hittade hon i kundtjänst inte min beställning, men efter ett tag hade hon letat på den. Tydligen så får man om man är under 23 (som jag) inte ha en måndagsavgift på telefonen på 250 kr (vilket väl är det enda man kan välja på hemsidan?) , så beställningen hade aldrig gått igenom. Hade de sagt något? nä...

 

Istället fick jag göra en ny beställning med 200 i måndagen + en engågsavgift istället. Så nu är man väl sist i kön igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väldigt nära på att avboka hela beställningen men hade tur att komma fram till en av de där riktigt service-minded personerna som jag stött på Telia ( Tyvärr verkar inte alla följa denna riktlinje ).

 

Från första början fick jag veta att personalen tydligen bara lagt en bindnigstid på mig, men ingen telefon utan den beställts separat på något sätt.

Så hon på kundsupporten som jag samtalade med en bra stund förstod min situation och var väldigt noga med att berätta att under en såhär viktig lansering är det inget misstag som kan accepteras,

och tog själv tag i problemet och ringde runt i flera dagar ( ringde och gav mig lägesrapporter varje dag ) efter hur de skulle lösa det hela.

 

Till slut igår så berättade hon att de hade fixat allting som hade gått fel och att jag tydligen inte hade förlorat min plats i kön.

Så förhoppningsvis kanske man kan få sin telefon i nästa batch.. men det känns som man får vänta och se om det stämmer.

 

Jag är glad över att det finns personer på telia som faktiskt beter sig som riktig support, så man ska inte dra alla över en kant..

dock verkar det som sagt vara en minoritet i dagsläget :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde igen, fredag 13:e, via mina sidor eftersom man enligt telia support ställs i kö först när man skrivit under å skickat tillbaka avtalet.

 

Det spelar tydligen ingen roll att jag 'hängde på dörren' å beställde först.

 

Signade elektroniskt på mina sidor så nu får vi ser hur lång tid det tar.

 

Hoppas på lite tur nu, beställde samma igen, en 16 gig med telia vänner och mobilsurf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spring ner till din närmaste Teliabutik imorn efter att ha dubbelkollat deras öppettider, aktivera luren i butiken om du har möjlighet...

 

Grattis till luren iaf!

 

[Edit] Min dröjer... suck...

 

skulle gärna göra det men har inte tid, hade jag vetat att man kunde göra det hade jag gjort det igår (fredag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite trött nu på Telia.

Fick inte något ordernr. inom en vecka (beställde 5/8), så ringde igår.

Först hittade hon i kundtjänst inte min beställning, men efter ett tag hade hon letat på den. Tydligen så får man om man är under 23 (som jag) inte ha en måndagsavgift på telefonen på 250 kr (vilket väl är det enda man kan välja på hemsidan?) , så beställningen hade aldrig gått igenom. Hade de sagt något? nä...

 

Istället fick jag göra en ny beställning med 200 i måndagen + en engågsavgift istället. Så nu är man väl sist i kön igen.

 

Ok inga måndagsavgifter, men tisdagsavgifter då? Eller rent av söndagsavgift, går det för sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok inga måndagsavgifter, men tisdagsavgifter då? Eller rent av söndagsavgift, går det för sig?

 

Haha, nyvaken du vet :)

 

Men tycker detta är underligt. Ingen här som är under 23 och upplevt samma sak? Eller har era beställningar gått igenom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nyvaken du vet :)

 

Men tycker detta är underligt. Ingen här som är under 23 och upplevt samma sak? Eller har era beställningar gått igenom?

 

18 år & 4 månader, och min beställning verkar ha gått igenom. Telefonen är skickad med posten, men ligger i Ånge. Har du varit kund tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nyvaken du vet :)

 

Men tycker detta är underligt. Ingen här som är under 23 och upplevt samma sak? Eller har era beställningar gått igenom?

 

Funkade för mig. Fyller visserligen i oktober så det kanske har med det att göra..(?)

Eller så har det med att göra att jag blev servad i butiken av en sån där riktigt klockren servicemänniska som man har tur att stöta på ibland. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nära att jag bytte till Tele2 igår. Gick in på MediaMarkt, de hade 16Gb i lager och hade precis sålt den sista 32Gb. Jag vill bestämt ha 32Gb så hade de haft nån kvar hade det med 99% blivit operatörsbyte.

 

Nån som vet hur täckningen är med Tele2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju att köpa iPhone 4 m kontantkort från Telia.

 

Är det några krav att man måste vara befintlig Telia-kund eller liknande för att få köpa en?

 

Är nämligen så att jag ringde någon bitter kvinna igår på kundtjänst som efter ha frågat mitt nummer och sett att jag har Halebop, hävdade att jag inte kunde köpa telefonen kontant eftersom jag hade Halebop och skulle vända mig till dom istället?

 

 

Mycket märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Iphone 4 finns hos mediamarkt, undrar om den finns på elgiganten eller onoff?

Någon som vet?

 

Det ska bli intressant å se om min nya beställning kommer inom två veckor, då blir jag brydd....????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 år & 4 månader, och min beställning verkar ha gått igenom. Telefonen är skickad med posten, men ligger i Ånge. Har du varit kund tidigare?

 

superirriterad.gif

 

Nix, är ny kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir inte klok på Telia, är det någon som kan förklara varför de gör såhär?

 

Jag beställde min 16GB via nätet 31/7 16.00. Fick avtalet 2/8 och skicka in det direkt, de kom in till dom 2 dagar senare.

Jag ville portera mitt nummer från Tre. Och den porteringen går igenom den 16/8 01.00.

Innebär inte detta att jag inte kan ringa med mitt tre sim längre?

 

Och svaret från Kundtjänst och varusupport varför jag inte fått ett ordernr än är för att porteringen måste gå igenom först men att jag behåller min köplats (dvs 31/7).

Men hur kan mitt abonnemang börja utan att jag ens fått ett ordernr för telefonen?

 

 

Är det någon som vet helt säkert ifall mitt 3-sim kommer sluta fungera då?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beträffande "åldersgränsen" så tror jag inte att det finns någon sådan. Däremot så gör de ju en kreditupplysning på alla nya abonnemang och det är möjligt att kraven blir tuffare om man är under en viss ålder, exempelvis 23. Detta betyder inte med automatik att Xelo har en misskött ekonomi, men kombinationen av låg inkomst och förhållandevis dyrt abonnemang kan vara det som satte käppar i hjulet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet helt säkert ifall mitt 3-sim kommer sluta fungera då?

 

Tacksam för svar!

 

När portningen är klar så fungerar inte ditt gamla simkort längre. Varför Telia inte kan skicka ut varan än handlar väl säkerligen om att portningen måste gå igenom först (eftersom man kan ha en viss bindningstid kvar hos Tre t.ex.) så att Telia ser att allt är reko.

Så Iphone 4 finns hos mediamarkt, undrar om den finns på elgiganten eller onoff?

Någon som vet?

 

Den finns hos Elgiganten osv.

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=nmisGQVtfjYAAAEq7BUZnSAx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag ger dem en vecka till. Händer inget med statusen, väntar på leverans, innan lördagen ger jag mig ut på jakt. Om man beställt en timme efter officiell release och väntar över tre veckor är det hela uruselt skött från Telia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkterna som fäller Telias iPhone 4-lansering:

 

• Varför gräddfil till "Trogna" kunder? Telia borde begripit att många kunder, gamla som nya, ville ha en iPhone 4. Inte behövde de ge vissa utvalda förtur! Detta retar nu många med mig och har nog fått en motsatt effekt, att de istället tappar kunder. Telia tycker alltså att alla kunder inte är lika mycket värda, vilket gör att jag iallafall får ett lite ont öga till Telia. Varför kan inte alla få samma chans på en iPhone 4 hos Telia?

 

• Bokningen efter midnatt! Hemsidan la ner stup i minuten trots att de sagt sig vara väl förberedda! 

 

• Lagersaldot visade grönt trots att de i själva verket inte hade några telefoner kvar efter att alla de som fick beställa via SMS-erbjudandet tingat upp de lurar de fått in. Det kallar jag en typ av falsk marknadsföring. Hade det istället visat rött hade man ju letat upp ett annat alternativ men Telia ville lura till sig kunder. 

 

• Beställningsmailet visade leverans 5/8 vilket också visade sig vara ljug. Det ska Telia ha koll på! Det skulle väl inte varit så svårt att få in "2 - 7 veckor" istället...

 

• Avtalssigneringen! Ett jätteproblem för många! Jag lyckades signera digitalt via Mina sidor men många har fått skriva på papper i butik plus hemskickade papper i flera omgångar!

 

• Orderläggningen! Telia kör med manuell orderläggning! Folk sitter alltså med alla beställningserkännanden utskrivna på papper i högar och lägger in ordrarna. Hur placeras man då i den nationella kön? Får alla en kölapp och hur syncar man alla då mot den nationella kön? 

 

• Order-SMS! Hur många har fått sitt ordernummer på SMS? Jag med de flesta har själva fått ringa kundtjänst om sitt ordernummer. 

 

• Kösystemet! Eller rättare sagt tombolan! Telia gick ut direkt och sa att det finns EN nationell kö. Där skulle alla hamna som beställt på web, i butik eller på telefon, i turordning! Efter ett par veckor visar det sig nu att kön brustit på många håll. Man placeras tydligen i kön först efter ett giltigt avtal finns signerat. En hel drös står utan telefon medans folk som beställt efter har fått sina lurar. Detta gäller både 16 och 32-modellerna!

 

• Antal telefoner i butik vid lansering! Var inne i butik dagen innan och frågade mig för. Löjligt nog fick de inte avslöja antalet enheter de fått in. Varför? Jo för att lura in kunder och få dem beställa och knyta upp dem till Telia. Luskade iallafall ut att butiken skulle ha ca 15 lurar. Stod sen på morgonen som nummer 6 i kön. Var rätt säker på att få en 32Gb. När man sen släpptes in efter 3 timmar så hade de bara 1 32Gb!! Den rök illa kvickt! Personalen var snabb att erbjuda mig att beställa, sa då att jag redan gjort en beställning vid 01-tiden och frågade hur korrekt leveransdatumet 5/8 var. De sa att det är det som gäller!! Okej tänkte jag, kan vänta en vecka på min 32:a... Tji fick jag och alla andra. Och visst fan kunde killen i butiken dagen innan sagt till mig att de bara hade 1 32Gb... men nej, få in kunderna i butik och knyt upp dem till Telia.

 

• Information! Telias kundtjänst är under all kritik! Om man ställer samma fråga till 5 olika får man 5 olika svar. Ingen vet nått egentligen. Hänvisar hela tiden till varusupport. De har ingen aning om varför vissa får telefonen före de som lagt beställning tidigare. 

 

• Den 30/7 på fredagen gick Telia ut i media om att de som beställt på releasenatten skulle ha sin telefon inom 2 veckor! Yeah right!! 

 

• Telia hävdade tidigt att de får leverans från Apple varje vecka. Kundtjänst säger att man aldrig vet när Apple skickar ut leveranser. Det kan dröja några veckor!!

 

Näää, förtroendet för Telia har sjunkit! De får en vecka till. Ändras inte min status från "Väntar på leverans" senast fredag går jag till en annan operatör. Mediamarkt har t.ex lurar på lager med Tele2...

 

Beställde man en 32 00:59 på releasenatten ska man ha sin telefon inom 3 veckor tycker jag!! Telia är faktiskt inte så unika!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en kompis på telenor, dom har 2 veckors leveranstid. Varför har telia längre leveranstid när dom som sveriges "största" operatör får fler telefoner? Jag skulle gissa att Apple levererar till alla operatörer samtidigt. Sedan undrar man ju, varför tar inte telia in fler personal under lanserings månaderna på en sådan produkt?

 

Jag ska kolla om elgiganten har en iphone hemma, då avbokar jag min direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näää, förtroendet för Telia har sjunkit! De får en vecka till. Ändras inte min status från "Väntar på leverans" senast fredag går jag till en annan operatör. Mediamarkt har t.ex lurar på lager med Tele2...

 

Beställde man en 32 00:59 på releasenatten ska man ha sin telefon inom 3 veckor tycker jag!! Telia är faktiskt inte så unika!!

 

Håller med dig, förtroendet för Telia har sjunkit till botten efter hur dom skött hela grejen med leveranser av iPhone 4. Dom påstår att dom har en kö och kör efter turordning men det stämmer ju inte alls. Bedrövligt Telia!

 

Jag ger också det en vecka till tror jag sen skiter jag i Telia och avbokar min och skaffar den på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde en 31/7 kl: 00:08, har inte fått ett enda svar om ordernr, därav antar jag att det inte blivit behandlat ännu. När jag ringer kundsupport får jag samma svar varje gång: "du borde ha fått ett sms idag, men om du väntar en dag till så får du det garanterat."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kollar på www.telis.se/leverans kan jag se att den iP4 32GB med högst nummer som skickats till kund är 700100164226, den skickades den 14/8. Det finns skickade iP4 som har levererats till kund med högre nummer men de är enbart 16GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...