Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Vem vet hur det kunde ha gått. Tydligen var det flera organiserade högerextremister där än man först trott. Många var väl också bara typ hockeysupporters som var ute för att bröla och visa sin manlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Vem vet hur det kunde ha gått. Tydligen var det flera organiserade högerextremister där än man först trott. Många var väl också bara typ hockeysupporters som var ute för att bröla och visa sin manlighet.

Samordnade mer än organiserade. Ingen hittade ingången till plenisalen, och de lät sig luras bort därifrån av en polis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

Samordnade mer än organiserade. Ingen hittade ingången till plenisalen, och de lät sig luras bort därifrån av en polis.

Nu hårklyver jag kanske, men jag menar att organiserade högerextremister är en beteckning på folk som avgjort håller ihop kring en övertygelse mer än bara för kul och gör gemensamma ageranden. De kan ju i sin tur vara dåligt informerade kring stormningen av capitoleum. En fumlig insats där motsäger ju inte att de är organiserade i botten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-08 21:07, Pocahontas säger:

Hon har tidigare på Coops onlinesida kunnat beställa 10 lösa bananer, i tisdags hade de tagit bort den möjligheten, så nu var det vikt (kg) som gällde...så frugan höll på att få spel när vi hämta, och hon fått 10 kg bananer i påsarna.. Hon borde reagerat på priset när hon beställde, men hon missade det.. Hon gick in och ville rätta till det, men det var inte bara..

Hon lämnade tillbaka alla bananerna. Sen måste hon ringa kundtjänst och få det krediterat..

De har en del att lära sig matvaruhandeln när det gäller mat över nätet.

Vi har handlat i flera månader, alltid fel nån gång..

Skulle ha strimlad skinka och riven ost till att ha på pizza (ligger invid varann i butiken)

Osten fick hon, men skinkan var vanlig kokt skivad skinka..

En annan gång, vid jul, beställde 4 kg färdigkokt julskinka, fick 2 st 2 kilos..torra bitar

 

 

Då blev det mycket sånt här

 

CC021F02-9A00-46FA-A70C-7E46E18D3093.jpeg

1DA4CB3E-E282-44D4-B560-FF9AB58099D8.jpeg

FA3C8790-C9B5-4BD7-B310-35732A09DC73.jpeg

5628BC8F-46D3-40F4-889D-184D3C13B7C6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Nu hårklyver jag kanske, men jag menar att organiserade högerextremister är en beteckning på folk som avgjort håller ihop kring en övertygelse mer än bara för kul och gör gemensamma ageranden. De kan ju i sin tur vara dåligt informerade kring stormningen av capitoleum. En fumlig insats där motsäger ju inte att de är organiserade i botten.

Jag skulle säga att de var oorganiserade beträffande ”insatsen” men organiserade i sitt hat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag skulle säga att de var oorganiserade beträffande ”insatsen” men organiserade i sitt hat.

Tomato tomato.....:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Pocahontas säger:

 

 Ska jag tipsa regeringen att vi har en på detta forum som vet hur de borde hanterat detta?

Regeringen vet antagligen allt för pandemin relevant som jag vet. Problemet är inte kunskap, problemet är att regeringen saknar vilja, vilket antagligen delvis beror på det parlamentariska läget, som inte regeringen kan beskyllas för.

11 timmar sedan, lappen71 säger:

Det var en väldigt förenklad verklighet du klargör. Regeringen och FHM har ingen mandat att påverka kommunerna. Tex tvinga till besöksförbud på äldreboende. Det bryter mot grundlagen. 
Sen så är det upp till medborgarna att följa rekommendationerna och det är tydligt att många inte gjort det. 

Regeringen utgick från att det handlade om en sorts influensa. Det verkar det varit många (länder och enskilda) som gjorde. Men det var fel.

 

Grundlagen förbjuder för övrigt inte lagstiftning som begränsar rörelsefriheten, den försvårar bara införandet av sådan lagstiftning. Jag vill dock passa på att säga att jag är nöjd med att Sverige inte har infört lagar om utegångsförbud eller liknande för att bekämpa smittspridningen.

11 timmar sedan, Axelman säger:

Jag uppfattade mgbg att han skojjade på sitt lätt obegripligt torra sätt. :lol:

Jag var allvarlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt märkligt att plötsligt finns det så många epidemiologer som vet i efterhand vad som behövde göras. Precis som att det är alltid experten på läktaren som vet hur ett lag ska coachas 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är väldigt märkligt att plötsligt finns det så många epidemiologer som vet i efterhand vad som behövde göras. Precis som att det är alltid experten på läktaren som vet hur ett lag ska coachas 

Jag finner det självklart att det är lättare att lösa uppgiften när facit finns. Det är inget konstigt att lära av misstag, egna eller andras.

 

Har du någon koll på vad Johan Carlsson, GD Folkhälsomyndigheten, skrev 19 december 2019?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte begripa hur Sabuni tänker..

 

Artikelförfattaren Ted Rosvalls slutord är bra..

https://ted.bloggo.nu/Inga-ommande-fall-for-Sabuni/?fbclid=IwAR1ZCsuS1J5FjNinEJQXBQGvCwAr0r21m8U4GdhoRIEXbiY7khQcTxGVU_8

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kan inte begripa hur Sabuni tänker..

 

Artikelförfattaren Ted Rosvalls slutord är bra..

https://ted.bloggo.nu/Inga-ommande-fall-for-Sabuni/?fbclid=IwAR1ZCsuS1J5FjNinEJQXBQGvCwAr0r21m8U4GdhoRIEXbiY7khQcTxGVU_8

Det han skriver stämmer inte. Skribenten gör ingen skillnad på flyktingar, skyddsbehövande eller ”ömmande fall”. Men vad gäller rätt till asyl är det stor skillnad mellan de olika grupperna. Han gör en populistisk glidning för att folk ska tycka att Sabuni nekar andra det hon själv har fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.jpg.a18ba1871ec6d97843852799d5d4dbbb.jpg

 

Svärje. Landet som står på de kriminellas sida! :fane:

 

Edit: Snart kommer en artikel med en yrvaken minister (Minimorgan eller räkeln Bolund) som säger:

1. Det hade vi ingen aaaaning om.

2 (Eventuellt, inte osannolikt). Det är alliansens fel.

3. Vi ska tillsätta en uuuuuttttrreeeedniiing... Den bedöms vara klar 2026...

 

Allt är sååå förutsägbart. yes.gif.809390809f5112309e6a7547dc0b264d.gif

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör media skillnad på människor, är det för att hon är lite "finare" än den hon lejde till att skjuta? 

Torpeden namnges men inte uppdragsgivaren.. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-ligger-bakom-mordplanen-pa-olsson-lilja/

 

GW är skön i sin uppfattning om henne

https://www.tv4.se/klipp/va/13296596/gw-om-den-atalade-toppjuristen-framstar-som-skogstokig

 

Karin Lilja heter hon..

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Pocahontas säger:

Övertygad om att vi har liknande muppar här i Sverige också..   

 

https://www.aftonbladet.se/a/OQEn83?refpartner=link_copy_app_share

Det bästa argumentet mot demokrati är en fem minuter lång konversation med en genomsnittlig väljare, påstås Winston Churchill ha sagt.

Fast Nelson Mandela menade att även analfabeten ska få rösta eftersom också denne har en dröm om sin framtid. Fint sagt, men jag vet inte om det stämmer.

 

18 minuter sedan, Pocahontas säger:

Varför gör media skillnad på människor, är det för att hon är lite "finare" än den hon lejde till att skjuta? 

Torpeden namnges men inte uppdragsgivaren.. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-ligger-bakom-mordplanen-pa-olsson-lilja/

 

GW är skön i sin uppfattning om henne

https://www.tv4.se/klipp/va/13296596/gw-om-den-atalade-toppjuristen-framstar-som-skogstokig

Om det inte är något särskilt brukar det bero på att domen ännu inte har vunnit laga kraft, det vill säga åtminstone har avgjorts i hovrätten. Jag har dock inte kollat närmare hur det är i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

... Om det inte är något särskilt brukar det bero på att domen ännu inte har vunnit laga kraft, det vill säga åtminstone har avgjorts i hovrätten. Jag har dock inte kollat närmare hur det är i detta fall.

Nu såg jag på SVT att domen är i tingsrätten, då är det som jag skrev, det fetade. (Jag skyr kvällstidningarna om jag kan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det värsta i det fallet är väl ändå det här:

 

”Den kvinna och de två yngre män som åtalades för sin inblandning i händelserna hösten 2018 döms – för stämpling till mord respektive förberedelse till mord – till skyddstillsyn.”

 

Alltså, va!?! Skyddstillsyn för brott som fullbordat har livstids fängelse i straffskalan. Kan bara hända i Svärje... :totaltgalen:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinna-doms-for-anstiftan-till-mord-pa-toppadvokat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Pocahontas säger:

Tensta/Rinkeby är bara synliggörandet av vad som finns under ytan hos väldigt många svenskar. Att skylla på moderaterna blir fel eftersom det grundläggande problemet är större och djupare. Svenskar har blivit rikare på bred front och har råd att hållas för sig själva och lämna resten bakom sig. Vad moderaterna gör är bara att göra det extra tydligt. Som om man kan välja att lämna fattigdom, sjukdom och utsatthet.....:bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Tensta/Rinkeby är bara synliggörandet av vad som finns under ytan hos väldigt många svenskar. Att skylla på moderaterna blir fel eftersom det grundläggande problemet är större och djupare. Svenskar har blivit rikare på bred front och har råd att hållas för sig själva och lämna resten bakom sig. Vad moderaterna gör är bara att göra det extra tydligt. Som om man kan välja att lämna fattigdom, sjukdom och utsatthet.....:bla:

Bortsett från tillfällen som när vågorna går höga i Thailand eller kinesisk snuva härjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...