Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Tänkte på en sak angående er som beställde i butik, bara för att ni beställde ett visst klockslag i butiken betyder inte det att de är då ni hamnar i kö. Telias butiker samlar alla avtal och scannar sedan dom, så det är då först man ställs i kö. Så alla er som beställde i butik, telia kanske scannade och skickade in era avtal i dagarna veckan efter releasen. Fick höra det av en polare som hade ringt å frågat angående sin order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Beställde via telefon 90200. Tog telefonen kontant då jag inte kan ta abonnemang så jag har inte signerat nånting

 

Det måste vara anledningen att du fått ditt ordernummer tidigare än de som beställt med abbonemang då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt en iPhone också. Beställde kontant via 90200.

Har stått i kö hos den lokala återförsäljaren sedan 26 juli, men dom får nog aldrig in några förän kön är slut.. Så därför ringde ja å beställde.

 

Hade ringt och beställt för länge sedan om jag bara hade vetat att de gick å beställa kontant via 90200, men men.

 

5-6 veckors lev.tid sa han. Så bara att vänta då smile.gif

 

 

Tack till ActWrong, som sa att han beställt via 90200 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ut min iPhone idag, efter alla dessa samtal till kundtjänst.. fick ordernummer i måndags och igår stog den som avslutad.

 

Det jag undrar är om det är någon som fått sitt micro sim än? Och hur många dagar det tog efter att ni fick iPhonen?

Står på teliabloggen att den ska komma 1-2 dagar efter, men vet inte om jag är helt hundra på telias uttalanden idag...

 

Beställd:

iPhone 16 gb

30/7, runt 11~ i butik

 

 

Klippte ner mitt gamla Sim-kort så länge, det fungerade så att jag kunde aktivera den och ha igång den i 30-40 minuter.. sen när jag kopplade ifrån den från iTunes en gång så sa den bara "NO SIM" helt plötsligt.. trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 16GB 31/7 och fick mitt ordernummer idag efter väldigt mycket krångel.

Tror ni det är någon idé att jag ringer och frågar om kollinummer?

 

Är i lite samma sits. Bestäde den den 30/7 men skickade in avtalet i måndags. Fick odernummet i dag (7001001770XX). Kan det stämma? Ställdes jag i kön när jag bestälde den den 30 juli eller när dom fick avtalet signerat?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i lite samma sits. Bestäde den den 30/7 men skickade in avtalet i måndags. Fick odernummet i dag (7001001770XX). Kan det stämma? Ställdes jag i kön när jag bestälde den den 30 juli eller när dom fick avtalet signerat?:)

 

Enligt varusupport så gäller kön från när du beställde, men de måste som sagt få in ett avtal innan de kan skicka telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i lite samma sits. Bestäde den den 30/7 men skickade in avtalet i måndags. Fick odernummet i dag (7001001770XX). Kan det stämma? Ställdes jag i kön när jag bestälde den den 30 juli eller när dom fick avtalet signerat?:)

Enligt Telia så behåller du din plats i kön, men å andra sidan kan man ju inte vänta alltför länge med att skicka in avtalet, för då förlorar ju du platsen rent praktiskt. Alltså de väntar ju inte med att skicka ut telefoner till de som ligger efter dig i kön, bara för att du segar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Telia så behåller du din plats i kön, men å andra sidan kan man ju inte vänta alltför länge med att skicka in avtalet, för då förlorar ju du platsen rent praktiskt. Alltså de väntar ju inte med att skicka ut telefoner till de som ligger efter dig i kön, bara för att du segar...

Okej men om dom har passerat min plats i köns så borde dom väll skicka en telefon så for dom får mitt avtal?:)

 

Edit: Kan jag gå in till en telia butik och fråga om jag har fått rätt odernummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha! Jag trodde att det var så att de väntade att sätta en i kön tills de att de fått in påskrivet avtal. Då är det ju lugnt för mig med. Gott!!

 

Köpte ju i butik och skrev på alla avtal, ändå så skickades ett avtal till mig som skulle skrivas på. Tänkte då att jag blev satt i kö senare pga. det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon lite snabbt förklara vad menar dom med

2010-08-19 - Väntar på leverans

 

Jag beställde min iphone för 3v sedan... fick detta mailet igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon lite snabbt förklara vad menar dom med

2010-08-19 - Väntar på leverans

 

Jag beställde min iphone för 3v sedan... fick detta mailet igår.

 

Att Telia väntar på telefon från Apple som de ska skicka till dig. Dock kommer din telefon inte vara med i den nästa sändningen från Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon lite snabbt förklara vad menar dom med

2010-08-19 - Väntar på leverans

 

Jag beställde min iphone för 3v sedan... fick detta mailet igår.

 

Väntar på leverans – Man är placerad i kö och beställningen är mottagen och orderlagd

 

Nästa leverans – Man är placerad att komma med vid nästa inleverans ifrån Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Telia väntar på telefon från Apple som de ska skicka till dig. Dock kommer din telefon inte vara med i den nästa sändningen från Apple.

 

Men fy f** vad piss... dom sa till mig när jag beställde den att det var mellan 3-5v leveranstid. Har man inte rätt o få nått av dom om dom inte leverar innan dess?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fy f** vad piss... dom sa till mig när jag beställde den att det var mellan 3-5v leveranstid. Har man inte rätt o få nått av dom om dom inte leverar innan dess?

 

???????

läst med ej förstått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippte ner mitt gamla Sim-kort så länge, det fungerade så att jag kunde aktivera den och ha igång den i 30-40 minuter.. sen när jag kopplade ifrån den från iTunes en gång så sa den bara "NO SIM" helt plötsligt.. trist.

 

Tänkte bara uppdatera och säga att jag fick min iPhone att fungera med mitt klippta SIM-kort precis.

 

Gjorde som så att jag letade upp en hel del referensbilder och även lite hjälp från bilder där folk tagit isär sina iPhone 4

 

Och felet var att kretsarna från det gamla kortet kom inte riktigt i rätt läge, allt jag behövde göra var att

( i alla fall på mitt kort ) klippa lite extra rakt på kretskortet ( ja faktiskt! ) på rätt sida så fungerade det direkt!

 

Nu går det hur bra som helst :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???????

läst med ej förstått

 

Tolkar det som om crazyivan efter 3 veckor från avtalsingång förmodar att telefonen inte kommer att levereras inom totalt 5 veckor. När den inte kommer inom 5 veckor så verkar crazyivan tycka att Telia eller företagets representant som gav detta muntliga löfte begår ett avtalsbrott och att crayzivan bör ges någon form av ersättning för detta då crazyivan har behövt vänta längre än först lovat.

 

Kan det stämma?

=P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia ljuger rätt i ansiktet på sina kunder. Alla borde inse det, det är ju bara att läsa alla kommentarer här och på iPhonebloggen.

 

Jag tröttnade på deras lögner och gick till Telenor, kanske mitt livs bästa beslut. Sitter nu med min 32 i handen, istället för att vänta, vänta, vänta... medans alla andra gick före mig i deras såkallade "kö"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar det som om crazyivan efter 3 veckor från avtalsingång förmodar att telefonen inte kommer att levereras inom totalt 5 veckor. När den inte kommer inom 5 veckor så verkar crazyivan tycka att Telia eller företagets representant som gav detta muntliga löfte begår ett avtalsbrott och att crayzivan bör ges någon form av ersättning för detta då crazyivan har behövt vänta längre än först lovat.

 

Kan det stämma?

=P

 

det stämmer mycket bra!

tack så mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia ljuger rätt i ansiktet på sina kunder. Alla borde inse det, det är ju bara att läsa alla kommentarer här och på iPhonebloggen.

 

Jag tröttnade på deras lögner och gick till Telenor, kanske mitt livs bästa beslut. Sitter nu med min 32 i handen, istället för att vänta, vänta, vänta... medans alla andra gick före mig i deras såkallade "kö"...

 

Men telenor är dyrare än vad telia är. Känns lite väl mycket tycker jag.

Tjejen jobbar där och försöker övertala mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men telenor är dyrare än vad telia är. Känns lite väl mycket tycker jag.

Tjejen jobbar där och försöker övertala mig :P

 

Fel! Detta blir en billigare affär!!

 

Telia skulle ha 250 kr förhöjd månadsavgift på 32:an i två år, Telenor bara 200 kr. Det blir alltså 1200:- billigare på telefonen.

 

I Telenors pott-abb på 299 kr får man ringa och SMS:a för hela slanten och HELT FRI SURF! Inga begränsning!

 

Ett liknande abb på Telia kostar 199 kr för surf upp till 10Gb. Lägg då till all samtal och SMS-kostnader... typ för 200:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel! Detta blir en billigare affär!!

 

Telia skulle ha 250 kr förhöjd månadsavgift på 32:an i två år, Telenor bara 200 kr. Det blir alltså 1200:- billigare på telefonen.

 

I Telenors pott-abb på 299 kr får man ringa och SMS:a för hela slanten och HELT FRI SURF! Inga begränsning!

 

Ett liknande abb på Telia kostar 199 kr för surf upp till 10Gb. Lägg då till all samtal och SMS-kostnader... typ för 200:-

 

 

Mitt bästa val inom telefonvärlden var att lämna telenor och gå till telia.

 

Blev trött på telenors urusla kundtjänst och värdelösa försäljare.

 

Och vem behöver 10 GB surf? Bättre att välja ett billigare och komma under telenorskostnaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt bästa val inom telefonvärlden var att lämna telenor och gå till telia.

 

Blev trött på telenors urusla kundtjänst och värdelösa försäljare.

 

Och vem behöver 10 GB surf? Bättre att välja ett billigare och komma under telenorskostnaden...

 

Dom som väljer att använda iPhonen som modem till sin dator är i behov av 10gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som väljer att använda iPhonen som modem till sin dator är i behov av 10gb.

 

Där har vi något riktigt viktigt. Det är svårt att säga ett abonnemang som är billigast för alla, eftersom alla har olika användningsområden för sin mobiltelefonen. Skickar du mycket sms? Ta ett ab. med fria sms. Surfar du mycket? Ta ett med fri, eller hög, surfgräns. Ringer du mycket? Ta ett med fria minuter etc etc.

 

Även andra faktorer som var du använder telefonen? Behöver du bästa möjliga teckning? Har du många vänner och familjemedlemmar med samma operatör? Kanske ska välja samma operatör som de och ett ab. där du ringer gratis till dessa. Och vidare i all oändlighet.

 

Bara för att Telenor är det billigaste alternativet för ahnstroem behöver det inte vara det för alla.

 

Skulle det finnas ett abonnemang som var billigast för alla skulle majoriteten av alla användare ha det abonnemanget, och då skulle det bli tufft för de andra operatörerna. Svenska marknaden är ändå väldigt uppdelat till skillnad mot andra länder vilket är ett bevis på att det inte finns ett ab. som är bäst för alla. Vi ska vara glada för att vi har sån valmöjlighet vad gäller abonnemang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har vi något riktigt viktigt. Det är svårt att säga ett abonnemang som är billigast för alla, eftersom alla har olika användningsområden för sin mobiltelefonen. Skickar du mycket sms? Ta ett ab. med fria sms. Surfar du mycket? Ta ett med fri, eller hög, surfgräns. Ringer du mycket? Ta ett med fria minuter etc etc.

 

Även andra faktorer som var du använder telefonen? Behöver du bästa möjliga teckning? Har du många vänner och familjemedlemmar med samma operatör? Kanske ska välja samma operatör som de och ett ab. där du ringer gratis till dessa. Och vidare i all oändlighet.

 

Bara för att Telenor är det billigaste alternativet för ahnstroem behöver det inte vara det för alla.

 

Skulle det finnas ett abonnemang som var billigast för alla skulle majoriteten av alla användare ha det abonnemanget, och då skulle det bli tufft för de andra operatörerna. Svenska marknaden är ändå väldigt uppdelat till skillnad mot andra länder vilket är ett bevis på att det inte finns ett ab. som är bäst för alla. Vi ska vara glada för att vi har sån valmöjlighet vad gäller abonnemang!

 

Kunde inte sagt det bättre själv! Alla väljer abbonemang utefter sina egna behov!

:ThumbsUp::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har vi något riktigt viktigt. Det är svårt att säga ett abonnemang som är billigast för alla, eftersom alla har olika användningsområden för sin mobiltelefonen. Skickar du mycket sms? Ta ett ab. med fria sms. Surfar du mycket? Ta ett med fri, eller hög, surfgräns. Ringer du mycket? Ta ett med fria minuter etc etc.

 

Även andra faktorer som var du använder telefonen? Behöver du bästa möjliga teckning? Har du många vänner och familjemedlemmar med samma operatör? Kanske ska välja samma operatör som de och ett ab. där du ringer gratis till dessa. Och vidare i all oändlighet.

 

Bara för att Telenor är det billigaste alternativet för ahnstroem behöver det inte vara det för alla.

 

Skulle det finnas ett abonnemang som var billigast för alla skulle majoriteten av alla användare ha det abonnemanget, och då skulle det bli tufft för de andra operatörerna. Svenska marknaden är ändå väldigt uppdelat till skillnad mot andra länder vilket är ett bevis på att det inte finns ett ab. som är bäst för alla. Vi ska vara glada för att vi har sån valmöjlighet vad gäller abonnemang!

 

Jag håller med... Alla välljer sitt ab. efter sina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...