Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

33 minuter sedan, Alix säger:

tenor.gif?itemid=9683398

 

Den häringa vaccineringen kommer att ta tiiiiiid. Regionerna sparar en andra dos i stället för att vaccinera fler, trots att de får en strid ström med ersättningsvaccin. Inte ens hälften av vaccinet har använts på vissa ställen. Smaaaart... :rolleyes:

 

https://sverigesradio.se/artikel/manga-regioner-har-mer-an-halften-av-doserna-kvar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skr-ett-antal-regioner-har-sparat-doser

Leveranser: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/leveranser-av-vaccin/

Antal vaccinationer (preliminära siffror, alla regioner är inte uppkopplade än): https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/statistik-over-vaccinerade-mot-covid-19/

 

För övrigt antar jag att regionerna sparade, inte sparar, andra dosen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

För övrigt antar jag att regionerna sparade, inte sparar, andra dosen.

Det ska jag gå en viss tid emellan så jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det ska jag gå en viss tid emellan så jag vet inte.

Jag tänkte mest på att det de senaste dagarna har rekommenderats mer än innan att det inte ska sparas eftersom leveranserna nu verkar vara stabila.

Tycker det är fascinerande att Folkhälsomyndigheten och dess profet Tegnell nästan behandlas som något gudomligt i vissa fall. De självstyrande regionerna verkar knappt våga släppa en fis utan att först kontrollera vad Tegnell, och antagligen Greta Thunberg eftersom det handlar om växthusgaser, rekommenderar.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tänkte mest på att det de senaste dagarna har rekommenderats mer än innan att det inte ska sparas eftersom leveranserna nu verkar vara stabila.

Tycker det är fascinerande att Folkhälsomyndigheten och dess profet Tegnell nästan behandlas som något gudomligt i vissa fall. De självstyrande regionerna verkar knappt våga släppa en fis utan att först kontrollera vad Tegnell, och antagligen Greta Thunberg eftersom det handlar om växthusgaser, rekommenderar.

Precis. Avgudadyrkan. Ve den som ifrågasätter vare sig Greta eller Tegnell!

Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Tänk själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tänkte mest på att det de senaste dagarna har rekommenderats mer än innan att det inte ska sparas eftersom leveranserna nu verkar vara stabila.

Tycker det är fascinerande att Folkhälsomyndigheten och dess profet Tegnell nästan behandlas som något gudomligt i vissa fall. De självstyrande regionerna verkar knappt våga släppa en fis utan att först kontrollera vad Tegnell, och antagligen Greta Thunberg eftersom det handlar om växthusgaser, rekommenderar.

Just nu, mikaellq säger:

Precis. Avgudadyrkan. Ve den som ifrågasätter vare sig Greta eller Tegnell!

Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Tänk själv!

Så sammantaget tycker ni att det är okej att regionerna sparar andra dosen och inte litar på Greta? Öh, Tegnell, menar jag...

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Så sammantaget tycker ni att det är okej att regionerna sparar andra dosen och inte litar på Greta? Öh, Tegnell, menar jag...

 

Vi folket är viktigare än kungen. Vi som bestämmer. Oss det allmänna ska tjäna.
Måste det till en andra dos så får de se till att fixa det då.

Två varianter godkända enligt Läkemedelsverket.

En från Pfizer/BioNTech, och en från Moderna Biotech Spain, S.L.

Båda verkar gå att lita på men jag hade föredragit den första.

Kaffesvamparna, förlåt, politiker & myndigheter verkar ha gjort ett gott arbete men det kanske inte finns så värst mycket annat att välja på.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Så sammantaget tycker ni att det är okej att regionerna sparar andra dosen och inte litar på Greta? Öh, Tegnell, menar jag...

 

Utan att kommentera enskilda fall kan jag säga att jag inte ser något behov av Tegnells välsignelse för att vaccinera i full fart om leveranserna så tillåter. Men givetvis kan det vara lämpligt att lyssna på Tegnell. Bortsett från att han kan ha koll på leveranserna är han stabil, rak och rationell.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Precis. Avgudadyrkan. Ve den som ifrågasätter vare sig Greta eller Tegnell!

Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Tänk själv!

Nu råkar det vara så att styret av det här landet delvis förverkligas genom regionernas självstyrelse. Att då bry sig för mycket om vad regeringen eller någon av dess väpnare (ex Folkhälsomyndigheten) anser tycker jag verkar osunt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Det är ju goda nyheter. Next in line 

 

134821974_Skrmavbild2021-01-13kl_10_28_56.png.97b27930614865905528bb0d47003766.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är ju goda nyheter. Next in line 

 

134821974_Skrmavbild2021-01-13kl_10_28_56.png.97b27930614865905528bb0d47003766.png

Det är mycket möjligt att nån dunkat hans huvud i golvet ckså..

 

 

Skärmavbild 2021-01-13 kl. 10.31.50.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Fox News rapporterar att McConnell är ”rasande” på Trump och att han är ”färdig” med presidenten. New York Times uppger att McConnell är ”nöjd” över att Demokraterna går fram med en riksrättsprocess, och CNN uppger att McConnell ser en fällning av Trump i riksrätt som ett sätt att få bort både Trump och trumpismen från det republikanska partiet. Politiksajten Axios, som för övrigt kallat McConnell för ”Mitch the muscle” på grund av hans makt, uppger att han nu lutar mot att rösta för att fälla USA:s president när riksrätten når senaten."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-plotsligt-vilar-republikanernas-framtid-pa-mitch-the-muscles-axlar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

 

"Fox News rapporterar att McConnell är ”rasande” på Trump och att han är ”färdig” med presidenten. New York Times uppger att McConnell är ”nöjd” över att Demokraterna går fram med en riksrättsprocess, och CNN uppger att McConnell ser en fällning av Trump i riksrätt som ett sätt att få bort både Trump och trumpismen från det republikanska partiet. Politiksajten Axios, som för övrigt kallat McConnell för ”Mitch the muscle” på grund av hans makt, uppger att han nu lutar mot att rösta för att fälla USA:s president när riksrätten når senaten."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-plotsligt-vilar-republikanernas-framtid-pa-mitch-the-muscles-axlar

Det vore en välgärning. Men jag håller inte andan, så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Det vore en välgärning. Men jag håller inte andan, så att säga.

Jag fann det extra ordinärt intressant. Den kanske mäktigaste och mest inflytelserika republikanen har bytt fot. Råttorna överger det sjunkande skeppet. En mer verklighetstrogen beskrivning vore att skeppen överger den sjunkande råttan...... rofl.gif.21046f9e3b36c3e9f0a69bd2c8331104.gif

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även SVT närmar sig nu att skriva om etniskt relaterad brottslighet. Det sker en liten bit i taget. Och det måste göras. Annars går det inte att förstå de hårdnande villkor som gäller assistansersättning. Systemet är prisgivet organiserad brottslighet. Och den är inte huvudsakligen inhemsk.
Medierna har pressetiska regler som inte tillåter att man skriver omotiverat om etnicitet. Problemet är att försiktighetsprincipen då har dikterat att man aldrig gör det.
Men det håller inte eftersom allmänheten sakta börjar förstå att verkligheten inte skildras.

Jag skulle vilja säga att detta började med polisen. Först Peter Springare, som ganska enkelt kunde viftas bort av PK-maffian. Men han beredde vägen för biträdande rikspolischefen, Mats Löfving, angående kriminella klaner. Då var det inte lika enkelt att ifrågasätta.

Det medierna nu inser är att etniskt relaterad kriminalitet drabbar oss alla, även hederliga invandrare, som förstås utgör flertalet.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-assistansbolagen-som-forsakringskassan-har-stoppat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.jpg.793e66768ee0794a8a80d91531de856d.jpg

 

Det är i och för sig ingen nyhet att Sverigedemokraternas företrädare i pinsamt många fall inte har alla hästar hemma, minst sagt.

BT dokumenterar nu hur många av dem förhåller sig till Trump et alii. Och precis som de främsta företrädarna, fast på lite olika sätt, så står de på Trumps sida, helt eller delvis.

Slutsats: Med Sverigedemokraterna är det lite som med en hundlort. Det vill säga, oavsett hur mycket vispgrädde man än toppar den med, så blir den aldrig någon chokladpudding...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Alix säger:

dump.jpg.793e66768ee0794a8a80d91531de856d.jpg

 

Det är i och för sig ingen nyhet att Sverigedemokraternas företrädare i pinsamt många fall inte har alla hästar hemma, minst sagt.

BT dokumenterar nu hur många av dem förhåller sig till Trump et alii. Och precis som de främsta företrädarna, fast på lite olika sätt, så står de på Trumps sida, helt eller delvis.

Slutsats: Med Sverigedemokraterna är det lite som med en hundlort. Det vill säga, oavsett hur mycket vispgrädde man än toppar den med, så blir den aldrig någon chokladpudding...

En av dessa som kraftfullt hävdar "tänk själv". Men som i alla system gäller skit in - skit ut.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Rättspsykiatri Stockholm har pausat ledsagade utevistelser efter rymningen för två veckor sedan.
En 19-årig patient, som vårdas på en sluten rättspsykiatrisk klinik efter ett mord på Enskede 2017, lyckades fly och knivdöda en 45-årig man vid en bankomat i Rissne i Sundbyberg.
"I vår verksamhet ingår ju att slussa ut patienter i samhället, men det viktigaste är ju att sätta säkerheten först", säger Magnus Kristiansson, biträdande verksamhetschef och säkerhetsansvarig vid Rättspsykiatri Stockholm.”

 

Skitsnack! När detta har blåst över kommer ”ledsagade utevistelser” att återupptas precis som vanligt. :armskeptisk:

 

Mördaren var på rymmen i två veckor (sic!). Ingen har direkt letat ihjäl sig efter honom... :sick:

 

https://sverigesradio.se/artikel/7646337
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polischefen-ser-over-om-vi-kunde-gjort-pa-nagot-annat-satt
 

Stackars sambo/barn... :cry:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/mordoffret-i-rissnes-flickvan-kan-inte-acceptera-att-han-ar-borta
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

”Rättspsykiatri Stockholm har pausat ledsagade utevistelser efter rymningen för två veckor sedan.
En 19-årig patient, som vårdas på en sluten rättspsykiatrisk klinik efter ett mord på Enskede 2017, lyckades fly och knivdöda en 45-årig man vid en bankomat i Rissne i Sundbyberg.
"I vår verksamhet ingår ju att slussa ut patienter i samhället, men det viktigaste är ju att sätta säkerheten först", säger Magnus Kristiansson, biträdande verksamhetschef och säkerhetsansvarig vid Rättspsykiatri Stockholm.”

 

Skitsnack! När detta har blåst över kommer ”ledsagade utevistelser” att återupptas precis som vanligt. :armskeptisk:

 

Mördaren var på rymmen i två veckor (sic!). Ingen har direkt letat ihjäl sig efter honom... :sick:

 

https://sverigesradio.se/artikel/7646337
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polischefen-ser-over-om-vi-kunde-gjort-pa-nagot-annat-satt
 

Stackars sambo/barn... :cry:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/mordoffret-i-rissnes-flickvan-kan-inte-acceptera-att-han-ar-borta
 

Mord på Enskede, det låter som en sorts folkmord.

 

Skulle det anses kränkande om diverse dömt folk har på sig en typ av fotboja, utrustad med saker som spårutrustning och siren, vid extramural aktivitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Mord på Enskede, det låter som en sorts folkmord.

 

Skulle det anses kränkande om diverse dömt folk har på sig en typ av fotboja, utrustad med saker som spårutrustning och siren, vid extramural aktivitet?

Alldeles säkert kränkande, plus att det inte befordrar god vård och omvårdnad om stackarna. Fast jag säger lite försiktigt att vi tar och skiter i dem och tänker mer på att undvika fler offer?
Men jag anar den egentligen orsaken till att sådant inte monteras på internerna. Då skulle det nämligen visa sig att polisen inte har gjort någon ansträngning att hämta in dem, trots att de vet i realtid var de befinner sig. Den skandalen vore omöjlig att hantera. Finns ingen mänsklig faktor att hänvisa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...