Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Nu får det fan vara nog snart! Skapligt lack man blir när man skummar igenom "Vi som beställde iPhone4 från Telenor" och ser hur det bara har ramlat in telefoner med leveranstider på 6-10 dagar och en annan har väntat i 21 dagar snart...!!

 

Kommer ingen telefon eller ens något bra/vettigt besked från Telia nästa vecka får det bli Telenor istället! info%20(31).gif

 

Trots att jag övergett Telia kan jag inte sluta läsa om alla stackare här. Jag var en av er... beställde 00:59 på releasenatten och fick bara vänta och se på när andra gick före...

Tänk också på hur mycket deras "kö" felar för oss här på forumet. Av alla beställningar som gjorts i Sverige måste ju felmariginalen vara enorm!! Kan fortfarande inte förstå hur Telia har mage att säga att de kör med kösystem. Ren och skär lögn!!

 

Gick in på MediaMarkt, köpte en 32gb över disk med Telenor... Det bästa beslut jag tagit! Sen var det bye bye Telia!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Ringde och tjöta med en kärring igår på telias kundtjänst.

Jag berättade att jag gjorde en beställning för 3v sedan och fick mitt ordernr igår.

 

Medans tjejen som beställde SAMTIDIGT, samma dag cirka 5min efter mig har inte fått sitt ordernr ÄN. Då sa hon att hon ska kolla upp det och skicka ut ett till henne, men icke inget har kommit till mailen eller mobilen än.

 

Istället fråga jag henne när UNGEFÄR kan jag vänta mig min telefon, är det 3v eller 5-6v, så sa hon att jag borde få den nästa vecka?? :S

 

Känns som att dom på telia har NOLLKOLL eller va tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att jag övergett Telia kan jag inte sluta läsa om alla stackare här. Jag var en av er... beställde 00:59 på releasenatten och fick bara vänta och se på när andra gick före...

Tänk också på hur mycket deras "kö" felar för oss här på forumet. Av alla beställningar som gjorts i Sverige måste ju felmariginalen vara enorm!! Kan fortfarande inte förstå hur Telia har mage att säga att de kör med kösystem. Ren och skär lögn!!

 

Gick in på MediaMarkt, köpte en 32gb över disk med Telenor... Det bästa beslut jag tagit! Sen var det bye bye Telia!!

 

Tror nog det är ditt bästa val hittills + att du slipper "FELIA" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har ett kö system, men inte det som resten av världen följer.

Dvs. Först i kö får först handla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mitt avtal från min första beställning, det hade skickats till fel adress. I brevet fanns också en extra sida är telia skriver att telefonen jag beställt kommer att levereras inom 5 arbetsdagar, jag tror inte ett dugg på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att SMS och mailen fortfarande inte går ut. Beställde min 16 den 6/8 och hade inte fått något sms eller mail, så jag ringde och fick mitt nummer nu (7001001778XX).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar nog åt att jag kommer kolla runt i butikerna här i GBG och se om det finns några 32gb's över disk och sen köra Tele2 istället för Telia..... nu har jag tröttnat på hur Telia behandlar sina kunder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Din order 7001001735XX, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-13.

Status - Väntar på leverans.

Din beställning är nu orderlagd och placerad i kö. Beroende på tillgång av telefoner från Apple kan väntetiderna variera.

Statushistorik:

2010-08-14 - Väntar på leverans"

 

Beställningen gjordes 30/7, så varför det står 13/8 vet jag inte.

 

Varför klarar Telia inte ens av att skicka ut ordernummer åt folk?

Jag (bland många fler) hade inte fått något, fick ringa kundtjänst och fråga efter det,

hur svårt kan det vara att skicka ut det via SMS/Mail?

Börjar bli lite less nu... förhoppningsvis så får jag den i nästa leverans, annars klarar jag mig med min Satio tills iPhone 5 kommer... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Din order 7001001735XX, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-13.

Status - Väntar på leverans.

Din beställning är nu orderlagd och placerad i kö. Beroende på tillgång av telefoner från Apple kan väntetiderna variera.

Statushistorik:

2010-08-14 - Väntar på leverans"

 

Beställningen gjordes 30/7, så varför det står 13/8 vet jag inte.

 

Varför klarar Telia inte ens av att skicka ut ordernummer åt folk?

Jag (bland många fler) hade inte fått något, fick ringa kundtjänst och fråga efter det,

hur svårt kan det vara att skicka ut det via SMS/Mail?

Börjar bli lite less nu... förhoppningsvis så får jag den i nästa leverans, annars klarar jag mig med min Satio tills iPhone 5 kommer... :ermm:

 

Jag har läst på teliaiphonebloggen av Suzanne som svarar där att det där betyder att den orderlades 13/8, men att din köplats är från 30/7. Men 13/8 var allt redo med ordern och att det bara är och vänta på en telefon då.

 

Men, detta fungerar ju inte heller som det ska, min bror fick sin 16gb i onsdags medan jag inte hade fått ett ordernummer än. Nu har jag fått ordernummer, men "Väntar på leverans". Beställde 31/7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar nog åt att jag kommer kolla runt i butikerna här i GBG och se om det finns några 32gb's över disk och sen köra Tele2 istället för Telia..... nu har jag tröttnat på hur Telia behandlar sina kunder!

 

Do it!! Jag gick in på MediaMarkt, en 32:a med Telenor i handen när jag gick ut... Med glädje ringde jag och makulerade Telia-ordern!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Do it!! Jag gick in på MediaMarkt, en 32:a med Telenor i handen när jag gick ut... Med glädje ringde jag och makulerade Telia-ordern!!

 

Blir dagens projekt efter jobbet skulle jag tro. En sväng förbi nya Tele2 butiken samt ett av våra Mediamarkt's !

 

FU *elia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir dagens projekt efter jobbet skulle jag tro. En sväng förbi nya Tele2 butiken samt ett av våra Mediamarkt's !

 

FU *elia!

 

Lycka till! Håller tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde från Telenor 31 juli.. (!!) och har ännu inte fått någon iPhone.. och inget leveransbesked heller.. Nån aning borde de väl ha?? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde från Telenor 31 juli.. (!!) och har ännu inte fått någon iPhone.. och inget leveransbesked heller.. Nån aning borde de väl ha?? eller?

 

Är du inte i fel tråd nu? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tecknade om mitt abonnemang och best0Š1llde samtidigt en 32gb i teliabutiken i karlshamn 17/8 :o

L0Š1ser man h0Š1r verkar det ju som att jag kommer f0Š2 v0Š1nta till d0‹2ddagar innan jag f0Š2r min iphone, som ocks0Š2 blir den f0‹2rsta n0Š2gonsin f0‹2r mig :D

F0Š2r v0Š1l se vad som h0Š1nder. Vill g0Š1rna ha telia kvar :) inte f0Š2tt n0Š2got sms med ordernummer eller n0Š2got samt 0Š1nnu men hoppas det dyker upp i veckan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia verkar ha fått in en leverans i fredags eller idag. Fick kollinummer idag! Beställde 31/7, en 16 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia verkar ha fått in en leverans i fredags eller idag. Fick kollinummer idag! Beställde 31/7, en 16 GB.

 

Hur fick du numret? Ringde du? Mail/SMS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du numret? Ringde du? Mail/SMS?

 

I fredags mailade en från telias kundtjänst mig och såg att jag inte hade fått ordernummer när jag skrev i teliasiphoneblog tidigare.

Så han lovade att titta hur min orderstatus låg till, och idag såg han att leveransavdelningen hade packat min telefon imorse och gav mig kollinummret.

 

Så ring och titta om du har ett kollinummer liggande på din order.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia verkar ha fått in en leverans i fredags eller idag. Fick kollinummer idag! Beställde 31/7, en 16 GB.

 

På iPhonebloggen står det:

 

2010-08-23 Leverans har inkommit och utskick pågår

så nu håller jag tummarna för min 32a som jag beställde 30/7 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På iPhonebloggen står det:

 

2010-08-23 Leverans har inkommit och utskick pågår

så nu håller jag tummarna för min 32a som jag beställde 30/7 :)

 

Ohhh kanske jag får en då med? :) Fast föga troligt :P

 

.. konstiga tecken det blev i mitt tidigare inlägg :/ Jädra nokiafjantfon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På iPhonebloggen står det:

 

2010-08-23 Leverans har inkommit och utskick pågår

så nu håller jag tummarna för min 32a som jag beställde 30/7 :)

 

Hoppas jag får min snart då:) bestälde en 16gb den 30/7:)

 

Någon som vet hur många telefoner dom får in per leverans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag får min snart då:) bestälde en 16gb den 30/7:)

 

Någon som vet hur många telefoner dom får in per leverans?

 

Vad jag har hört, från hyfsat säkra källor, har leveranserna hittills varit ganska små.. Men det skulle komma en bra mycket fetare den här veckan, om det var den som kom idag kan jag inte svara på. Kan hända att den är utspridd under veckan.

 

Får hoppas på många glada, nya Iphone 4 användare den här veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Håller tummarna!

 

Gled in på den nyöppnade Tele2 butiken på Frölunda Torg i Göteborg... över 50 pers före mig... svetten och nervositeten hopade sig på mig...

 

*fanfar*

Gick därifrån med 2x32GB iPhone4 !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...