Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Om hunden är sjuk i rabies, och blir aggresiv/galen p g a det, så är det hunden som (anfaller/attackerar) dödar, inte viruset.

I så gott som alla fall är det viruset, inte ett hundbett som dödar.

Att kalla på skyddsjakt är ingen vettig metod att komma tillrätta med problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hunden är sjuk i rabies, och blir aggresiv/galen p g a det, så är det hunden som (anfaller/attackerar) dödar, inte viruset.

Men om hunden bara slickar dig på handen, som råkade ha ett litet sår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hunden är sjuk i rabies, och blir aggresiv/galen p g a det, så är det hunden som (anfaller/attackerar) dödar, inte viruset.

Du har nog sett filmen Cujo, antar jag? Det normala är dock att ovaccinerade människor dör av själva rabies, inte attacker av hundar (eller andra rabiessmittade djur).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste i tidningen idag om "Tjafset" man hade i tv studion om kameror eller inte i fotbolls vm.

I alla mygelsporter där det är svårt för domarna att se vad som händer skulle man för längesedan infört tv kameror. Ett par i målribban som håller koll på om bollen är inne eller inte och två på offsidelinjen.

Monterar man dessutom en storbildsskärm på varje sida av plan som redan finns på de flesta arenor så kan samtliga få bevis direkt. Det skulle försämra för myglande domare att manipulera med sanningen.

Rent spel är vad folk vill se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med nästa år kommer polisen att om möjligt bli ännu sämre på att klara upp och förebygga brott. Allt på grund av politikernas passivitet. Det är förfärligt. Debattartikel här.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dn.se/nyheter/varlden/greenpeace-bidrag-spekulerades-bort/

 

34 miljoner kr bortspekulerade från Greenpeace kassa. Det borde inte vara så lätt att få tillgång till pengar att leka med.

 

Nu vet vi vad green står för i organisationens namn. :totaltgalen:

Redigerad av snowreeler
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar över utbildningen av den läkaren... Nej, man dör inte av sömnbrist. Man somnar, speciellt när det handlar om fotboll framför teven...

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19070038.ab

På sikt så

 

post-113-0-50972600-1402994810_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge det är vuxna människor som är överens om vad de skall göra så är det helt okej.

Då tycker jag de ska hålla det för sig själva och inte förmedla denna risterapi till andra, och med tanke på hans bakgrund så ser jag inte den mannen som någon förebild för någon.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag de ska hålla det för sig själva och inte förmedla denna risterapi till andra, och med tanke på hans bakgrund så ser jag inte den mannen som någon förebild för någon.

 

 

Har inte du skanderat om åsiktsfrihet tidigare?

Eller har du ändrat dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo.

Helt oumbärlig! Twitter med sina 140 tecken kan slänga sig i väggen...

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag de ska hålla det för sig själva och inte förmedla denna risterapi till andra, och med tanke på hans bakgrund så ser jag inte den mannen som någon förebild för någon.

Rätt! De här dårarna är dömda för övergrepp mot barn. De borde försvinna in i glömskan, inte dras fram av media som någon slags kuriositet.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har inte du skanderat om åsiktsfrihet tidigare?

Eller har du ändrat dig?

Pissa på bundna småflickor har väl inget med åsiktsfrihet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...