Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Jippi!! Hurra!! Om jag inte är med på denna leverans så överger jag Telia!

 

I förra lev såg jag 32:er som gick till de som beställt vid 00:40 plus enstaka som beställt senare på fredagen och lördagen. Jag la order på 32 vid 00:59 så då böööör jag ju få en denna gång!!

 

Om leveransen dom fick in var 32:or måste du få din med denna leverans.

 

Ni som beställde 10/8 får nästan (tycker jag) skylla er själva. Om man beställde en på webben 30:e mitt på dagen skulle ni få er ganska snart. Beställer man 10 dagar senare och som nån skrev inte har tålamod får man förstå att det är mååånga före en. Förstår inte vad ni gjorde den 30:e, låg ni och sov hela dagen? Då tycker jag att ni får stå ert kast.

 

Om man är så mån om att få en telefon så får man ligga i lite själv också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Teliaiphoneblog: 2010-08-17 Leverans har inkommit och utskick pågår

 

 

 

 

 

 

 

Gott!! Sjukt jag har kollat på bloggen hela dagen typ.. Då verkar det komma en var 10:e dag, sist bloggen sa att det var leverans var det väl 7:e?

 

EDIT: Är jag dum i huvudet? Var hittar du den updaten? Senaste uppdateringen jag hittar är 12:e augusti..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott!! Sjukt jag har kollat på bloggen hela dagen typ.. Då verkar det komma en var 10:e dag, sist bloggen sa att det var leverans var det väl 7:e?

 

Generell information

 

Ang. SMS bekräftelse:

När en beställning handläggs i våra system sker ett SMS-utskick med orderstatus samt ordernummer dagen efter. Alltså. Du som kund beställer 30/7, vi handlägger din beställning 2/8, ett SMS skickas ut 3/8 och du kan söka din beställning på telia.se/leverans först dagen efter det.

 

Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan.

 

Just nu har vi en generell väntetid på ca 5-6 veckor på iPhone 4

 

2010-08-06 Leverans har inkommit och utskick pågår

 

2010-08-17 Leverans har inkommit och utskick pågår

 

+

 

Uppdatering: 2010-08-10 kl 0.40

 

Ny leverans inkom i fredags och man har påbörjat utskick till de kunder som har fått ny status – Nästa leverans.

 

 

 

 

Mjo, vi får hoppas att det kommer minst en laddning i veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott!! Sjukt jag har kollat på bloggen hela dagen typ.. Då verkar det komma en var 10:e dag, sist bloggen sa att det var leverans var det väl 7:e?

 

EDIT: Är jag dum i huvudet? Var hittar du den updaten? Senaste uppdateringen jag hittar är 12:e augusti..

 

http://www.teliaiphoneblog.se/leveransstatus-pa-iphone-4/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, Jag beställde en 16gig (telia vänner m. mobilsurf) på release natten precis runt tolvslaget, har inte hört nått om den ordern förutom mitt bekräftelse mail jag fick direkt. Har ringt några gånger å frågat varför jag inte fått mitt avtal, fick svaret att det kommer när telefonen finns på lager.

 

Tröttnade på telia efter att min polare fick sin iphone, som beställt sin 16gigare veckan efter den 3/8 och fick sin telefon den 13:e. Flippade ur då och blev riktigt irriterad på telia, loggade in på mina sidor och beställde en ny iphone med samma abb, fast denna gång signerade jag digitalt på sajten.

 

När jag ringde telia första gången sa dom att jag inte beställt en telefon, påpekade då att jag fått min best.Bekräftelse.

 

Ska bli kul vad som händer......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi!! Hurra!! Om jag inte är med på denna leverans så överger jag Telia!

 

I förra lev såg jag 32:er som gick till de som beställt vid 00:40 plus enstaka som beställt senare på fredagen och lördagen. Jag la order på 32 vid 00:59 så då böööör jag ju få en denna gång!!

 

Jag beställde min 32gb ca 17 på lanseringsdagen, det måste vara våran tur nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om leveransen dom fick in var 32:or måste du få din med denna leverans.

 

Ni som beställde 10/8 får nästan (tycker jag) skylla er själva. Om man beställde en på webben 30:e mitt på dagen skulle ni få er ganska snart. Beställer man 10 dagar senare och som nån skrev inte har tålamod får man förstå att det är mååånga före en. Förstår inte vad ni gjorde den 30:e, låg ni och sov hela dagen? Då tycker jag att ni får stå ert kast.

 

Om man är så mån om att få en telefon så får man ligga i lite själv också.

 

Ursäkta språket, men nu blir jag f*n matt.. Har jag någonstans gnällt över att jag kommer få vänta?? Jag har redan stått till svars en gång för att jag ev. formulerat mig så, vilket jag själv inte tycker och det var verkligen inte meningen heller. Jag visste mycket väl när jag beställde den 10:e att jag skulle få vänta längre än de som köpte på release-dagen. Jag är väl inte helt från vettet.

 

Varför jag inte köpte den 10:e? För jag, säkert som många andra, var lite osäker ang. "antenna-gate". Och jag kunde fixa den via jobbet direkt två dagar efter release men fick i sista sekund reda på att de bara skulle sälja Tele2 den första tiden..

 

Jag står mitt kast, jag väntar. Jag har ingen brådska att få telefonen heller, men klart att det kliar i fingrarna för det är ju en jäkla fin produkt! Därför försöker jag lirka ut så jag vet ungefär hur länge jag kommer att få vänta. Och ja, jag vet att den generella väntetiden är ca 5-6 veckor. Men vem vet, det kanske går snabbare, kanske långsammare.

 

Tycker det är trist att jag måste få stå till svars för att jag köpte den 10:e istället för releasedagen.. Jag har mina skäl och jag visste att jag skulle få vänta ett tag när jag skrev på i butiken den 10/8.

 

Nu tycker jag vi återgår till ämnet och slutar kasta skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta språket, men nu blir jag f*n matt.. Har jag någonstans gnällt över att jag kommer få vänta?? Jag har redan stått till svars en gång för att jag ev. formulerat mig så, vilket jag själv inte tycker och det var verkligen inte meningen heller. Jag visste mycket väl när jag beställde den 10:e att jag skulle få vänta längre än de som köpte på release-dagen. Jag är väl inte helt från vettet.

 

Varför jag inte köpte den 10:e? För jag, säkert som många andra, var lite osäker ang. "antenna-gate". Och jag kunde fixa den via jobbet direkt två dagar efter release men fick i sista sekund reda på att de bara skulle sälja Tele2 den första tiden..

 

Jag står mitt kast, jag väntar. Jag har ingen brådska att få telefonen heller, men klart att det kliar i fingrarna för det är ju en jäkla fin produkt! Därför försöker jag lirka ut så jag vet ungefär hur länge jag kommer att få vänta. Och ja, jag vet att den generella väntetiden är ca 5-6 veckor. Men vem vet, det kanske går snabbare, kanske långsammare.

 

Tycker det är trist att jag måste få stå till svars för att jag köpte den 10:e istället för releasedagen.. Jag har mina skäl och jag visste att jag skulle få vänta ett tag när jag skrev på i butiken den 10/8.

 

Nu tycker jag vi återgår till ämnet och slutar kasta skit.

 

Hörrni!! Kom ihåg att vi alla här står på samma sida! Det är Telia som vi ska rikta vårt agg mot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörrni!! Kom ihåg att vi alla här står på samma sida! Det är Telia som vi ska rikta vårt agg mot!

 

Bra initiativ! Nu kastar vi bara skit på Telia och små leveranser av Iphone 4. Samt att vi delar med oss av våra teliaorder erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta språket, men nu blir jag f*n matt.. Har jag någonstans gnällt över att jag kommer få vänta?? Jag har redan stått till svars en gång för att jag ev. formulerat mig så, vilket jag själv inte tycker och det var verkligen inte meningen heller. Jag visste mycket väl när jag beställde den 10:e att jag skulle få vänta längre än de som köpte på release-dagen. Jag är väl inte helt från vettet.

 

Varför jag inte köpte den 10:e? För jag, säkert som många andra, var lite osäker ang. "antenna-gate". Och jag kunde fixa den via jobbet direkt två dagar efter release men fick i sista sekund reda på att de bara skulle sälja Tele2 den första tiden..

 

Jag står mitt kast, jag väntar. Jag har ingen brådska att få telefonen heller, men klart att det kliar i fingrarna för det är ju en jäkla fin produkt! Därför försöker jag lirka ut så jag vet ungefär hur länge jag kommer att få vänta. Och ja, jag vet att den generella väntetiden är ca 5-6 veckor. Men vem vet, det kanske går snabbare, kanske långsammare.

 

Tycker det är trist att jag måste få stå till svars för att jag köpte den 10:e istället för releasedagen.. Jag har mina skäl och jag visste att jag skulle få vänta ett tag när jag skrev på i butiken den 10/8.

 

Nu tycker jag vi återgår till ämnet och slutar kasta skit.

Alla vi som är på detta forum är apple-fans. När några som beställt några dagar senare från releasen är jätteintresserade av när nästa leverans kommer mm. så upplever jag som att dom verkligen vill ha denna produkt. När man är ett apple-fans och verkligen vill ha denna produkt kunde i alla fall inte jag förstå varför ni då bokade några dagar senare. Jag förstår din förklaring att du skulle vänta på ett godkännande från jobbet att köpa den. Men det kunde jag knappast veta.

 

Det är klart att ganska många bokade några dagar senare, men dom är inte som oss och kollar upp leveranser stup i kvarten. Dom har helt enkelt inte denna panik som många av oss har här, dom klarar av att vänta några veckor till.

 

Det var därför jag undrade varför ni som är så måna om denna produkt bokade så sent. Men nu är det färdigdiskuterat. Ville bara berätta varför jag skrev det jag skrev förut.

 

Låt oss återgå till trådens ämne :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny leverans intressant.

Beställde som jag nämnt tidigare i tråden en 16gb den 31/7 och valde att portera mitt nummer från 3.

Nu har numret porterats och abonnemanget påbörjats och jag har inte ens fått ett ordernummer!

 

Ska ringa imorgon och se vad de säger, jag ska egentligen kräva att komma med på denna leverans. Varför ska jag betala för ett abonnemang innan jag fått telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ringa imorgon och se vad de säger, jag ska egentligen kräva att komma med på denna leverans. Varför ska jag betala för ett abonnemang innan jag fått telefonen?

 

Felet i det här fallet är ju att de påbörjat ditt abbonemang innan du fått telefonen, inte att de levererat telefonen sent. Så det är ju det de ska fixa till, inte frångå den nationella kön (vilket jag hoppas de inte gör oavsett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en väldigt trevlig tjej vid namn Sara som gav mig ett kolli-nr, sorterades i GBG imorse så det ser ut som att jag får min lur idag!

 

Beställde en 32GB den 30/7 11.20 och skrev på kontrakt i butik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade nyss på Telias leveranssida och där står det fortfarande "Väntar på nästa leverans". Två minuter senare får jag ett SMS som meddelar att jag har ett paket från Telia att hämta... :ThumbsUp::galetglad:

 

Beställde på nätet 30/7 vid ca 11.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES! Pratade precis med Telia och fick kollinummer. Får dock ingen träff på det hos Posten än, men nu finns det hopp!

Beställde i butik 2 augusti. Fick order-sms den 17 augusti och statusen är "väntar på leverans".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES! Pratade precis med Telia och fick kollinummer. Får dock ingen träff på det hos Posten än, men nu finns det hopp!

Beställde i butik 2 augusti. Fick order-sms den 17 augusti och statusen är "väntar på leverans".

 

16 eller 32 GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade nyss på Telias leveranssida och där står det fortfarande "Väntar på nästa leverans". Två minuter senare får jag ett SMS som meddelar att jag har ett paket från Telia att hämta... :ThumbsUp::galetglad:

 

Beställde på nätet 30/7 vid ca 11.30.

Ska tilläggas att det är en 32!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte den som klagar i vanliga fall, som de flesta här så kliar det bara i fingrarna! Men snart kommer jag fan lacka... Beställde min 32a 0040 releasenatten, har det hänt något? Iche...

 

Ringde för att få ett kollinummer, fick det för närmare två veckor sen men där har de stannat på nästa leverans, ringt ett oförskämt antal ggr o får inga svar eller ens gissningar, de säger bara att det var ett väldigt tryck när den släpptes! No shit...! Ge mig min lur, den här kön de pratar så högt o ljudligt om är ju bara bullshit...! O om någon mot all förmodan skulle undra, yes signerade digitalt direkt vid beställning!

 

Jag köper verkligen att det tar tid, kan ju tycka att det va rätt klurigt att de beräknade leveransen till 5 augusti men det var det väl ett fåtal som faktiskt tog på allvar, hade säkerligen med trycket att göra! Men nu har det börjat gå lång tid, missat vad som verkar vara två leveranser trots att jag garanterat var tidigare än många att beställa...

 

Bitter? Jag? Ganska... dry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju otroligt!! Ringde återigen, eller, under tiden som jag skrev förra inlägget... Efter att ha pratat med vad nu tjommarna som skickar ut telefonen så fick jag mer besked! O inte omöjligt att jag kommer skicka en påse med lämpligt innehåll till det där företaget...

 

Jorå, min telefon har BÖRJAT skickas två gånger men så blev det något tekniskt fel...så den har fortfarande inte kommit iväg! O då de fick leverans igår kommer det dröja ytterligare minst en vecka...! Hur fan har det där företaget lyckats överleva så länge! Jävla klåpare är vad de är! Om det blir ett tekniskt fel, visst, sånt händer... Men då ska jag väl ha en garanterad lur i nästa leverans...! Hur kan det ske två gånger...! Idioter!!utskallning.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32GB den 30/7 runt 12.00. Jag tecknade nytt abonnemang och signerade elektroniskt med E-leg via Mina Sidor. Fick mitt ordernummer den 6e augusti.

 

Telefonen har stått som "Väntar på leverans" ända sen dess. Jag har inte fått något SIM-kort eller abonnemangsinformation från Telia och Mina Sidor har inte uppdaterats.

 

Nu helt plötsligt får jag ett SMS från Posten där det står att jag kan hämta ut mitt paket från TeliaSonera.

 

Får man inte vanligtvis SIM-kortet direkt i brevlådan? Eller kan det vara så att telefonen faktiskt har kommit? Det verkar som att det dök upp lite 32'or hos Telia igår. Man kan ju hoppas :) Men konstigt att jag inte fått något kollinummer eller någon annan information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32GB den 30/7 runt 12.00. Jag tecknade nytt abonnemang och signerade elektroniskt med E-leg via Mina Sidor. Fick mitt ordernummer den 6e augusti.

 

Telefonen har stått som "Väntar på leverans" ända sen dess. Jag har inte fått något SIM-kort eller abonnemangsinformation från Telia och Mina Sidor har inte uppdaterats.

 

Nu helt plötsligt får jag ett SMS från Posten där det står att jag kan hämta ut mitt paket från TeliaSonera.

 

Får man inte vanligtvis SIM-kortet direkt i brevlådan? Eller kan det vara så att telefonen faktiskt har kommit? Det verkar som att det dök upp lite 32'or hos Telia igår. Man kan ju hoppas :) Men konstigt att jag inte fått något kollinummer eller någon annan information.

Precis samma som för mig. Är också lite orolig att paketet inte alls innehåller en telefon utan bara simkort och abonnemangsinformation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja!! Nu sitter jag min min iPhone 4 32Gb!!

 

Men det är inte den 32Gb jag beställde 00:59 på releasenatten. Efter dagens samtal med KT stod det klart att jag inte verkade komma med på denna lev de fick igår, inget kolli-id till mig. Lyckades inte plockas i lottodragningen denna gång heller. Det var helt enkelt enklare att gå in på MediaMarkt och få en i handen direkt!

 

Telia? Näää, fyyy faan!! Nu är det Telenor som gäller! Och faktiskt till en billigare peng. Telia skulle ha 250:- i förhöjd avgift i 2 år, Telenor bara 200:-

 

Telias abb kostar 98:- fast pris + samtal och sms-kostnad som jag räknat ut skulle minst bli 200:- i månaden. På Telenors pott-abb 299, så ringer jag och messar för hela slanten, 299:- alltså. Så där är det ingen större skillnad.

 

Mobilsurf som jag skulle haft med Telia var upp till 1Gb. Telenor kör HELT fri surf!! Inga maxmängd på datan!

 

Tack för att ni hade så dålig leverans Telia, det gjorde att jag faktiskt kommer ha en billigare mobilkostnad framöver.

 

Tack alla här för den här tiden, nu kommer jag hålla till i Telenor-tråden!

 

Njut nu av era iPhone 4:or!! Det gör jag!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma som för mig. Är också lite orolig att paketet inte alls innehåller en telefon utan bara simkort och abonnemangsinformation...

 

Underrätta oss gärna vad som ligger i paketen. Håller tummarna att det är något större än ett simkort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte fått några papper idag heller. så ringde dom igen och det var tydligen nått problem med porteringen av mitt nummer och det är därför dom inte har skickat några papper. tack Telia.

dessutom sa han att om man beställer en iphone idag så är väntetiden ca 4-6 veckor. det är ju bättre än 8 veckor som jag hörde sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...