Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Alix säger:

De kanske hade gått upp med 80 procent utan chefernas kompetens... :P  ;) 

Exakt. Med det faktum i bakfickan att räntan har sjunkit hela tiden sedan 2004.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har FaluKuriren snott en rubrik från Kyrkans Tidning? Hur får man förresten plats i håven?rofl.gif.b367608ed7c7c6ec43bc078584a4ddff.gif

 

 

Skärmavbild 2021-02-15 kl. 11.20.59.png

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Har FaluKuriren snott en rubrik från Kyrkans Tidning? Hur får man förresten plats i håven?rofl.gif.b367608ed7c7c6ec43bc078584a4ddff.gif

 

 

Skärmavbild 2021-02-15 kl. 11.20.59.png

Megadåligt! Jag hade sagt upp mig som nattchef (som sätter den rubriken). :pinch:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, Drottningen har fallit i hemmet i morse..trilla hon ur sängen månne? 

 

Nåväl, hela släkta är underrättad..

 

 

Skärmavbild 2021-02-15 kl. 11.39.46.jpg

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige sköter det här med vaccinering uselt. USELT! Hur fan kan sådant här ens hända? Idioti! :byrakrat:

 

Privatpersoner går före i vaccinationskö
Via en länk som sprids i Västra Götaland har privatpersoner kunnat boka sig för covidvaccination — trots att de inte alls
tillhör de grupper som i nuläget har rätt till vaccin, rapporterar
Göteborgs-Posten.

- Det var jättesmidigt, säger en anonym kvinna som har använt kryphålet, till tidningen.”

 

/TT/SVT/GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Sverige sköter det här med vaccinering uselt. USELT! Hur fan kan sådant här ens hända? Idioti! :byrakrat:

 

Privatpersoner går före i vaccinationskö
Via en länk som sprids i Västra Götaland har privatpersoner kunnat boka sig för covidvaccination — trots att de inte alls
tillhör de grupper som i nuläget har rätt till vaccin, rapporterar
Göteborgs-Posten.

- Det var jättesmidigt, säger en anonym kvinna som har använt kryphålet, till tidningen.”

 

/TT/SVT/GP

Det som stör mig mest är:

 

1. Misstaget kommer inte att rättas till. Alla som har bokat får vaccinera sig.

2. Ingenting talar egentligen för att det handlar om annat än korruption. Länken har högst sannolikt spritts till ”avsedda” personer, i första hand. Så tror jag till dess att motsatsen har bevisats.

 

Det här blir det kaos av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Det som stör mig mest är:

 

1. Misstaget kommer inte att rättas till. Alla som har bokat får vaccinera sig.

2. Ingenting talar egentligen för att det handlar om annat än korruption. Länken har högst sannolikt spritts till ”avsedda” personer, i första hand. Så tror jag till dess att motsatsen har bevisats.

 

Det här blir det kaos av.

Borde ju inte vara så svårt att lösa.

Starta ett register inom varje region.

Låt de som vill/kan anmäla sig med kontaktuppgifter mm online.

Låt vårdgivare mm, efter personalens medgivande, anmäla vilka som ska prioriteras.

Sortera befolkningen i de olika grupperna.

Meddela de olika grupperna när de kan börja boka tid, de som inte anmält sig får brev till folkbokföringsadressen.

Kontrollera vanlig ID-handling vid vaccineringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Borde ju inte vara så svårt att lösa.

Starta ett register inom varje region.

Låt de som vill/kan anmäla sig med kontaktuppgifter mm online.

Låt vårdgivare mm, efter personalens medgivande, anmäla vilka som ska prioriteras.

Sortera befolkningen i de olika grupperna.

Meddela de olika grupperna när de kan börja boka tid, de som inte anmält sig får brev till folkbokföringsadressen.

Kontrollera vanlig ID-handling vid vaccineringen.

Jag tror inte det händer, man vill ha utrymme för korruption på chefsnivå. Vi närmar oss snabbt statlig vård i en eller annan form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman mixtrade lite... default_laugh.png.649950eb7ed52b3f6955d0ed616de727.png

 

Skärmavbild 2021-02-15 kl. 17.57.58.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag tror inte det händer, man vill ha utrymme för korruption på chefsnivå. Vi närmar oss snabbt statlig vård i en eller annan form.

Ja, vården lär organiseras om när den här pandemin börjat lugna ner sig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.b3cc3b01372a2031425cc540cf5d24fa.png

 

Skattefinansierade SVT kör nu, under en socialdemokratisk regering, vinjetten ”Arbetarlitteratur”. Mycket har hänt sedan tv-licensen försvann. Hade Socialdemokraterna varit ett företag hade artiklarna nog bort förses med ”Annons”. Vad blir det om vi får en auktoritär regering? Vinjetten ”Nationaldagen” och hur man mest och bäst traditionellt firar den? :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-14 11:35, Alix säger:

Jättebedrägeriet mot svenska skattebetalare växer. Ett hot mot rikets säkerhet, ytterst. Samtidigt mildrar regeringen den lag som ska omöjliggöra sådant. Bara för att lindra en ”administrativ börda”. Den här djefla regeringen tar ingenting på allvar. Den är tafatt och strutsinriktad. Den behöver bytas ut. Trots att jag egentligen stöder den.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-over-hundra-bolag-kan-inga-i-misstankta-superkuppen-ett-utifran-styrt-angrepp-mot-sverige

https://www.svt.se/nyheter/regeringen-mildrade-lagandring-mot-jattebedragerierna

Jag instämmer med mig själv ovan. Vämjeligt. Många i vårt land får betala för regeringens indolens. Väck med den!

 

dump.png.14ea45ac43be8ce9aad14229159b4beb.png

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-utnyttjas-regelverket-i-misstankta-jattebedrageriet-gar-inte-att-utreda-bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl att ta i...Sveriges nya miljöparti..

 

https://www.expressen.se/ledare/sveriges-nya-miljoparti-upp-till-bevis-kristersson/

 

Det är de rika som skitnar ner mest

 

 

Skärmavbild 2021-02-16 kl. 21.02.27.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att det finns ledande republikaner som vågar stå upp mot Trump. Senatorn Mitch McConnell pekat ut Donald Trump som ”moraliskt och praktiskt skyldig”. Trumps svar är genomtänkt, analytiskt och fullt av fakta som vanligt:

”Mitch är en bister, dyster och en humorbefriad politisk klåpare”

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-slar-tillbaka-mot-mcconnell-efter-riksrattsatalet

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom med och lek "Vart tog s-et vägen?" Kul för både stora och små! default_laugh.png.3afb3dd1cbe04c0f87c670d168ad3c4a.png

 

Skärmavbild 2021-02-17 kl. 12.24.52.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT är inte bara socialdemokraternas regeringsorgan. Även Miljöpartiet kan basunera ut sin extremistiska politik. Som i exemplet med hur semlan (sic!) förstör vår jord. Häromveckan var det dammsugaren (som borde stå still). SVT talar gärna om för oss hur vi ska leva klimatsmart i Miljöpartiets tappning. Det gäller för SVT att på sikt säkra skatteintäkterna. Om vi får en annan regering lär vi se artiklar om hur vi bäst smiter undan skatten, optimerar kyrkoavgiften och hittar boenden i invandrarglesa områden... evilgrin39.gif.22a8baecb897775db2b1bee2f460e2d3.gif

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/sa-skadlig-ar-semlan-for-miljon

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...