Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Biltråden lagom


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Du borde bli bilförsäljare. :)

 

Miata är bra, japansk kvalité och enkelhet och dessutom kul, och snygg.

Jag har dock aldrig suttit i en sån så jag vet inte om man sitter bra som normallång svensk?

 

Sökte jobb som Skodanisse här i trakten men de hade hittat någon som redan var bilkrängare och sålde runt 300 bilar per år av ett annat märke. :dumstrut:

 

Så vitt jag vet får vanliga svenskar plats och något större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Jochum bytt forumnamn? Och borde det inte vara Ture Sventon i så fall? :propellerbaver:

Det nicket var upptaget så jag tog hans riktiga dopnamn. Men det är riktigt nu har jag mitt riktiga namn, jag Ture Sventon alltså, Jochum han ville bli lite mer anonym, ehh om ni förstår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats kanske men sitter man bekvämt? :)

 

Citerar mig själv:

 

Plusset är att den bara fungerar och billigare och sportigare blir det inte!

Den andra plussidan: Bagage? Varför då?? Komfort? NÄ! Den har ÅKFORT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart då sitter man ju inte så länge. :D

Tvärt om. Många blir bortopererade för de vill inte släppa ratten....... :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ändå bättre förr...

 

Precis! Ju förr desto bättre!

...

Om du åkte tillbaka till "förr" kommer du att sakna så mycket som du tar för självklart som du inte tänker på. Du tänker bara på allt negativt som du vill slippa. Men du skulle få problem med allt det positiva som du går miste om. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ändå bättre förr...

 

Förr var det rundsmörjning var 100-ade mil. Min SKoda klarar 3000 mil mellan varje service! Förr var bilarna slut vid 10.000 mil. Idag är 20.000 mil helt ok....vissa bilar klarar över 30.000 mil vilket var en fullständig utopi på 60-talet. När farsan var i sin krafts dagar och köpte en ny bil kostade den en årslön för honom. Han kunde välja mellan en folkabubbla eller SAAB 96 tvåtaktare. Skulle han köpa en bil idag med motsvarande lön snackar vi Volvo V70, SAAB 9-5, Audi A4 mm. Snacka om skillnad!

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av mina första bilar, den andra kanske, var en Renault 4 Laban, var nog mindre än 40 kusar, men jädrar vilka kusar, de gick av för hackor... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av mina första bilar, den andra kanske, var en Renault 4 Laban, var nog mindre än 40 kusar, men jädrar vilka kusar, de gick av för hackor... :P

 

Med självmordsväxelspak. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nicket var upptaget så jag tog hans riktiga dopnamn. Men det är riktigt nu har jag mitt riktiga namn, jag Ture Sventon alltså, Jochum han ville bli lite mer anonym, ehh om ni förstår. :)

Men vad f-n... först var det ankkaoset och så nu detta? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad f-n... först var det ankkaoset och så nu detta? :chockadskeptisk:

:hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första riktiga bil var en folkabubbla 1970 års modell - 1300 kubik och 40 hästkrafter :bultandehjarta:

 

Jag skulle inte vilja ha en idag (mer än möjligen som veteranbil för att köra till bilträffar vackra sommardagar), men jisses vad jag hade kul med den bilen i mitten av sjuttiotalet.

Min andra bil var en Fiat 126. 23 hk stark. :P Toppfart 93 km/h (kunde inte ens köra om lastbilar på motorvägen) men oj så kul jag hade med den. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilar är nog den mest effektiva sedelförstörare som finns. Näst efter att bränna dem på spel å dobbel kan tänka.

(varför säger man "spel och dobbel" förresten, vad är dobbel?! Dobbel är efter titt i SAOL spel med kort. Så var det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilar är nog den mest effektiva sedelförstörare som finns. Näst efter att bränna dem på spel å dobbel kan tänka.

(varför säger man "spel och dobbel" förresten, vad är dobbel?! Dobbel är efter titt i SAOL spel med kort. Så var det.)

 

Är inte det göteborgska för dubbelburgare? :totaltgalen:

Typ:

-Dö.. langa hit en dobbel me pucko!

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju fylla i min bildagbok, i förrgår skulle jag limma fast en gummilist vid ett bakfönster som peka ut en 5-6 mm, köpte P600 (gamla kända PL400 fanns inte) och skred till verket, så fort jag släppte pjonga den ut å då hade jag säkert stått en halvtimme å tryckt, gummi mot lack är svårt tydligen, igår efter lite googlande gick jag å köpte lite billigare "marin & teknik"-klister och spruta dit och tröck (gjorde ett mothåll), det gick bra och sitter fast än i dag. Dock var den vit å det syns lite så nu måste jag köpa svart färg som fäster på limmet... Håhåjaja. Men nu börjar den arta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pucko är väl smeknamnet på en nollåtta... eller om det nu var tvärt om... :fulfejs:

 

Jag chansar friskt..... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ostjälbara bilar går visst att stjäla, om man har rätt utrustning...

 

http://www.aftonbladet.se/bil/article7719502.ab

 

Vet inte hur många ggr jag läst hur försäkringsbolagen vägrat betala ut ersättning till människor som blivit av med sina "ostjälbara" bilar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...