Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Ubåten Hälsingland har en SAAB-ratt. (Bröt jag mot lagen om skyddsobjekt nu?)

Är Saabrattar skyddsobjekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S värnar sannolikt vård, skola och omsorg, det vill säga själva verksamheten, mer. Det är ju deras eget mantra.

Man undrar. Borlänge har varit S-styrt sedan mannaminne och har en ekonomi som är helt körd i botten. Då satsar man 3-400 miljoner på att lösa in och riva ett helt industriområde och locka IKEA. Frun har jobbat olika omgångar i skolor där och säger fybubblan för deras skolpolitik. Alla andra kommuner är bättre som hon jobbat i. Så S är inte lika med bra. Men det är som vanligt människorna bakom som gör det. Eller INTE gör det. Hellre förnuftiga moderater än knäppa sossar. Och tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Är Saabrattar skyddsobjekt?

Tror inte det, men ubåtar kan nog vara det. Att då fotografera eller beskriva den är kanske inte så bra. Men om en beskrivning av ratten påverkar försvarsförmågan så är den, försvarsförmågan alltså, inte ratten, antagligen obefintlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SAAB-ratt.... från 99, 900, 9000, 9-3, 9-5 eller.....? Från V4-an kanske... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar. Borlänge har varit S-styrt sedan mannaminne och har en ekonomi som är helt körd i botten. Då satsar man 3-400 miljoner på att lösa in och riva ett helt industriområde och locka IKEA. Frun har jobbat olika omgångar i skolor där och säger fybubblan för deras skolpolitik. Alla andra kommuner är bättre som hon jobbat i. Så S är inte lika med bra. Men det är som vanligt människorna bakom som gör det. Eller INTE gör det. Hellre förnuftiga moderater än knäppa sossar. Och tvärt om.

Givetvis. Jag är själv inte sosse, har inga höga tankar om deras politik.

 

Tror inte det, men ubåtar kan nog vara det. Att då fotografera eller beskriva den är kanske inte så bra. Men om en beskrivning av ratten påverkar försvarsförmågan så är den, försvarsförmågan alltså, inte ratten, antagligen obefintlig.

Intressant är om man idag kan fällas i domstol för högmålsbrott, eftersom det just inte finns något kvar av värde att avslöja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis. Jag är själv inte sosse, har inga höga tankar om deras politik.

 

Intressant är om man idag kan fällas i domstol för högmålsbrott, eftersom det just inte finns något kvar av värde att avslöja.

Lagen är väl lagen... oavsett verkligheten....eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagen är väl lagen... oavsett verkligheten....eller?

Jag vet inte hur det är med det, sådana brott bygger ju på att det är farligt för Sverige om det kommer ut. Nu har vi ingenting som kan försvara landet, vad skulle kunna avslöjas som är farligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag vet inte hur det är med det, sådana brott bygger ju på att det är farligt för Sverige om det kommer ut. Nu har vi ingenting som kan försvara landet, vad skulle kunna avslöjas som är farligt?

Förmodligen är hela sverige kartlagd ner till minsta skruv av både öst och väst..... annars vore det tjänstefel av respektive länders militära underrättelseavdelingar.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Förmodligen är hela sverige kartlagd ner till minsta skruv av både öst och väst..... annars vore det tjänstefel av respektive länders militära underrättelseavdelingar.

Vad gäller tidigare nämnd ubåt, vid tillfället den mest omoderna (= minst hemliga?) Sverige hade, så gjorde jag min lilla observation under ett i förväg annonserat öppet skepp-arrangemang. Kameror fick inte tas ombord, men ingen ID-kontroll gjordes. Jag utgår från att någon främmande makt skickade dit folk för att titta. Om inte annat så kan det vara intressant att studera beteendet hos besättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller tidigare nämnd ubåt, vid tillfället den mest omoderna (= minst hemliga?) Sverige hade, så gjorde jag min lilla observation under ett i förväg annonserat öppet skepp-arrangemang. Kameror fick inte tas ombord, men ingen ID-kontroll gjordes. Jag utgår från att någon främmande makt skickade dit folk för att titta. Om inte annat så kan det vara intressant att studera beteendet hos besättningen.

Du menar att de skickade någon för att kolla så att man byggde enligt de stulna ritningarna. ;)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ha ha..är han så eldfängd

 

 

post-113-0-89032700-1402314003_thumb.jpg

 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:pointing.gif

 

post-5952-0-35545600-1402325756_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ju det... Är samma bild som den du la in i inlägget. ^_^

Skit också... :deppig: Det blev ju fel, skulle vara denna... Ja e trött i huve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Målvakt" var väldigt elakt, men samtidigt oerhört träffande.

 

Ny slogan mot regeringen:

 

No more years!

No more years!

And after that, no more tears

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det är fel att tvåtredjedelsfrigivning tillämpas på ett omvandlat och tidsbestämt livstidsstraff. Om det omvandlades till 30 år bör han också sitta strafftiden ut.

"Också" gäller inte mig i alla fall, jag har inga direkta synpunkter på det, det hör till praxis. Jag invänder mot att han släpps samma kalenderdag som han begick vansinnesdådet.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Falubo är man lite närmare "eventet" och det kan bara sägas med svordomar hur klantigt det är skött så därför skriver jag inget mer om det.

...

Sen vad man tycker är rättvist och vad den juridiska gången är är väldigt olika. Han har uppfört sig exemplariskt och varit en mönsterfånge hela tiden så det finns ingen anledning att inte släppa honom enligt praxis.

...

Vi normala människor anser att han borde ha livstid på riktigt. Möjligen släppas när han fyller 65.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...