Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Jag fick kollinummer igår av KT på Telia. galetglad.gif

Posten mottog föhandsinformation igår kl 14:46 står det om jag söker på kollinummret.

 

Beställde en 32: ungefär kl 12 30/7 i Butik. Skrev på avtal där.

 

Min sambo som också beställde en 32:a har inte fått något, hon beställde ca 10 före mig i samma butik. Packar väl inte i rätt ordning skulle jag gissa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Jaha ja.. Beställde den 19 augusti. Ringde idag för att få ordernummer. Fick ett nr först, men sa att jag vilja kontrollera det på telia.se/leverans innan jag lade på. Nummret fungerade ju givetvis inte, men då sa han "Oj, de var visst ett ärendenummer. Ordernummer har du inte fått ännu. Men din iPhone ska komma med nästa leverans i alla fall".

 

Hmm. Stämmer det så kan jag tänka mig att det finns en hel hög med folk här som blir (mer) irriterad på Telia. Jag litar förstås inte på han jag snackade med, men man kan ju alltid hoppas.

 

Beställde en 16gb via 90200 den 19 augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm 19:e, det är ju en dag efter att jag beställde. Kanske jag får min också då nästa leverans :) hoppas!

 

Inte för att förstöra, men jag beställde på realeasdagen och jag har inte fått min än.. Då är det 3 veckors kö bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att förstöra, men jag beställde på realeasdagen och jag har inte fått min än.. Då är det 3 veckors kö bara...

 

Samma här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att förstöra, men jag beställde på realeasdagen och jag har inte fått min än.. Då är det 3 veckors kö bara...

 

 

Mmm.. Jag kan ju inte direkt påstå att jag litar på han jag snackade med på kundtjänst :P. Men hoppas kan man alltid göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja.. Beställde den 19 augusti. Ringde idag för att få ordernummer. Fick ett nr först, men sa att jag vilja kontrollera det på telia.se/leverans innan jag lade på. Nummret fungerade ju givetvis inte, men då sa han "Oj, de var visst ett ärendenummer. Ordernummer har du inte fått ännu. Men din iPhone ska komma med nästa leverans i alla fall".

 

Hmm. Stämmer det så kan jag tänka mig att det finns en hel hög med folk här som blir (mer) irriterad på Telia. Jag litar förstås inte på han jag snackade med, men man kan ju alltid hoppas.

 

Beställde en 16gb via 90200 den 19 augusti.

 

Troligtvis, och tyvärr förhoppningsvis stämmer inte det han på KT sa. Får då har Telia skött det här bra mycket sämre än vad jag någonsin kunde anat. Eftersom Keft mfl. har beställt på releasedagen och fortfarande inte fått någon telefon.

 

Och vad jag skulle gissa så borde inte han ha en aning om när du kommer att få din telefon om det inte finns ett ordernummer? Ett tecken på att han kanske inte har full koll är att han gav dig ärendenummer när du bad om ordernummer..

 

Men man kan ju alltid hoppas att de får in en så pass stor leverans att den täcker alla som hittills beställt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia kösystem rasade på releasenatten, inte mkt att gör åt det nu.

 

Sen ser det ut som om Apple levererar ungefär lika många telefoner till alla fyra operatörerna trots att efterfrågan är betydligt större hos Telia än hos tex Tele2 och Telenor.

 

Att det dessutom levereras för få 32GB i för hållande till efterfrågan gör inte kösystemen mer jämförbara, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt, beställde på release dagen jag med, fick mitt trackingnummer nu och enligt det blev min order lagd den 18e Augusti !?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att förstöra, men jag beställde på realeasdagen och jag har inte fått min än.. Då är det 3 veckors kö bara...

jobbigt att man kan åka till mediamarkt o peta på en 32gb, sen måste man stå i kö hos telia om man inte pallar hosta upp allt klirr med en gång :/

 

Livet är inte rättvist ;P tror detta kvalar till veckans i-landsproblem ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigt att man kan åka till mediamarkt o peta på en 32gb, sen måste man stå i kö hos telia om man inte pallar hosta upp allt klirr med en gång :/

 

Livet är inte rättvist ;P tror detta kvalar till veckans i-landsproblem ^^

 

Problemet där är att alla MM inte har Iphone 4 i lager jämt, och de vet inte riktigt själva när de får in de. Det är mycket flyt som gäller alltså. Och vad gäller Telia så säljer inte alla Media Markt Iphone 4 med Telia än. Vissa har bara Tele2 och Telenor. Varför? De får väl bäst provision från dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet där är att alla MM inte har Iphone 4 i lager jämt, och de vet inte riktigt själva när de får in de. Det är mycket flyt som gäller alltså. Och vad gäller Telia så säljer inte alla Media Markt Iphone 4 med Telia än. Vissa har bara Tele2 och Telenor. Varför? De får väl bäst provision från dessa.

Fast läser man här ser det lite spontant som att telias kö också handlar lite om flyt. Den verkar ju inte ske riktigt i tur och ordning, utan bara tur :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast läser man här ser det lite spontant som att telias kö också handlar lite om flyt. Den verkar ju inte ske riktigt i tur och ordning, utan bara tur :P

 

Ja jag blir aldrig klok på det här.. Men det kan ligga något i det någon tidigare sa att deras kösystem sabbades på releasedagen och därav är det fortfarande många som beställt då som inte fått någon telefon.

 

Jag fick för övrigt ordernummer alldeles nyss. Beställde 10/8 i butik, fick ordernumret på mail efter att jag ringt två gånger och skickat ett mail för en vecka sen. Det var mailet de svarade på. På telefon bad de mig bara att vänta.

 

Men trots att jag fått ordernummer kommer jag nog att få vänta ett tag till på en telefon gissar jag. Har nästan lite dåligt samvete då vissa som beställt på releasedagen inte fått ordernummer än men att jag fått det. Tyvärr är det inte mycket jag kan göra åt det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har folk fått sina micro-sim? Jag fick mitt kollinummer igår, men vad jag har hört har folk INTE fått sina microsim hemskickade?

Jag ringde KT precis och sa "Jag skulle behöva få ett micro-sim hemskickat till min iphone 4"

Då svarade hon bara "De är påväg". Det återstår väl att se imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har folk fått sina micro-sim? Jag fick mitt kollinummer igår, men vad jag har hört har folk INTE fått sina microsim hemskickade?

Jag ringde KT precis och sa "Jag skulle behöva få ett micro-sim hemskickat till min iphone 4"

Då svarade hon bara "De är påväg". Det återstår väl att se imorgon.

 

Kolla bara först så att du inte har ett sim-kort med tjänsten "bank-id" idag för isåfall kommer Telia inte att skicka ut nåt mikro sim kort. Jag väntade också på mitt mikro-sim och ringde för att fråga varför det inte kommit nåt och då sa dom på kundtjänst att det berdodde på att jag tidigare haft tjänsten "bank-id" och den stöds ännu inte av mikro-sim.

 

Avslutade då tjänsten och nu är mikro-simet på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag blir aldrig klok på det här.. Men det kan ligga något i det någon tidigare sa att deras kösystem sabbades på releasedagen och därav är det fortfarande många som beställt då som inte fått någon telefon.

 

Jag fick för övrigt ordernummer alldeles nyss. Beställde 10/8 i butik, fick ordernumret på mail efter att jag ringt två gånger och skickat ett mail för en vecka sen. Det var mailet de svarade på. På telefon bad de mig bara att vänta.

 

Men trots att jag fått ordernummer kommer jag nog att få vänta ett tag till på en telefon gissar jag. Har nästan lite dåligt samvete då vissa som beställt på releasedagen inte fått ordernummer än men att jag fått det. Tyvärr är det inte mycket jag kan göra åt det..

 

 

Tror att det skickas separat som vanligt brev, så det kan dyka upp 1-3 dagar efter iPhonen om man har otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det skickas separat som vanligt brev, så det kan dyka upp 1-3 dagar efter iPhonen om man har otur.

 

Japp, enligt vad jag fick ut av KT igår så är det inte Telia som skickar ut iPhone's utan ett annat företag och dom två "ligger inte riktigt i sync just nu"....

 

 

(...åh fan!glare.gif)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det skickas separat som vanligt brev, så det kan dyka upp 1-3 dagar efter iPhonen om man har otur.

Jag fick min iPhone i onsdags och har ännu inte fått sim-kort (möjligen ligger det i brevlådan idag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min iPhone i onsdags och har ännu inte fått sim-kort (möjligen ligger det i brevlådan idag).

 

Om du inte vill vänta längre, klipp ditt nuvarande simkort eller gå in i närmaste teliabutik så borde dom fixa ett micro-sim till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur långt fram i beställningarna har telia kommit?

ja tror att halebop har börjat skicka ut till vissa som beställde den 1a aug.

själv beställde jag den 2a å väntar fortfarande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill vänta längre, klipp ditt nuvarande simkort eller gå in i närmaste teliabutik så borde dom fixa ett micro-sim till dig.

Problemet är att det är ett nytt abonnemang, så jag har inget kort att klippa i... Jag hade förvisso ett gammalt sim-kort, som jag klippte till. Lite för mycket dock, för det ville inte fungera alls.

 

Idag fick jag iaf ett brev som bekräftade det nya abonnemanget och att sim-kortet är på väg. Kommer väl i morgon då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...