Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Håller med att det är bedrövligt, dessa jäkla permissioner..

Sätt på dem en rejäl fotboja till att börja med om de ska gå ut.

Med dagens teknik ska det inte gå att försvinna spårlöst. Finns prylar att sätta fast, eller operera in på dem...

Ett inbyggt problem när det gäller rättspsykiatrisk vård är att de ansvariga vill nå framgångar och därför gärna upplever framgångar. Det är alltså inte överväldigande svårt att lura dem.
De är förstås själva övertygade om motsatsen, men det är sannerligen inte första gången det här händer. Om inte ett påföljande mord så någon annan form av avvikande.
Ett annat problem med vård är att läkare och annan vårdpersonal enbart har patientens bästa i sinne. Alltså den grovt kriminelle.

Det vore därför bättre att helt avskaffa rättspsykiatrisk vård som institutionsform och i stället organisera psykiatrisk vård på kriminalvårdsanstalterna med sedvanliga rutiner i övrigt.

Men en sådan lösning har fokus alldeles för mycket på allmänhetens säkerhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

 

 

Jag döör... :lol: 

Hysteriskt roligt mitt i eländet. rofl.gif.c0dcfb6bfe71e0fd3c995bfb33e0d115.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Ironiskt nog för Trumps anhängare som angrep capitolium:

 

Capitol rioters could face up to 10 years in prison under Trump monument executive order

 

https://www.foxnews.com/politics/capitol-rioters-prison-trump-executive-order-federal

 

Jag döör... :lol: 

Synd att det inte är Trump som kan dömas till 10 år i finkan. Per terrorist, förstås. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är fånigt av pressen att kritisera Stefan Löfven för att han inte lärt sig att handla på nätet.

Nu är han inte så gammal, men han är förmodligen inte den typen som tillbringar sin lediga tid framför datorn.

Träffat många högt utbildade läkare som är totalt okunniga hur man hanterar en dator eller mobil (det enda de kan är att ringa på den) 

 

Bra av Stefan att säga att ville handla själv, istället för att skicka nån annan.

Han är inte den typen som omger sig med springpojkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Pocahontas säger:

Tycker det är fånigt av pressen att kritisera Stefan Löfven för att han inte lärt sig att handla på nätet.

Nu är han inte så gammal, men han är förmodligen inte den typen som tillbringar sin lediga tid framför datorn.

Träffat många högt utbildade läkare som är totalt okunniga hur man hanterar en dator eller mobil (det enda de kan är att ringa på den) 

Frun min är äldre än mig som nyss fyllde 60. Hon är iPhoneexperten i familjen och i grannskapet. Det är bara att skaka av sig tramset, lära sig och köra på. En kompis som är runt 70 aktar sig för smartphones och datorer. Han påstår att de hänger sig när han tar i dem. Jag skällde på honom och det hjälpte. Inte... :armskeptisk: Farsan var redaktör och var med om datoriseringen i tidningsbranschen. Han tog burken och satte i gång till skillnad mot alla andra ballerinor som aaalllldrig skulle ta i en dator. Tänk om vi kunde sluta tramsa om datorer. Det är ett verktyg. Använd verktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Frun min är äldre än mig som nyss fyllde 60. Hon är iPhoneexperten i familjen och i grannskapet. Det är bara att skaka av sig tramset, lära sig och köra på. En kompis som är runt 70 aktar sig för smartphones och datorer. Han påstår att de hänger sig när han tar i dem. Jag skällde på honom och det hjälpte. Inte... :armskeptisk: Farsan var redaktör och var med om datoriseringen i tidningsbranschen. Han tog burken och satte i gång till skillnad mot alla andra ballerinor som aaalllldrig skulle ta i en dator. Tänk om vi kunde sluta tramsa om datorer. Det är ett verktyg. Använd verktyget.

Tänk vad snickarna måste ha varit indignerade när klohammaren kom... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Tänk vad snickarna måste ha varit indignerade när klohammaren kom... :P 

För att inte nämna mamman till han som uppfann hjulet!

-Älskling, kom in innan du gör illa dig. rofl.gif.c5a5b053770b84a74f49b38af69d6380.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan får jag hjälpa varje gång hon nu ska handla mat online..hon är rädd att det ska bli fel..

hjälper inte att jag säger det  är en dumburk 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Frugan får jag hjälpa varje gång hon nu ska handla mat online..hon är rädd att det ska bli fel..

hjälper inte att jag säger det  är en dumburk 

 

Men om det blir fel, vad gör det? Gör om gör rätt! whoco5.gif.3f5d522abd465f5c5b9108f719797952.gif.e7e0f0c8d2b15ed7d3a03bf99cc5b22e.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Men om det blir fel, vad gör det? Gör om gör rätt! whoco5.gif.3f5d522abd465f5c5b9108f719797952.gif.e7e0f0c8d2b15ed7d3a03bf99cc5b22e.gif

Exakt, jag var inte och skulle rätta till...och då paja jag allt hon beställt ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pocahontas säger:

Exakt, jag var inte och skulle rätta till...och då paja jag allt hon beställt ?

Så det blir paj hela veckan nu då? :hihihi: Currypaj, ost och skinkpaj, tacopaj, baconpaj.... :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 minuter sedan, Axelman säger:

Så det blir paj hela veckan nu då? :hihihi: Currypaj, ost och skinkpaj, tacopaj, baconpaj.... :w00t:

Nej, jag skulle ta bort en vara, och radera hela beställningen, och det var en lång lista med varor

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nej, jag skulle ta bort en vara, och radera hela beställningen, och det var en lång lista med varor

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Kanske måttligt kul att få hem 100 kilo salt? :P 

Smälter is på trappen och garageinfarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon har tidigare på Coops onlinesida kunnat beställa 10 lösa bananer, i tisdags hade de tagit bort den möjligheten, så nu var det vikt (kg) som gällde...så frugan höll på att få spel när vi hämta, och hon fått 10 kg bananer i påsarna.. Hon borde reagerat på priset när hon beställde, men hon missade det.. Hon gick in och ville rätta till det, men det var inte bara..

Hon lämnade tillbaka alla bananerna. Sen måste hon ringa kundtjänst och få det krediterat..

De har en del att lära sig matvaruhandeln när det gäller mat över nätet.

Vi har handlat i flera månader, alltid fel nån gång..

Skulle ha strimlad skinka och riven ost till att ha på pizza (ligger invid varann i butiken)

Osten fick hon, men skinkan var vanlig kokt skivad skinka..

En annan gång, vid jul, beställde 4 kg färdigkokt julskinka, fick 2 st 2 kilos..torra bitar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Axelman säger:

Han påstår att de hänger sig när han tar i dem. Jag skällde på honom och det hjälpte. Inte... :armskeptisk:

Jaså, de hänger sig alltså fortfarande? Då måste han köra Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Jaså, de hänger sig alltså fortfarande? Då måste han köra Windows.

Nja, snarare kinaimporterad moppescooter. Den verkar fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pocahontas säger:

10 lösa bananer

Menar du att personalen står och bryter isär dem en och en? :fundersam:

 

 

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Hon har tidigare på Coops onlinesida kunnat beställa 10 lösa bananer, i tisdags hade de tagit bort den möjligheten, så nu var det vikt (kg) som gällde...så frugan höll på att få spel när vi hämta, och hon fått 10 kg bananer i påsarna.. Hon borde reagerat på priset när hon beställde, men hon missade det.. Hon gick in och ville rätta till det, men det var inte bara..

Hon lämnade tillbaka alla bananerna. Sen måste hon ringa kundtjänst och få det krediterat..

De har en del att lära sig matvaruhandeln när det gäller mat över nätet.

Vi har handlat i flera månader, alltid fel nån gång..

Skulle ha strimlad skinka och riven ost till att ha på pizza (ligger invid varann i butiken)

Osten fick hon, men skinkan var vanlig kokt skivad skinka..

En annan gång, vid jul, beställde 4 kg färdigkokt julskinka, fick 2 st 2 kilos..torra bitar

 

 

Man får välja. Småfel eller handla själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Pocahontas säger:

Hon har tidigare på Coops onlinesida kunnat beställa 10 lösa bananer, i tisdags hade de tagit bort den möjligheten, så nu var det vikt (kg) som gällde...så frugan höll på att få spel när vi hämta, och hon fått 10 kg bananer i påsarna.. Hon borde reagerat på priset när hon beställde, men hon missade det.. Hon gick in och ville rätta till det, men det var inte bara..

Hon lämnade tillbaka alla bananerna. Sen måste hon ringa kundtjänst och få det krediterat..

De har en del att lära sig matvaruhandeln när det gäller mat över nätet.

Vi har handlat i flera månader, alltid fel nån gång..

Skulle ha strimlad skinka och riven ost till att ha på pizza (ligger invid varann i butiken)

Osten fick hon, men skinkan var vanlig kokt skivad skinka..

En annan gång, vid jul, beställde 4 kg färdigkokt julskinka, fick 2 st 2 kilos..torra bitar

 

 

När jag näthandlar, med hemkörning, brukar det vara ovanligt många kassar som dessutom är lite lustigt fyllda. Det verkar som att någon på lagret skickas iväg till ostdisken och hämtar all ost, placerad i olika kassar för olika kunder, som ska levereras under dagen osv. Sällan är någon kasse särskilt full.

I höstas hade jag bland annat köpt ett paket https://www.arla.se/produkter/kvibille/adel-30pct-blamogelost-140g-492368/, den levererades i en egen kasse.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det verkar som att någon på lagret skickas iväg till ostdisken och hämtar all ost, placerad i olika kassar för olika kunder, som ska levereras under dagen osv.

Japp, det är mycket effektivare än att någon ska ränna runt hela butiken med en enda kunds beställning.

En annan variant är att gå ett varv i butiken med flera kunders beställningar att sortera i olika kassar.

Vilket som är mest effektivt beror på situationen. Det går kanske fortare om någon som är bra på var ostarna ligger och hur de ser ut plockar just ost. Men det kräver ju att man har ganska många kunder som beställer. Har man bara 10 beställningar så är det kanske effektivare att samma person plockar allt till alla beställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...