Semmelman Postad 30 juli, 2010 Författare Share Postad 30 juli, 2010 C70 om jag får be!!! Har inget behov av sittplatser för fullvuxna bak så det betyder litet för mig. Däremot märkte jag nu vid omlastning med gamla grejer och lite bröte att den är ju inte vidare jättepraktisk faktiskt, fyrdörrars är lite mer praktiskt ändå. Men vad tusan, coolfaktorn är viktigare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 30 juli, 2010 Share Postad 30 juli, 2010 inte vidare jättepraktisk faktiskt, fyrdörrars är lite mer praktiskt ändå. Men vad tusan, coolfaktorn är viktigare. På tvådörrars så är väl dörrarna bredare/längre än på motsvarande fyrdörrars, så det är ju lättare att stiga in/ur där framme med en större dörröppning. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 30 juli, 2010 Share Postad 30 juli, 2010 Får väl presentera vad det blev efter allt huvudbry, bidde en bättre begagnad sån här, med coolhetsfaktor 10 (max): http://hd.se/multimedia/archive/00237/C70_coupe_1_jpg_237512d.jpg Volvo C70, förmodligen det snyggaste som rullat ut ur en bilfabrik nånsin förutom kanske Porsche, Jaguar E-type och kanske måsvingemercan men snyggast av det som går att köpa för normala penningar alla fall. I beg to differ, Peugeot 406 Coupe går inte av för hackor den heller och går förmodligen att komma över för en rimlig peng idag: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 30 juli, 2010 Share Postad 30 juli, 2010 Den är riktigt snygg i den vinkeln. Bertone? Japp. Den är snygg i alla vinklar... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 30 juli, 2010 Författare Share Postad 30 juli, 2010 (redigerade) Jo peggotten var rätt snygg faktiskt, inte lika mycket som min men inte långt ifrån. (kommer å tänka på Toyota Celica ) Saab gör rätt snygga modeller på sistone, riktigt snygga, men inte riktigt lika eleganta. C70 har ett rakt och något brutalt men ärligt och elegant formgivning, skandinavisk enkelhet i raffset. Med bilar ska designen va sådan att de fortfarande ser ut som bilar, inte som smakerna är idag att alltmöjligt smakar något helt annat, bil ska bil va. Ja jo vibrationerna försvann inte med nytt bakdäck, inte förrän uppåt 150 och över. (gjordes på säker plats) (och den hade kvar att ge över 200 men ville inte testa terrängegenskaperna, nöjer mig med det) Redigerad 30 juli, 2010 av Jochum Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 31 juli, 2010 Författare Share Postad 31 juli, 2010 Så här på nattkröken måste bara berätta lite om hur bilägandet fortskrider för de som vill, de som inte vill och fanatiska miljövänner kan klicka sig bort nu, men jag är faktiskt lite fascinerad såsom för det mesta småbilsägare över komforten och körglädjen som uppstår med en "rätt" dimensionerad motor, man kan prata ja viska till varandra i 140 km/t då man i 70 med Clion fick höja rösterna, man kan knappt förnimma motorljud och däckljud mot underlaget, bara ett stilla susande av vinden som trängs undan. Det är bara en blick på hastighetsmätaren som indikerar hur fort man kör. Och så behöver man inte växla knappt fast den är manuell, kan köra på fyran på motorvägen utan att det blir surrigt men likväl kan man köra - nästan - på femman i stadstrafik, och man kan accelerera vid omkörning på femman, Clion fick man växla ner till trean, fantastisk skillnad! Och sen så sitter man som på moln på sätena, fantastisk komfort både mjukt och fast samtidigt, och farthållare behöver man inte då det är så bekvämt å lätt att hålla hastigheten med gasfoten, på en mindre bil måste man hela tiden gasa å justera hela tiden. Alltså sådan perfektion blir nästan som en konstnärlig upplevelse eller nåt, synd bara på kostnaderna och miljön... Ang vibrationerna i ratten testade jag lite mer idag och fann att de var som mest runt 110 sen försvann de vid 130, så 90-100 och över 120 gick ganska bra men 95 vill man ju inte hålla på motorväg direkt. Sen var de på drivning, i nerförslut försvann det och ibland av nån annan orsak. Däckkillen sa att detta indikerade på nåt men jag har glömt var det var för vi pratade så mycket... hur som helst först reparation av knaket och sen en framvagnsinställning så försvinner nog det. Lagade nyckelfjärrisen genom att sätta i en säkring men då indikerar en varningslampa att nån lampa var trasig men jag kunde inte se vilken, alla funka, konstigt. Slut bildagbok. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Giggs Postad 1 augusti, 2010 Share Postad 1 augusti, 2010 Får man fråga vad du gav för den? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 1 augusti, 2010 Författare Share Postad 1 augusti, 2010 (redigerade) Får man fråga vad du gav för den? PM dig. Säger så här att den kostar förmodligen minst av alla bilar på parkeringen men ådrar sig överlägset störst intresse. Det är märkligt vad en snygg bil framkallar reaktioner hos folk, kul att se folk på stan att de tittar några sekunder extra, det har man ju aldrig upplevt i en så gott som osynlig liten Clio tidigare eller alla andra rishögar man ägt. Redigerad 1 augusti, 2010 av Jochum Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 1 augusti, 2010 Share Postad 1 augusti, 2010 Guldfärgad? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 1 augusti, 2010 Författare Share Postad 1 augusti, 2010 Min är vinröd metallic som på bilden, ja som kanske inte finns längre, ljusbeige inredning/läderklädsel, snyggt m a o. Guld är oxå snyggt men lite för exlusivt för mig, elegant vinröd är lagom snyggt. Bilder kanske kommer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 1 augusti, 2010 Författare Share Postad 1 augusti, 2010 (redigerade) Sådärja, tur att jag fotade den idag. Ser att den skulle göra sig ännu bättre fotad lite mer från sidan framifrån. Å med samma exponering... Redigerad 1 augusti, 2010 av Jochum Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickard1234 Postad 2 augusti, 2010 Share Postad 2 augusti, 2010 Jag vet inte hur ni gör men jag sitter alla fall i framsätet när jag kör. Jag struntar i baksätesutrymmet, det är bara för att ställa matpåsar och dylikt i. +1. Volvo har haft krockkudde på passagerarsidan i över 20 år, vad jag vet. Inte på alla snikmodeller dock.... Men standard i alla modeller har det säkert varit i över 10 år.... Min S70 -00 har inte krockkudde på passagerarsidan, men inte är det en snikmodell för det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 3 augusti, 2010 Share Postad 3 augusti, 2010 Det var väl ganska vanligt att man valde bort passagerarkudden om man ville köra spädbarnsstol? Nu tror jag alla Volvo (och mänga andra bilar) låter användaren själv stänga av den kudden. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 3 augusti, 2010 Share Postad 3 augusti, 2010 (redigerade) Skulle tro att det är hyfsat bra hjullager i denna bilen Tror jag införskaffar en... Ah det stupar på biltvätten, den har jag inte råd med i längden http://www.aftonbladet.se/bil/article7548586.ab Redigerad 3 augusti, 2010 av Pocahontas Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 3 augusti, 2010 Författare Share Postad 3 augusti, 2010 Bilderna ville aldrig ladda men jag har sett bild på den förut, bra hjullager säkert, snygg, nja, jag skulle faktiskt behålla Volvon, blir inte bättre bara för det är mer av allt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 3 augusti, 2010 Författare Share Postad 3 augusti, 2010 Eller ännu värre lite kattpiss som letar sig ner i vaddet och som blommar upp varje varm soldag. Då får du nog dubblera den där biltvätten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 15 augusti, 2010 Författare Share Postad 15 augusti, 2010 En fråga till Volvoägare eller nån som vet, i förvaringsboxen bakom växelspaken där man vilar armbågen så finns det i botten under en lucka ett urtag, gissar det är för verkstadsdatorn, men ovanför finns en lucka med nån bokstavsbeteckning typ XXX-II och den är lite svårare att bryta upp så jag vill gärna veta vad det är under luckan och om den går att öppna eller om man ska låta bli, nån som vet vad det är? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 15 augusti, 2010 Share Postad 15 augusti, 2010 En fråga till Volvoägare eller nån som vet, i förvaringsboxen bakom växelspaken där man vilar armbågen så finns det i botten under en lucka ett urtag, gissar det är för verkstadsdatorn, men ovanför finns en lucka med nån bokstavsbeteckning typ XXX-II och den är lite svårare att bryta upp så jag vill gärna veta vad det är under luckan och om den går att öppna eller om man ska låta bli, nån som vet vad det är? Pilla inte på någonting. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 15 augusti, 2010 Share Postad 15 augusti, 2010 Precis! Allt som det står XXX på ska man springa ifrån..... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickard1234 Postad 15 augusti, 2010 Share Postad 15 augusti, 2010 En fråga till Volvoägare eller nån som vet, i förvaringsboxen bakom växelspaken där man vilar armbågen så finns det i botten under en lucka ett urtag, gissar det är för verkstadsdatorn, men ovanför finns en lucka med nån bokstavsbeteckning typ XXX-II och den är lite svårare att bryta upp så jag vill gärna veta vad det är under luckan och om den går att öppna eller om man ska låta bli, nån som vet vad det är? Pilla inte på någonting. -- Skämt åsido, går bilen bra utan att du pillat upp locket? Kör vidare så o fråga på Bilia nästa gång du är där. (Jag var på Bilia o bokade tid för 25000 milaservice, fick halva priset för att jag har en "gammal" Volvo.) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 15 augusti, 2010 Författare Share Postad 15 augusti, 2010 Haha!! Okej, men man är ju född nyfiken... Tack Rickard, för tipset, kanske kan va värt då en riktig milaservice. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 15 augusti, 2010 Share Postad 15 augusti, 2010 En fråga till Volvoägare eller nån som vet, i förvaringsboxen bakom växelspaken där man vilar armbågen så finns det i botten under en lucka ett urtag, gissar det är för verkstadsdatorn, men ovanför finns en lucka med nån bokstavsbeteckning typ XXX-II och den är lite svårare att bryta upp så jag vill gärna veta vad det är under luckan och om den går att öppna eller om man ska låta bli, nån som vet vad det är? OBD-II, ungefär? Tror att det är en servicekontakt som eventuellt kan användas för diverse trimning. http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 16 augusti, 2010 Författare Share Postad 16 augusti, 2010 OBD-II, ungefär? Tror att det är en servicekontakt som eventuellt kan användas för diverse trimning. http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics Ja exakt så, men om det är servicekontakten vad är då den större kontakten nedanför i samma låda?? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 17 augusti, 2010 Share Postad 17 augusti, 2010 ? Bild skulle kanske underlätta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 17 augusti, 2010 Författare Share Postad 17 augusti, 2010 Det var ju lite jobbigare... återkommer om det. Tills vidare kanske det är så ordnat att den översta luckan med OBD-II inte är själva luckan utan mer som en skylt som anger att det finns en kontakt under den nedre luckan... verkar dumt på nåt sätt men jag vet inte, den övre luckan vill jag inte bryta upp om det inte är meningen, vill ju inte förstöra nåt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster