Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Biltråden lagom


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

... Faktiskt så jag börja fundera på Micran men jag har glömt vilken firma som hade den...

Just den Micra jag länkade till är såld, det gick snabbt. Men här kan du botanisera bland Micror upp till 30000 kr hos bilföretag.

 

Dock är det så att äldre bilar alltid får problem, det måste man räkna med. Graden av skötsel är viktig; en fullständigt stämplad servicebok är guld värd!

 

Ett tips: du kan låta konditionsbesikta bilen hos Motormännen och bilbesiktningen, så får du veta i vilket skick just den du vill köpa är. Kostar en slant men kan också spara in en hel del.

 

Lycka till! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara reparera den? Ett hjullager kostar ju knappast 10000 att laga...

Behöver bilen nu, bilmeckarna är på semester nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den Micra jag länkade till är såld, det gick snabbt. Men här kan du botanisera bland Micror upp till 30000 kr hos bilföretag.

 

Dock är det så att äldre bilar alltid får problem, det måste man räkna med. Graden av skötsel är viktig; en fullständigt stämplad servicebok är guld värd!

 

Ett tips: du kan låta konditionsbesikta bilen hos Motormännen och bilbesiktningen, så får du veta i vilket skick just den du vill köpa är. Kostar en slant men kan också spara in en hel del.

 

Lycka till! :)

Tack men kan knappast botanisera bland Micror här omkring, den jag såg är nog såld därför jag inte hittar den.

 

Lurar lite på Volvo ändå och punga upp lite mer, ev Golf. Dyra bilar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM du kollar in begagnat privat så är det ett fullständigt överflöd av begagnade Volvosar. Brorsan köpte en jättefin S70 för kaffepengar efter lite prutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel av miljoners....

post-363-1280310872,04_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller SAAB..... varning för missljud i växellåda och kass display på ACC-n

post-363-1280311075,62_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men kan knappast botanisera bland Micror här omkring, den jag såg är nog såld därför jag inte hittar den.

 

Lurar lite på Volvo ändå och punga upp lite mer, ev Golf. Dyra bilar dock.

Okej, men då ger jag dig inte fler tips, du är för velig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

A: Varit å tittat på flera Volvos men de ser så trista ut rostiga och dana, helt enkelt inte hittat nåt fint exemplar, finns säkert, men finns säkert fler däruppe, härnere går de åt som smör, hittar bara nästintill vrak eller med sportavgasssytem och tonade rutor, ser fina ut på bild men inte i verkligheten. Å framförallt bör kamremmen va nyligen bytt...

(alltså verkar finnas massor överallt annars men inte här, ingen storstad jag bor i, och jag kan ju inte åka till andra städer å titta då bilen är som du vet...)

Redigerad av Jochum
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lagt till men hann inte att de som vart nåt att ha är sålda innan jag hinner dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyrbil för en dag?

Mjo, känns inte som ett alternativ att hyra dyrt bara för att åka å titta, de "fina" bilar jag sett på bild och sen kommer å tittar på gör mig tveksam att göra så med stora omkostnader och nedläggande av tid. Vill nog helst köpa på hemmaplan. Eller nästgårds.

Fast nu går ju tiden så om bara några dar känns det som att jag kan invänta reparation, men det är ju lite kul samtidigt att leta bil...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min begagnade bil så hade de 30 dagars öppet köp (Bilia). Köp en sån, åk runt och titta, köp en till och lämna tillbaka den första... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Smart! Då kan jag utöka mitt sökområde! :D

 

..felstavning

 

 

Jag borde ha bott i Eskilstuna, Strängnäs, där har de jättefina bilar verkar det som...

Redigerad av Jochum
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde ha bott i Eskilstuna, Strängnäs, där har de jättefina bilar verkar det som...

Och var bor du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-En skam för mig, men en ära för sta'n! sa han som gick vilse i Åmål.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplett ifylld servicebok är iofs bra, men om den inte har det så kan det ändå vara en bra bil. Den kan ju vara servad och omskött ändå. Om den bara haft en eller ett fåtal ägare så kan man få ganska mycket information ifrån hur välskött bilen är i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två dyra och vanliga problem med gamla 850 och S/V 70 är att

1. Kopplingsbyte är extra dyrt pga konstruktionen.

2. Underdimensionerade oljekanaler kan leda till att vevhusventilationen kan sättas igen på bilar som gått lite och korta sträckor, samt på de som slarvat med oljebyte.

 

Fördelen med dessa bilar är att de kan kännas fräscha efter 20.000 mil och man kan köpa, köra så länge det går och sedan skaffa en annan.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tittat på lite ytterligare objekt, men den S60 som jag var bespetsad på var utlånad på okänd tid... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tittat på lite ytterligare objekt, men den S60 som jag var bespetsad på var utlånad på okänd tid... :(

 

S 60 är en besvikelse i baksätet. Vuxna får nästan inte plats! Takhöjden är ett skämt. Vilken Skoda som helst är bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S 60 är en besvikelse i baksätet. Vuxna får nästan inte plats! Takhöjden är ett skämt. Vilken Skoda som helst är bättre!

Det var journalist på den lokala tidningen som kåserade om sin svärfar. Han var nästan 2 meter lång och när han skulle testa bilar satte han sig i förarstolen och ställde in den så det blev bekvämt. Sedan satte han sig i baksätet, bakom förarstolen. Fick han plats var bilen godkänd, annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var journalist på den lokala tidningen som kåserade om sin svärfar. Han var nästan 2 meter lång och när han skulle testa bilar satte han sig i förarstolen och ställde in den så det blev bekvämt. Sedan satte han sig i baksätet, bakom förarstolen. Fick han plats var bilen godkänd, annars inte.

 

Jag har alltid gjort samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...