Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Pissa på bundna småflickor har väl inget med åsiktsfrihet att göra.

 

Nej men att Aftonbladet gör en artikel om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag de ska hålla det för sig själva och inte förmedla denna risterapi till andra, och med tanke på hans bakgrund så ser jag inte den mannen som någon förebild för någon.

Förmedla risterapi? Menar du att de får hålla på och smiska varandra, men inte åka runt i skolor och uppmuntra barnen att smiska varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmedla risterapi? Menar du att de får hålla på och smiska varandra, men inte åka runt i skolor och uppmuntra barnen att smiska varandra?

Ja inte vet jag vad de gör, men de förmedlar ju ristrapi, av en man som är pedofil dessutom. Tycker du det är ok kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har inte du skanderat om åsiktsfrihet tidigare?

Eller har du ändrat dig?

Skärp dig nu för fan min vän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärp dig nu för fan min vän.

 

Jag ställde en legitim fråga för om jag inte missminner mig så skrev du något om åsiktsfrihet tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte vet jag vad de gör, men de förmedlar ju ristrapi, av en man som är pedofil dessutom. Tycker du det är ok kanske?

Risterapi, vad det nu kan vara, är väl inte förbjudet och så länge det inte drabbar utomstående så har jag inga problem med det. Oavsett sexuell läggning.

 

En lustig felskrivning, i ett olustig ämne, i GP:

http://blogg.gp.se/balkander/2014/06/18/13751/

 

väggar sparkades ned, tv-apparater och journalister sprang av rädsla för sina liv …

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risterapi, vad det nu kan vara, är väl inte förbjudet och så länge det inte drabbar utomstående så har jag inga problem med det. Oavsett sexuell läggning.

 

En lustig felskrivning, i ett olustig ämne, i GP:

http://blogg.gp.se/balkander/2014/06/18/13751/

Men det kanske det gör, eftersom de förmedlar risterapi, du kanske är intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om "Linnemannen" som hotade hela Gamla Stan med sina dumheter om bombhot?

 

http://www.dn.se/sthlm/misstankt-bombman-greps-efter-fem-timmar/

Jag har funderat lite på vad polisen verkar göra vid diverse bombhot, nämligen stora avspärrningar. Min slutsats är ungefär: ställ dig i en korsning och säg att du har en bomb, då spärras hela stadsdelen av. Bättre att spärra av för mycket än för lite givetvis, men när de larmades om en incheckad väska på Landvetter så fick inga flyg landa och utrikeshallen tömdes. Eftersom väskan var vägd så borde vikten vara känd och jag tvivlar på att väskan var så tung att den, om den vore en konventionell bomb, skulle kunna orsaka någon skada på flygplatsen. Liknande borde väl gälla för den här personen, hade han någon väska, hur stor var den? Fast risken finns givetvis att han har placerat ut laddningar tidigare.

 

Men det kanske det gör, eftersom de förmedlar risterapi, du kanske är intresserad?

Tja, lite smisk under kontrollerade formen låter väl inte så tokigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tja, lite smisk under kontrollerade formen låter väl inte så tokigt?

 

 

:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kändes det? Var du hos Hasse pisk?

 

Stingslig idag? :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar lixom mattias varför de avspärrar så ini bomben, man kan ju börja misstänka andra orsaker, de vill göra sig så synliga å viktiga som möjligt så de ska få mer resurser å lön?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar lixom mattias varför de avspärrar så ini bomben, man kan ju börja misstänka andra orsaker, de vill göra sig så synliga å viktiga som möjligt så de ska få mer resurser å lön?

Vänd på resonemanget.

Tänk om det varit en Breivik och de INTE spärrat av.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd på resonemanget.

Tänk om det varit en Breivik och de INTE spärrat av.

Breiviks bomb vägde väl runt 950 kg? Det hade nog sett konstigt ut om han bar på en så stor bomb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breiviks bomb vägde väl runt 950 kg? Det hade nog sett konstigt ut om han bar på en så stor bomb.

Den var ju gjord av konstgödsel, det finns kompaktare sprängämnen än så. Jag kan personligen få sådant här att smälla av ganska effektivt. Rent tekniskt alltså, jag är utbildad på det. Fast jag är snäll. ^_^

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var ju gjord av konstgödsel, det finns kompaktare sprängämnen än så. Jag kan personligen få sådant här att smälla av ganska effektivt. Rent tekniskt alltså, jag är utbildad på det. Fast jag är snäll. ^_^

Med sprängdeg blire andra bullar!! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite, men inte idag :)

Ok bra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var ju gjord av konstgödsel, det finns kompaktare sprängämnen än så. Jag kan personligen få sådant här att smälla av ganska effektivt. Rent tekniskt alltså, jag är utbildad på det. Fast jag är snäll. ^_^

Jo, det där kan ma ha kul med.

Rätt utplacerat i en byggnad så krävs det tydligen inte särskilt mycket för att riva den, men en bomb i en ryggsäck är ungefär motsatsen till rätt placering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med sprängdeg blire andra bullar!! :totaltgalen:

 

Jo, det där kan ma ha kul med.

Rätt utplacerat i en byggnad så krävs det tydligen inte särskilt mycket för att riva den, men en bomb i en ryggsäck är ungefär motsatsen till rätt placering.

Som kvartermästare blev man utbildad i allt möjligt och omöjligt. Det jag minns tydligast är hur man anlägger och organiserar en likuppsamlingsplats. (Don't go there and ask about it...) Trots att det snart är 30 år sedan. Det kanske därför jag är en hök? Att jag kan leva mig in i krigets fasor, och därför är förhärdad anhängare av devisen "si vis pacem para bellum". :deppig:

 

Nåja, vi slipper säkert allt det där, vi har ju haft fred i 200 år! Och nu är det midsommar. ^_^

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni inte gå och ha midsommar?? Vad gör ni här då? Korkat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni inte gå och ha midsommar?? Vad gör ni här då? Korkat...

På midsommar går man inte - man hoppar groda. :totaltgalen:
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På midsommar går man inte - man hoppar groda. :totaltgalen:

Jajaja. När man väl är där ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...