Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

23 minuter sedan, Pocahontas säger:

Trumps pöbel har tagit sig in i Capitolium..

Fanskapet måste ju ställas inför rätta  efter att uppmanat pöbeln att gå dit..

Han hinner säkert benåda sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Pocahontas säger:

Fanskapet måste ju ställas inför rätta  efter att uppmanat pöbeln att gå dit..

Det kommer nog, efter att han avsatts (för han kommer ju inte att avgå), men kanske inte för just det. Det finns andra åtalspunkter som kan komma i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Han hinner säkert benåda sig själv.

Kan han göra det innan han blivit dömd? (Han kommer säkert att försöka, men det är en annan sak.)

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Kan han göra det innan han blivit dömd? (Han kommer säkert att försöka, men det är en anna sak.)

Ja, han kan benåda det han har gjort medan han var president. Men han får skynda sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit  bäst om de kommit upp och gripet honom när han höll sitt svammel satt på honom tvångströja och dragit ut honom med fötterna före...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Ja, han kan benåda det han har gjort medan han var president. Men han får skynda sig.

Måste han räkna upp de tilltänkta åtalspunkterna då, eller kan han komma med svepande generaliseringar om att "Jag benådar mig själv för allt jag kan tänkas ha gjort som president."?

 

Men jag undrar om han kommer att göra det, för det skulle ju i princip erkänna att han har gjort något olagligt (han som är ofelbar). Och brottslighet håller ju bara demokraterna på med: Stjäla hans återval etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Måste han räkna upp de tilltänkta åtalspunkterna då, eller kan han komma med svepande generaliseringar om att "Jag benådar mig själv för allt jag kan tänkas ha gjort som president."?

 

Men jag undrar om han kommer att göra det, för det skulle ju i princip erkänna att han har gjort något olagligt (han som är ofelbar). Och brottslighet håller ju bara demokraterna på med: Stjäla hans återval etc.

Tekniskt är det ämbetet i sig som benådar. Det kan benåda vad som helst, så länge det gäller federala brott (inte delstatsbrott). Senast benådade Trump massmördare i Irakkriget. Det är omdiskuterat om presidenten kan benåda sig själv, men det frågetecknet är enkelt rundat genom att presidenten förklarar sig oförmögen att fatta beslut, låter ämbetet gå till vicepresidenten, som benådar Trump, och sedan återtar presidenten ämbetet och benådar Pence. Typ. Å andra sidan är det inget brott att uppmana till protester vid capitolium. Även om man kanske inser/hoppas vad som kan hända. Tvärtom har Trump formellt twittrat följande:

 

dump.png.2cb932f2a12f2eef5f67a10e5283bfea.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Tvärtom har Trump formellt twittrat följande:

 

dump.png.2cb932f2a12f2eef5f67a10e5283bfea.png

Sent ska syndaren vakna.

 

3 minuter sedan, Alix säger:

et är omdiskuterat om presidenten kan benåda sig själv, men det frågetecknet är enkelt rundat genom att presidenten förklarar sig oförmögen att fatta beslut, låter ämbetet gå till vicepresidenten, som benådar Trump, och sedan återtar presidenten ämbetet och benådar Pence. Typ.

Tack. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Republikaner= Pöbel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad tror ni hade hänt om det varit färgade människor som stormat Capitolium?

USA har blivit en bananrepublik!

 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi få slippa USA-nyheter snart? Är så djävla trött på det förbannade skitlandet. Jag lär inte bli bönhörd, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst vore att polis stormade in i hans bostad, satte på honom tvångströja och munkavle, och förevisade honom som USA:s sämste president...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump kan väl i princip klassas som nationell sektledare och grov förbrytare, så skickligt manipulativ, att han lyckats med att inte få sig själv mördad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tar sig för pannan och undrar hur en människa kan bete sig som Trump. Det är ingen mening att stapla ord längre för han passerar alla tillmälen på rekordnivå. Trump ska avsättas så fort det bara går, åtalas, låsas in och sen ska nyckeln förstöras för att skydda världen mot honom.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/krav-vaxer-pa-vicepresident-pence-att-avsatta-trump-i-forvag

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Man tar sig för pannan och undrar hur en människa kan bete sig som Trump. Det är ingen mening att stapla ord längre för han passerar alla tillmälen på rekordnivå. Trump ska avsättas så fort det bara går, åtalas, låsas in och sen ska nyckeln förstöras för att skydda världen mot honom.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/krav-vaxer-pa-vicepresident-pence-att-avsatta-trump-i-forvag

Det värsta som kan hända Trump har redan hänt. Hans lögner stängs av på Twitter!

 

dump.png.5c678b7c0ffc3ddebd63a3e931113999.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Det värsta som kan hända Trump har redan hänt. Hans lögner stängs av på Twitter!

 

dump.png.5c678b7c0ffc3ddebd63a3e931113999.png

Det förvånar mig inte om han har några Ess i rockärmen att dela ut innan hans tid som president helt är över. Kan nog också tyvärr bli en hel del efterdyningar i USA och kanske i övriga världen en lång tid framöver dessutom

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, iMarc säger:

Det förvånar mig inte om han har några Ess i rockärmen att dela ut innan hans tid som president helt är över. Kan nog också tyvärr bli en hel del efterdyningar i USA och kanske i övriga världen en lång tid framöver dessutom

Fanns de som spekulerade om att han skulle starta ett krig nånstans och sen lämna över det till Biden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2021-01-07 kl. 12.15.01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det värsta som kan hända Trump har redan hänt. Hans lögner stängs av på Twitter!

Denne enmanstornado hindras inte av nåt så simpelt.:bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt kan Trumps tid vid makten få goda skördar längre fram efter vägen. Dels verkar det som om amerikaner är mycket mer intresserade av politik nu. Dels gissar jag att en till mentalpatient som Trump inte kommer att släppas igenom efter de erfarenheter man fått. 

...

Trump visar också hur viktigt det är med sanning, fri press och andra "detaljer" som är helt nödvändiga för ett fritt och demokratiskt samhälle efter som han står för totalt motsatta värden. Det kan knappast bli tydligare men prislappen blev hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Fanns de som spekulerade om att han skulle starta ett krig nånstans och sen lämna över det till Biden

Ett inbördeskrig i så fall, för han har ju sagt att amerikanska soldater inte ska strida i utlandet. Å andra sidan kan han ju hävda att "det är fake news" att skulle sagt så. :sick: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump har ju fortfarande kärnvapen väskan, kanske han trycker av alla kärnvapen innan han går i graven? Jag vet, det känns som en dålig film. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan för det här jävla slapptasklandet! En människa har mördats bara för att rättsstaten inte kan se till att hålla farliga människor inlåsta. Jag blir så trött. Vanligt folk rullar tummarna som vanligt och hoppas att det inte händer dem. En del tycker till och med att det är okej eftersom frihet går före allt annat. Plus att det är mest synd om de kriminella.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/rattspsyk-i-huddinge-startar-utredning-efter-knivmordet-i-rissne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

Fy fan för det här jävla slapptasklandet! En människa har mördats bara för att rättsstaten inte kan se till att hålla farliga människor inlåsta. Jag blir så trött. Vanligt folk rullar tummarna som vanligt och hoppas att det inte händer dem. En del tycker till och med att det är okej eftersom frihet går före allt annat. Plus att det är mest synd om de kriminella.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/rattspsyk-i-huddinge-startar-utredning-efter-knivmordet-i-rissne

Håller med att det är bedrövligt, dessa jäkla permissioner..

Sätt på dem en rejäl fotboja till att börja med om de ska gå ut.

Med dagens teknik ska det inte gå att försvinna spårlöst. Finns prylar att sätta fast, eller operera in på dem...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...