Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Telia är mysko.. igår kollade jag på statusen över min 32GB:are. Väntar på leverans löd orden på sidan, som förövrigt varit samma i 19 dagar? Men så imorse så fick jag ett sms av den lokala ica handlaren i stan som sade att jag hade ett paket från telia att hämta ut??? Så jag sprang till ica och hämtade ut min mob :)

 

Sedan på eftermidagen idag fick jag ett sms av Telia där det stod att dom hade skickat orden och att den gick att följa via ett specefikt kollinummer...

 

/Jocke

 

 

Exakt så gick det till för min del i fredags med.. (och för de flesta verkar det som)

@Adion 4.0.1 så den första sidan jag öppnade i Safari var www.jailbreakme.com :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Nu har jag också äntligen fått min status ändrad till "avslutad/levererad" så nu är den på väg, ligger för tillfället på posten i jönköping i väntan på vidare resa.

 

Verkar som att Telia fått en ny batch i dagarna då flera andra också verkar fått sin status uppdaterad idag.

 

Känns bra nu:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog min idag, nu ska bara micro simmet komma oxå :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat det med två olika Telia-SIM, varken farsans 16 eller min 32 gillar den lösningen.

 

Jag klippte i mitt Telia-SIM igår och det funkade utan några som helst problem i min iPhone 16 GB.

 

 

FYI min statushistorik för de som väntar:

Statushistorik:

  • 2010-08-18 - Avslutad/Levererad
  • 2010-08-12 - Väntar på leverans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru fick sin iPhone4 32GB igår.

Det kom ett SMS FÖRE statusens på www.telia.se/leverans ändrades.

Redan den 16/8 hade den skickats från Telia, men först i går efter SMSet ändrades statusen på telia.se

 

Beställd kl 00.10 den 30/7 signerad elektroniskt via "Mina sidor"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag är den enda som beställt 32gb och inte fått min :) Beställde 30/7 16.00.

 

La min beställning 30/7 00.40 o den lyser fortfarande med sin frånvaro... Tack för den kön Telia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt ordernummer nu :ThumbsUp: Det står ju "Väntar på leverans" men ska man börja med nästa "Ringaochfrågavarjedag" fast om kollinummer nu ? :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt ordernummer nu :ThumbsUp: Det står ju "Väntar på leverans" men ska man börja med nästa "Ringaochfrågavarjedag" fast om kollinummer nu ? :innocent:

 

Beror ju helt på vilken dag du beställde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 5/8 så det tog precis två veckor...

 

Då är det nog ingen idé att du börjar ringa till Telia och gnälla, finns ju folk som beställt mellan 30/7-5/8 som inte fått sina lurar än :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog ingen idé att du börjar ringa till Telia och gnälla, finns ju folk som beställt mellan 30/7-5/8 som inte fått sina lurar än :P

 

Nej gnälla skulle jag inte göra, bara fråga lite ;) Är medveten om det... Är glad över att jag har fått ett litet livstecken iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 16GB 31/7 och fick mitt ordernummer idag efter väldigt mycket krångel.

Tror ni det är någon idé att jag ringer och frågar om kollinummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 10/8 och fick mitt ordernummer idag.

 

Kallehygglig: visst beställde du 10/8 också? isåfall får vi se om vi får dom samtidigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 16GB 31/7 och fick mitt ordernummer idag efter väldigt mycket krångel.

Tror ni det är någon idé att jag ringer och frågar om kollinummer?

 

Det tycker jag du ska. Har läst flera här och på telias blogg gällande folk som beställt runt samma tid som dig och precis när dom fick sitt ordernummer nu i dagarna kom även en avi på att dom kunde hämta ut telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 10/8 och fick mitt ordernummer idag.

 

Kallehygglig: visst beställde du 10/8 också? isåfall får vi se om vi får dom samtidigt :)

 

Fick du också ett ordernummer runt: 7001001769xx ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 10/8 och fick mitt ordernummer idag.

 

Hur beställde du och hur signade du avtalet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 10/8 och fick mitt ordernummer idag.

 

 

Jag beställde kvällen den 9/8 (så jag gissar på att det räknas som den arbetsdagen den 10/8) och har ej fått mitt ordernummer ännu.

Jag signerade genom mina sidor och bytte från telia student till max 25 med mobilsurf, kan tillägga att det var 32GB modellen.

 

Hur fick du ordernumret, via sms eller mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 10/8 och fick mitt ordernummer idag.

 

Kallehygglig: visst beställde du 10/8 också? isåfall får vi se om vi får dom samtidigt :)

 

Grattis! Beställde du i butik eller på nätet?

 

Ja precis, jag beställde också då. Telia fuckade dock upp det lite. Tror jag. De skickade hem ett konstigt avtal till mig, trots att jag skrev på allt i butik. På avtalet stod det lite info. om priser och vad jag valt etc etc. Sen längst ner stod det "Avtalet gäller från det att det undertecknats."

 

Ett ynka A4 i ett kuvert, inget färdigfrankerat kuvert så jag kunde skicka tillbaka efter påskrift och ingen info om adress vart det skulle skickas.

 

Så jag ringde supporten och det hade blivit knas vid varusupporten tydligen, men hon skrev ett mail till de och sa att de hade alla påskrifter som behövs. Men jag är inställd på att min plats i kön kanske blev sämre, men jag har ju egentligen inte en aning. Den som lever får se!

 

 

Är det någon mer än jag som fått detta avtal? Jag beställde som sagt i butik och skrev på alla papper där.

 

Jag bifogar avtalet.

post-56377-1282219142,48_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du också ett ordernummer runt: 7001001769xx ?

 

Jo 7001001790xx fick jag.

 

Hur beställde du och hur signade du avtalet?

 

Beställde via telefon 90200. Tog telefonen kontant då jag inte kan ta abonnemang så jag har inte signerat nånting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Beställde du i butik eller på nätet?

 

Ja precis, jag beställde också då. Telia fuckade dock upp det lite. Tror jag. De skickade hem ett konstigt avtal till mig, trots att jag skrev på allt i butik. På avtalet stod det lite info. om priser och vad jag valt etc etc. Sen längst ner stod det "Avtalet gäller från det att det undertecknats."

 

Ett ynka A4 i ett kuvert, inget färdigfrankerat kuvert så jag kunde skicka tillbaka efter påskrift och ingen info om adress vart det skulle skickas.

 

Så jag ringde supporten och det hade blivit knas vid varusupporten tydligen, men hon skrev ett mail till de och sa att de hade alla påskrifter som behövs. Men jag är inställd på att min plats i kön kanske blev sämre, men jag har ju egentligen inte en aning. Den som lever får se!

 

 

Är det någon mer än jag som fått detta avtal? Jag beställde som sagt i butik och skrev på alla papper där.

 

Jag bifogar avtalet.

 

Jag fick också ett avtal hemskickat till mig trots att jag skrivit på i butik (den 31:a). Detta gjorde tydligen att min order lades mycket, mycket senare (den 10:e) vilket gjorde att jag hamnade mycket längre bak i kön. Är jag nöjd med Telia just nu? NEJ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hört fått något från telia fast jag beställde på release natten, trodde jag skulle få mitt avtal fort så jag kan skicka in det igen. Men inget kom på 2 veckor så jag beställde igen och signade digitalt på Mina Sidor den 14/8. Kan dom inte leta reda på min gamla beställning, ta det datumet å ställa mig först i kö sedan ta mitt nya digitala avtal å lägga på den gamla beställningen.

 

Skit simpelt! En mindre missnöjd kund som väntar.......Skicka mig telefonen å problemet är ur världen???...eller??

 

Telia, Jag har löst erat problem nu......vart ska jag skicka fakturan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...