Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Får hoppas att inte alla texasbor är lika korkade

 

 

Skärmavbild 2021-02-17 kl. 17.27.01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, boevil säger:

Vita havet? Usch

vita huset? Usch,fy

vitryssland nä fy fan.

 

missuppfatta mig gärna

 

Ett hav, en byggnad och ett land. 
Det framgår inte alls varför du inte gillar ovanstående. 
Så inget kan missuppfattas. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget virus som kan leva i det vattnet...

 

 

Skärmavbild 2021-02-17 kl. 21.12.19.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, boevil säger:

Vita havet? Usch

vita huset? Usch,fy

vitryssland nä fy fan.

 

missuppfatta mig gärna

 

Jag syftade på namnbråket på Konstfack och dess utställningslokal.

Jag glömde länken... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, boevil säger:

Jag syftade på namnbråket på Konstfack och dess utställningslokal.

Jag glömde länken... 

Nu nyss eller förra gången? Eller båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, boevil säger:

Jag syftade på namnbråket på Konstfack och dess utställningslokal.

Jag glömde länken... 

Jag trodde du reagerade på allt skit som pågår i Belarus.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

Nu nyss eller förra gången? Eller båda?

Första gången glömde jag, andra gången brydde jag mig inte... hittade inte länken som fick mig att reagera.

Det känns som om någon/några försöker kidnappa språket, ord som vit/svart är så värdeladdade så att de knappt får användas... trots att de bara är färger- eller nyanser.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, boevil säger:

Första gången glömde jag, andra gången brydde jag mig inte... hittade inte länken som fick mig att reagera.

Det känns som om någon/några försöker kidnappa språket, ord som vit/svart är så värdeladdade så att de knappt får användas... trots att de bara är färger- eller nyanser.

Aha, som att ordet neger bara är ett annat sätt att säga svart, och att ordet svart med tiden också kommer att upplevas som nedsättande?

 

dump.png.cb1452a190930f3fb16c523c511f7587.png

/SO

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Aha, som att ordet neger bara är ett annat sätt att säga svart, och att ordet svart med tiden också kommer att upplevas som nedsättande?

 

dump.png.cb1452a190930f3fb16c523c511f7587.png

/SO

Hur menar du?

jämställer du svart och neger? Hur har du det med röd?... och andra färger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, boevil säger:

Hur menar du?

jämställer du svart och neger? Hur har du det med röd?... och andra färger?

Jag förstår inte dina frågor, kan du utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Jag förstår inte dina frågor, kan du utveckla?

Jag undrade först??

Jag förstod inte hur du menade, kan du utveckla?

Röd är en färg, man kan koppla den till ”rödskinn” som säkert kan uppfattas stötande (?) eller röda rummet som inte (väl) är stötande... än. 


jag kan acceptera att n- ordet kan vara stötande pga. vår historia o undviker att använda det. Men jag tänker inte sluta använda namn på färger. 
Jag undrade om du tyckte att ”svart” och ”neger” hade samma negativa klang/innebörd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, boevil säger:

Jag undrade om du tyckte att ”svart” och ”neger” hade samma negativa klang/innebörd.

Nej, jag tycker inte att de har någon negativ innebörd i sig själva. Men tydligen tycker svarta det och särskilt sådana personer som gör sig till ombud för svarta. För mig avser ordet neger eller svart helt enkelt bara att personen ifråga har en mörk hudfärg och förmodligen härstammar från Afrika helt eller huvudsakligen. Och orden är i sin ursprungliga betydelse etymologiskt identiska. För personer som uppenbarligen är blandras skulle jag snarare säga mulatt eller färgad. Jag har dock inte koll på om ordet färgad också är utmönstrat. Men jag har förstått att de hur som helst gärna ser sig som tillhörande samma grupp, i alla fall i USA. Jag är dock av övertygelsen att språkbruket inte har någon betydelse för eventuell rasism.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

En del tycker att det offentliga ska driva allting. För egen del ser jag titt som tätt hur de slösar pengar något så oerhört. Här har Stockholms stad eldat upp 300 milj kr.
 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholm-stoppar-it-system-innan-det-anvants

Det de inte eldar upp, säljer dom ut. Skolan, sjukvården...

Fan ta MP, som samstyr med borgarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, boevil säger:

Stora familjer...?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRQGdB/domstol-upphaver-kommunens-festforbud-i-sodertalje

 

varför tas det så lätt på pandemin?

För att människans oändliga dumhet är likt rymdens. Fast nu tror man ju att man hittat rymdens yttersta gräns.....

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska%CC%88rmavbild-2020-09-28-kl.-12.29.2

 

Om Jimmiemannen egentligen är nazist så är Nooshi kommunist, trots sitt nekande. Samma logik; skelett i garderoben.

 

”I januari antog Vänsterpartiets ungdomsförbund, Ung Vänster, den senaste versionen av sitt principprogram. Där framgår det att förbundet fortfarande drömmer om ett kommunistiskt samhälle.”

 

”Dessutom har Nooshi Dadgostar själv tillhört den högsta förbundsledningen för Ung Vänster, vilket rimligen innebär att också hon har delat förbundets grundläggande politiska vision om ett kommunistiskt samhälle. Därför uppstår nu nya frågor kring hennes uttalanden om kommunismen.”

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-kommunismen-riskerar-att-skada-dadgostar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ung-vanster-vart-mal-ar-ett-kommunistiskt-samhalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:

Ska%CC%88rmavbild-2020-09-28-kl.-12.29.2

 

Om Jimmiemannen egentligen är nazist så är Nooshi kommunist, trots sitt nekande. Samma logik; skelett i garderoben.

 

”I januari antog Vänsterpartiets ungdomsförbund, Ung Vänster, den senaste versionen av sitt principprogram. Där framgår det att förbundet fortfarande drömmer om ett kommunistiskt samhälle.”

 

”Dessutom har Nooshi Dadgostar själv tillhört den högsta förbundsledningen för Ung Vänster, vilket rimligen innebär att också hon har delat förbundets grundläggande politiska vision om ett kommunistiskt samhälle. Därför uppstår nu nya frågor kring hennes uttalanden om kommunismen.”

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-kommunismen-riskerar-att-skada-dadgostar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ung-vanster-vart-mal-ar-ett-kommunistiskt-samhalle

Av någon anledning fastnar min blick på bilden.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Av någon anledning fastnar min blick på bilden.

Tungt vägande argument...?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...